Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nå skal fildelerne taes !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, kjører du fildelingsprogram på en maskin på et nettverk bak en brannmur, er det jo brannmurens IP som er "ute" å går [hvis du kjører masquerading].

Og hvis du ikke kjører logg på trafikk er det ikke godt å vite hvem av maskinene bak har lastet ned hva...

Så å spore noen etter ren IP er ikke lett....

Lenke til kommentar

Seriøst!

 

Jeg blir så forbanna! De VET at de kommer aldri til å få noen slutt på piratkopiering like godt som alle andre! Altså, at noen gidder å bruke tid og penger for å gjøre livet surt for den gemene hop, er meg hinsides...

 

Nå ville jeg ikke tatt akkurat denne alt for seriøst. Jeg tror dette kommer til å ramme et lite fåtall, og jeg tror heller ikke alle ISP'er er like keene på dette. Tror med andre ord at her er det mer røyk enn ild. Det er jo ikke første gangen noen har annonsert dommedag for leechere med videre, og jeg ser ingen grunn til at verden går under denne gangen heller.

 

Nå må jeg ikke misforståes, jeg oppfordrer ikke på noen måte til, eller forsvarer bruken av piratkopiering. Men jeg liker ikke situasjonen, og det må jeg få lov å si, syns jeg :smile:

 

 

bfisk

Lenke til kommentar

Hallo... Dersom en ISP i Norge skulle være så "lur" at den stengte tilkoblingen til noen som drev med fildeling, så ville de miste typisk 80%-90% av kundene sine... gunstig for ISPen? Neppe :razz:

Tror nok de heller vil kverulere med filmbransjen enn å miste kundene sine.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-17 21:51, skrev EinarB:

Lurte nå litt i utgangspunktet på om det er mulig å skjule IP'en. Men ISP vet vel det da jeg har router som har IP addresse.


 

Joda, det skal være mulig. Det du må gjøre er å "bounce" igjennom en annen anonym boks ute på nettet osv osv ... Det blir fort litt bryderi å finne ut hvem som eegentlig kopiere hva ... :wink:

 

Men om du kopier direkte, så veit ISP'n din hvem som har hvilken ip til enhver tid. IP'en har du jo fått av ISP, en eller annen gang og de fører logger over sånt.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-17 21:10, skrev EinarB:

Les dette å få panikk:

Det lar seg vel ikke gjøre å skjule IP addressen sin?


 

Nei, med mindre du går via proxyer eller lignende ting, så vil du legge igjen IPen din.

 

"Etter at nedlastningen spores IP-adressen på den datamaskinen filene ble lastet ned fra med hjelp av en såkalt «traceroute». Med denne teknikken kan de se hvilken internettleverandør som fildeleren bruker."

 

Herregud, har ikke menneskene hørt om whois. Hvem som eier en ipadresse er da offentlig tilgjengelig informasjon.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-17 21:16, skrev JoKr:

Vel, kjører du fildelingsprogram på en maskin på et nettverk bak en brannmur, er det jo brannmurens IP som er "ute" å går [hvis du kjører masquerading].

Og hvis du ikke kjører logg på trafikk er det ikke godt å vite hvem av maskinene bak har lastet ned hva...

Så å spore noen etter ren IP er ikke lett....



 

Man vil iallefall lett finne personen som disponerte ipadressen på det aktuelle tidspunktet. Tror du skal grave fram en _god_ grunn på hvorfor du ikke vet som lastet ned hva.

 

Å spore folk etter IPadresse er i 99.9% av tilfellene enkelt.

Lenke til kommentar

En liten kommentar til at de ikke kan spore hvilken maskin som lastet bak brannmuren/routeren:

 

Sant nok, men det er jo ganske uvensentlig at de ikke kan spore maskinen på ditt lokale nettverk! Uansett har det blitt lastet fra routeren din/deres og da er abonnementen av routeren ansvarlig.

 

Jeg forstår at bransjen ønsker å begrense piratkopieringen, og de har vel full rett til å gjøre som beskrevet i artikkelen. Men jeg er tviler på at de vil tjene så mye mer penger etter å ha stengt ute noen fra f.eks. Direct Connect.

Lenke til kommentar

Står at forbindelsen blir stengt ned bare.

Tror da isp'n du har ville gitt deg en advarsel om at du er under oppsikt før dem kaster deg på huet og ræva ut.

Hvis dem skulle stengt linja tila alle privatpersoner som laster ned warez,så ville ikke Nextgentel eller Bluecom hatt en lønnsom bedrift i hvertfall :smile:

Lenke til kommentar

Hadde dem enda tatt normale priser for en cd og dvd,så hadde vel kanskje sjangesene for at litt av warez spredninga hadde minka.

Er jo helt på jordet å betale 189,- for en cd med usle 10-15 sanger..Så er det kanskje 2-3 sanger som er hørbare (møkk music platene f.eks)

The best of Verbatim koster bare en 4-5 kroner :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...