Gå til innhold

Min nye, store vifte!

kremt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Den kan styres med en frekvensomformer. Litt overkill, men.  Elko har også en viftekontroll for veggmontering, RS 16/400HR.

6514719[/snapback]

Burde fungert det, hva koster en slik ?

er nok overkill ja :green:

Skrevet

En viftekontroll fra elko koster 550,- + moms på malmbergs. (Elektrogrossist) Brukte en slik til å justere trinnløst en takvifte en gang. Fungerer bra, det.

Skrevet

Testet litt her nå, viften bruker 5 sekunder fra stillestående til fullt turtall, og fra fullt turtall til stillestående igjen bruker den 52 sekunder, så tror den går ganske fort rundt ja :)

Skrevet
Kan godt hende den funker, dimmer for lys kutter jo bare en del av sinus-kurven så det bør da funke her også det :)

6517163[/snapback]

Hmm, det er jo sant.

Er vel bare å teste da. :dremel:

Skrevet (endret)
Vel, 230volt er ikke å leke med... Vifta kan heller ikke akkurat stoppes med en finger.

Men det er bestandig noen som har gjort det samme før deg.  :D

http://www.dansdata.com/hx45fan.htm

PS! Hvis du monterer denne foran, og PC-deler begynner å tyte ut bak, så er det på tide å skru av vifta.  :p

6523936[/snapback]

Ei 120mm deltavifte gjør samme jobben som den på bildet og velså det.

Endret av perpyro
Skrevet
Stor? :!:  Neida! ;) 

Gigantisk!

6577722[/snapback]

Syns at den vifta går for treigt, eg ;) . Syns at den burde gå pååi mot 2000 rpm, sli ka t den flyttar meir luft! også kan det gå and å senke turtallet også... hehe.

Skrevet

Den bZerk-viften er nok et bedre valg enn den klumpen av en vifte jeg fikk tak i ja :)

Mulig det blir en slik bzerk-vifte en gang da, 250 mm og skjære ut i sidedøren, funker det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...