Gå til innhold

Backup av PS2 spill


Mister t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
7. Piratkopiering, og informasjon om det, er forbudt.

 

vil ikke si det nei

6511897[/snapback]

 

Backup og piratkopiering er vel det samme vel, NOT!

6513397[/snapback]

Det er i samme gate jo, begge går ut å kunne spille uten å ha originalversjonen. Du kan ikke bare si at disksjon av backups skal være lovlig, men ikke piratkopiering, da ville bare alle nettsidene diskutert "backups" hele tiden.

 

Nå påstår ikke jeg at du har tenkt å piratkopiere, men ettersom informasjonen om piratkopiering og backups er akkurat den samme, fordi det går ut på akkurat det samme, er det vel heller ikke lov å diskutere dette på dette forumet :)

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar

Dette vil jeg si er farlig pirkete... Skjære er i samme gate som Kråke også, men en kan ikke diskutere det ene å mene det andre av engrunn. Og nei, backup går ut på å faktisk HA orginalversjonen. Derav ordet BACKUP som i reserve!

 

Piratkopi er vel "De tilfeller av kopiering hvor det tas sikte på salg eller ervervsmessig utnyttelse." Dette er en definisjon fra saken mot DVD-Jon men som ikke akkurat er gyldig, siden de fleste piratkopi-nettsteder egentlig ikke tjener noe nevneverdig på det. De sprer det gratis. Poenget her at så lenge han ikke har noen intensjon om å spre sine backups, så snakker vi ikke om piratkopi og derfor er emnet lov å diskutere imho!

 

Så til trådstarter: Det går greit å LAGE backup'n, men blir vanskeligere å kjøre de etterpå ;)

Endret av Swoofah
Lenke til kommentar

Backup av egne spill / programmer / musikk for eget bruk er LOV i Norge.

 

Tilbake til tråden :

 

Ja som Swoofah sa, ja funker det, men problem å spille dem av etterpå uten chip eller sånn boot cd.

 

Men så er det vel ikke ulovlig å chippe PS2'n heller.. Den er din til odel og eie og du kan modifisere den så mye du bare orker, knus den hvis du vil.

 

Jeg har chippet min PS2, men da klarer man ikke å spille over nett lenger, ikke som jeg har klart ihvertfall.

Lenke til kommentar

Til PS2 så er nok en HDD den beste løsningen for backup av spill uten å måtte faktisk chippe maskinen. Alt du trenger er et produkt som heter HDAdvance dette funker slik at du setter en HDD inn i maskinen din, og setter den DVD'en inn i maskinen og den lar deg boote fra harddisken, nå kan du putte dine originale spill inn i maskinen og kopiere de over på harddisken.

 

Hvis du leser på siden så finner du mer informajson om hvordan det funker og også informasjon om et annet tilsvarende produkt som går over usb slik at dette kan gjøres med den nye typen PS2.

 

For at dette skal funke med den gamle typen PS2 er det viktig å ha nettverksadapter.

 

håper dette hjelper:)

Lenke til kommentar

HD funker svært dårlig med den nye lille ps2, det går treeeegt.....

Pa den gamle store funker det helt utmerket, men du bør tenke over hva du får for pengene, en HdLoader plate koster vel 3-400kr, pluss nettverksadapter til 249kr, +HD, så begynner det å bli litt penger.... En matrix infinity koster her 800kr ferdig montert ;)

Lenke til kommentar

Jeg har chippet min PS2, men da klarer man ikke å spille over nett lenger, ikke som jeg har klart ihvertfall.

6524923[/snapback]

 

Kanskje du skulle slått av chippen din før du går online?

Da virker det vet du.

 

ALle chipper kan slås av. (ivertfall 99%)

 

GJøres som regel ved å holde inn "POWERKNAPPEN" i 2 sekunder ved oppstart hvis det er en vanlig "billig" chip.

 

Har du matrix, dms, crystal o.l. er det litt forskjellig hvordan man gjør det.

Sjekk hjemmesiden til de respektive.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...