Gå til innhold

Dårlig performance med Gainward Bliss 7950GX2


juwa

Anbefalte innlegg

Hei dere!

 

Jeg kjøpte nettopp dette kortet Gainward Bliss 7950GX2 i håp om at WoW skulle flyte meget bra. Men selv med dette kortet er jeg nede i 10 FPS i Ironforge. Dog har jeg 1600x1050 og maks settings på alt.

 

Mitt system:

-AMD 64 X2 Dual Core 4400+

-2048 MB DDR 400Mhz

-MSI K8N SLI hovedkort

-Gainward Bliss 7950GFX2

 

Jeg merket at installering av driverene var litt "dodgy" da cd platen ikke ville starte av seg selv da jeg satt den inn. Jeg fikk imidlertid installert driverne ved å peke til cd plata når XP fant kortet.

 

Kjørte en standard 3D mark 06 test og fikk en score på 4623.

 

Jeg håper inderlig at det er noe feil med driverne mine eller noe slikt, ellers er dette grafikk kortet årets skuffelse.

 

Andre som har erfaringer?

 

-Juwa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen!

 

Jeg lastet ned driverene nvidia postet en link til. Det ble litt bedre, men ikke nevneverdig mye. Men! bildekvaliteten og farge gjengivelsen virker for meg som om den er mye bedre nå.

 

Fremdeles mener jeg at kortet bør yte bedre. Til sammenligning så kjører min bærbare pc med geforce 6800 etter eller annet en fps på opp mot 70 i WoW. Dog er dette en 1440x(husker ikke helt) oppløsning. Det som er merkelig er at hakking i spillet er mer synlig på den bærbare selv om den har høyere fps. Dette kan jo seff ha noe med resten av hw'en å gjøre.

 

Det som undrer meg litt er at dette kortet ikke klarer mer enn 30-55 fps i WoW. Jeg sier 30-55 fps siden dette varierer med intensiteten i spillet. Selv om jeg kjører 1600x1050 med max settings hadde jeg trodd at kortet skulle levere opp mot 70-80 fps ved de fleste tilfeller.

 

Er fremdeles litt skuffa....

Lenke til kommentar
Dette er ett meget CPU-hungrig skjermkort, noe som betyr at du sannsynligvis må guffe opp prosessoren din noen hakk for å virkelig kunne dra noe særlig ytelse ut av den.

6524561[/snapback]

 

 

Dette finner jeg merkelig da min bærbare med en svakere prossesor, mindre minne og svakere skjermkort leverer høyere fps.....

Lenke til kommentar

7950GX2 skal jo yte bedre enn 2 stk. 7900GT i SLI. 2 Stk. 7900GT i SLI med Dual core CPU skal jo kunne få rundt 8000 poeng i 3DMark06. Jeg får 7500 med mine 2 7800GT i SLI. Dog er de overklokket. Så en score på 4600 og noe på 7950GX2 må være helt feil. Noe må være galt.

 

Er det ikke slik at man må aktivere SLI på disse kortene? Etter poengsummen å dømme så virker det som det bare er den ene GPU-en som er aktiv.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

Jeg har også nylig investert i et 7950GX2, dog av merke Club3d. Oppsett:

 

Asus A8N SLI Deluxe

AMD 64 3500+ Venice

4x512 OCZ PC3200 Value RAM

Club3d 7950GX2

610W MIST PSU

 

Uten overklokking scorer dette systemet 5253. Dette er med oppdatert BIOS, chipset-drivere og skjermkortdrivere. Med lett overklokking til 210MHz FSB scorer jeg 5455. Jeg har ikke aktivert SLI og trodde heller ikke man skulle gjøre dette da kortet bare bruker 1 PCIe-slot?

 

Oppgradering skjer litt over tid, men vær du sikker: CPU er neste på lista! Etter som jeg ser har juwa en X2 4400+ CPU. Er selv ikke dette godt nok for 7950GX2!? :omg: Foreløpig har jeg vurdert denne CPU’en ved oppgradering.

 

Har dessverre ikke så mange forslag til løsning, men kanskje noen av mine opplysninger kan hjelpe deg. Hvordan er det forresten med strømforsyningen din, juwa? Hva med BIOS? Har ikke veldig peiling, men kanskje noen andre kan svare på om det kan være noe der? :blush: Jeg måtte oppgradere BIOS for i det hele tatt å få starta maskina.

 

EDIT: En ting til: jeg la merke til i 3DMark06 at det hos meg på AGP rates står 8x. Skal det ikke være 16x? PCIe 16x?

Endret av [email protected]
Lenke til kommentar

Litt merkelig at det lagger med et så bra kort - WoW kjørte helt fint (60fps+) i alle soner for meg med Radeon X850XT, 2gb minne og 3.2Ghz Intel Prescott processor.

 

Har hørt at SLI sliter i WoW though, Blizzard skylder på Nvidia, og Nvidia skylder på Blizzard - Nvidia mener Blizzard gjør noe merkelig i renderingen siden både SLI og Crossfire sliter i WoW. Du kan lese om det på www.worldofwarcraft.com forumet hvis du søker etter SLI.

 

Lykke til. :)

Lenke til kommentar

Jeg bruker de siste offisielle driverene til hovedkortet og skjermkortet som kan lastes ned fra Nvidia sin hjemmeside.

 

Jeg er i en situasjon som gjør at jeg kan bruke en del penger på PC hvis jeg vil. Stort sett spiller jeg WoW siden dette tar ca 6-8t hver dag.

 

Kortet gir fremdeles dårlig FPS. På Razorgore i BWL er FPS nede på 18-25.

Samme i AQ 40 og Naxx.....

 

Jeg merker forkskjell når det er latency eller serverside som er problemet. Uansett så er det faktum at min bærbare med dårligere skjermkort, minne og CPU leverer jevnt over bedre FPS et bevis på at det er noe merkelig. Hadde det vært nettet, minne eller cpu så skulle min bærbare levert jevnt over dårligere FPS, noe den ikke gjør.

 

Mener fremdeles at dette er ikke som det skal.

Endret av juwa
Lenke til kommentar
kanskje Off topic, men du kjøpte vel ikkje den pcn der, for å kun spele WoW på?

6530105[/snapback]

Noen er GANSKE så avhengi av ting at de noen ganger ikke vet hva de gjør ...

 

On Topic: 7950GX2 har dårlig driverstøtte akkurat nå, men du burdte uansett fått mer ...

Prøv å klokk CPU til 2.6-2.8Ghz å se hva som skjer da ...

Hvilken PSU har du ?

Lenke til kommentar
kanskje Off topic, men du kjøpte vel ikkje den pcn der, for å kun spele WoW på?

6530105[/snapback]

Noen er GANSKE så avhengi av ting at de noen ganger ikke vet hva de gjør ...

 

On Topic: 7950GX2 har dårlig driverstøtte akkurat nå, men du burdte uansett fått mer ...

Prøv å klokk CPU til 2.6-2.8Ghz å se hva som skjer da ...

Hvilken PSU har du ?

6533380[/snapback]

 

 

PSU er Mist 500W og skulle holde da jeg har veldig lite dill dall inne i pc'en utenom det vanlige standard oppsettet for alle datamaskiner

Lenke til kommentar
kanskje Off topic, men du kjøpte vel ikkje den pcn der, for å kun spele WoW på?

6530105[/snapback]

Noen er GANSKE så avhengi av ting at de noen ganger ikke vet hva de gjør ...

 

On Topic: 7950GX2 har dårlig driverstøtte akkurat nå, men du burdte uansett fått mer ...

Prøv å klokk CPU til 2.6-2.8Ghz å se hva som skjer da ...

Hvilken PSU har du ?

6533380[/snapback]

 

 

PSU er Mist 500W og skulle holde da jeg har veldig lite dill dall inne i pc'en utenom det vanlige standard oppsettet for alle datamaskiner

6533385[/snapback]

 

Edit... glemte å si at jeg fikk ny score med det tipest jeg fikk i starten av tråden med de nye driverene. Score er 7193 i 3Dmark06 standard test

Lenke til kommentar
Ja det burdte holde med Mist 500W, er du villig til å prøve å klokke CPU litt ?

6533389[/snapback]

 

Etter min mening beviser klokking av CPU ingenting da som sagt min bærbare med dårligere cpu, minne og skjermkort leverer jevnt over bedre FPS

Lenke til kommentar

Se der ja .....

Hvis du også klokker CPU litt så for du nok mere da en 3500+ kan bli i det svakeste laget for en 7950GX2

 

*Edit: Men så krever ikke det skjermkortet du har på den bærebare så mye CPU kraft heller .....

 

**Edit: Huff, nei nå surrer jeg. Det var jo ikke du som hadde en 3500+ ....

Beklager .......

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...