Gå til innhold

Den store kampsport tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hehe, du trener ikke en japansk stilart gjør du vel, SteffenG? ;) 

9255996[/snapback]

 

Du er ganske skarp du magnus :p

Når en snakker om japansk kampkunst så er det vel ikke feil å bruke de japanske ordene vel...

 

Og apropo reality magnus. De fleste vet vel hvilke syn du har på det. Men husk at ikke alle er ute etter brutaliteten til foreksempel mma. Men jeg må si meg enig at det høres ut som om at ikke skylinepower er noe speiselt inn i kampkunst. Siden han vil lære det hjemme.

 

Det finnes ikke en eneste kampkunst/sport du kan lære deg uten blod og svette. Ingen snarvei. Bare dedikert trening med en dedikert lærer.

Lenke til kommentar
har jo greid og hatt en jeng med gutter som er året yngre imot meg (haha) det var 5-6 stykk og jeg to de.

Er det slikt eller er det bare styrke og smidighet?

Noen måter man kan trene på hjemme?

9258233[/snapback]

 

 

Du kan lære deg å løpe fort og langt. Du kan trene muskler. Lær deg å snakke deg ut av ting og generelt unngå bråk.

Lenke til kommentar

krav maga er vel det eneste det du kanskje, i hvert fall til en viss grad, kan lære deg uten en instruktør. løp og kjøp deg en dvd! men jeg kan ikke garantere for at du hverken lærer noe av den, eller at det blir morsomt.

 

Og steffen: jeg er ikke så for mma som mange andre her på forumet (for ikke å snakke om andre fora) mma har den svakheten at det ikke inneholder våpen, trening mot flere motstandere, forskjellig underlag og at de tross alt har regler. Allikevel mener jeg at mma er et par lysår nærmere realistisk selvforsvar enn aikido, hapkido, tkd og ninjutsu. ja, dette er generalisering, det er sikkert noen som trener disse systemene som realistisk selvforsvar (men det er ekstremt få, og jeg har aldri hørt om dem)

Lenke til kommentar
Og steffen: jeg er ikke så for mma som mange andre her på forumet (for ikke å snakke om andre fora) mma har den svakheten at det ikke inneholder våpen, trening mot flere motstandere, forskjellig underlag og at de tross alt har regler. Allikevel mener jeg at mma er et par lysår nærmere realistisk selvforsvar enn aikido, hapkido, tkd og ninjutsu. ja, dette er generalisering, det er sikkert noen som trener disse systemene som realistisk selvforsvar (men det er ekstremt få, og jeg har aldri hørt om dem)

9262000[/snapback]

 

Mitt problem med slikt som mma, BJJ, ol. når folk skryter av dens realitet er nettom at de tror det er realitet. Ja de er realitet i en ring med en dommer. Men det er mye mer realitet i at du havner i bråk på en pub med mange seere. Du har akkurat lagt han i bakken, (det er mange som sier det at de fleste kampene i mma havner på bakken. Grunnen til det er fordi noen tar motstanderen i bakken) albue leddet hans har du mellom beina dine og du har full kontroll. Og så. Hva skjer da. Skal du bare ligge der da. Eller skal du vente på at noen av kameratene hans sparker deg i huet. Og så har du som du nevnte våpen.

Det er og blir en sport med en dommer. Jeg går ikke på aikido og jeg prøver ikke å forsvare dens kunst. Men det blir så dumt når en skryter av det motsatte.

 

Men jeg vil tru at det skylinepower er ute etter er krav maga som du sa. Men for guds skyld få deg en instruktør. Og hvis du vil takle flere på en gang og du vil lære deg det nå, være brutal, og vinne med en gang og ta alle sammen. Styr unna aikido. Det er på en helt annen planet med andre moraliteter og prinsipper.

 

Grunnen til at jeg ikke styrte han unna aikido med en gang er at han sa han ville lære slikt. Med en link til aikido. Han spurte ikke om hvilken kampkunst er best for å lære seg raskest mulig og mest effektivt mulig og på den beste måten å virkelig gi fienden din deng. Så jeg syns det er merkelig å begynne å belære over hvor lite virkelighet det er i aikido når det overhodet ikke var hans spørsmål.

 

But hey det er meg da. :cool:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hey!

 

Hadde tenk jeg skulle begynne med en type kampsport, der jeg vil lære selvforsvar, konkurere litt + trening, har sett en del på Kung fu og det ser kult ut, noen som holder på med/har holdt på med det som har noe og si om Kung fu?

 

Bor i Lillestrøm omerådet men nærmeste sted hvor dem trente kung fu var oslo, som burde funke men hadde vært greit om det lå nærmere.

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar

Hei jeg går på karate. har gått et år nå men jeg har et problem.

Den 20 august starte jeg på ungdomskolen i 8 en i parralel klassen min er en dritt han driver og dytter meg dere vet sånn Disse kødde dytting og klapper til meg i tryne og jeg er dritt lei det nå har han hålt på sånn i en uke. jeg gidder ikke å sladre jeg vet jeg kan banken men problemet er at noen av kompisene mine liker han og henger med han på skolen så hvis jeg drar til han eller no for og få han til og slutte blir jeg sikkert upopulær blant kompisene mine hva faen ska jeg gjøre det er så komplisert plz gi meg noen råd

Lenke til kommentar

Har ikke så mye peiling på karate men du kan vel på en fancy måte få lagt han i bakken i en stilling sånn at han ikke kan bevege seg, så kan du be han slutte.. da skader jo du han ikke :hmm:

Tror ikke vennene dine hadde brydd seg så mye om du bare gjorde det liksom..

Lenke til kommentar

Neste gang han gjør det sier du rolig "det er siste gang du gjør det der uten at jeg tar igjen." Gjør han det igjen legger du ham i bakken og holder ham der til han er rolig, og så spør du rolig om han har tenkt til å gjøre det en gang til. Det viktige her er å vise at du er rolig og i kontroll, så han ikke får inntrykk av at han kan klare å ta deg.

 

Det skal nevnes at dette ikke vil virke på alle personer. Eksempelvis har personer med ADHD ofte problemer med å skjønne når det er på tide å gi seg. Jeg har vært borte i sånne mennesker i kamsportsammenheng før.

Lenke til kommentar
Neste gang han gjør det sier du rolig "det er siste gang du gjør det der uten at jeg tar igjen." Gjør han det igjen legger du ham i bakken og holder ham der til han er rolig, og så spør du rolig om han har tenkt til å gjøre det en gang til. Det viktige her er å vise at du er rolig og i kontroll, så han ikke får inntrykk av at han kan klare å ta deg.

 

Det skal nevnes at dette ikke vil virke på alle personer. Eksempelvis har personer med ADHD ofte problemer med å skjønne når det er på tide å gi seg. Jeg har vært borte i sånne mennesker i kamsportsammenheng før.

9352346[/snapback]

Tusen takk men han har ikke adhd han er en vanlig fyr
Lenke til kommentar
Neste gang han gjør det sier du rolig "det er siste gang du gjør det der uten at jeg tar igjen." Gjør han det igjen legger du ham i bakken og holder ham der til han er rolig, og så spør du rolig om han har tenkt til å gjøre det en gang til. Det viktige her er å vise at du er rolig og i kontroll, så han ikke får inntrykk av at han kan klare å ta deg.

 

Det skal nevnes at dette ikke vil virke på alle personer. Eksempelvis har personer med ADHD ofte problemer med å skjønne når det er på tide å gi seg. Jeg har vært borte i sånne mennesker i kamsportsammenheng før.

9352346[/snapback]

Tusen takk men han har ikke adhd han er en vanlig fyr

9352832[/snapback]

Men er det noen som hvet onm noen nettsider hvor man kan kjøpe dvd er med en type kampsport som ikke er med slåing og sparking litt mer sånn grep og slenge folk ned i bakken. PS Ikke Bryting

Lenke til kommentar
Men er det noen som hvet onm noen nettsider hvor man kan kjøpe dvd er med en type kampsport som ikke er med slåing og sparking litt mer sånn grep og slenge folk ned i bakken. PS Ikke Bryting

9352974[/snapback]

Du kan jo kjøpe en dvd, men du vil aldri kunne bli flink i en kampsport ved hjelp av en dvd, det er rett og slett ikke mulig uten en trener. Skaff deg en instruktør, beste tipset som jeg kan gi deg.

Lenke til kommentar
Hey!

 

Hadde tenk jeg skulle begynne med en type kampsport, der jeg vil lære selvforsvar, konkurere litt +  trening, har sett en del på Kung fu og det ser kult ut, noen som holder på med/har holdt på med det som har noe og si om Kung fu?

 

Bor i Lillestrøm omerådet men nærmeste sted hvor dem trente kung fu var oslo, som burde funke men hadde vært greit om det lå nærmere.

 

Takker for svar!

9338114[/snapback]

 

Ingen som kan hjelpe meg?

 

Edit: Har tenkt litt på jujitsu og nå.. I og med at det er nermere noen som vet om dette er noe og satse på ?

Endret av Joey1
Lenke til kommentar
Hey!

 

Hadde tenk jeg skulle begynne med en type kampsport, der jeg vil lære selvforsvar, konkurere litt +  trening, har sett en del på Kung fu og det ser kult ut, noen som holder på med/har holdt på med det som har noe og si om Kung fu?

 

Bor i Lillestrøm omerådet men nærmeste sted hvor dem trente kung fu var oslo, som burde funke men hadde vært greit om det lå nærmere.

 

Takker for svar!

9338114[/snapback]

 

Ingen som kan hjelpe meg?

 

Edit: Har tenkt litt på jujitsu og nå.. I og med at det er nermere noen som vet om dette er noe og satse på ?

9358112[/snapback]

 

 

Interessert i historie innen Japansk kampkunst. Lyst til å lære om det japanske sverdet og hvordan det brukes? I så fall har jeg noe til deg i oslo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...