Gå til innhold

En Partisjons lagringskapasitet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
...Formaterte ikke hurtig, tok den nøye formateringen.

6506062[/snapback]

Akkurat det spiller ingen rolle. Forskjellen på de to ligger bare i å sjekke disken for feil, selve formateringen er helt den samme.

 

Siden du nevner "forsvunne partisjoner" så kan det være et bakenforliggende problem du ser symptomene på?

Lenke til kommentar
Tok plassen til to av mine forsvunne partisjoner og laget en ny, formaterte og vips hadde jeg en partisjon på 172 GB, men bare 115GB var ledig, selvom den er tom. Formaterte ikke hurtig, tok den nøye formateringen.

 

Noen komentarer på dette?

6506062[/snapback]

 

 

Og hvilken disk gir deg etter en vips, en partisjon på 172GB?

Hva er diskens total lagringskapasitet i utgangspunkt?

Lenke til kommentar
Og hvilken disk gir deg etter en vips, en partisjon på 172GB?

Hva er diskens total lagringskapasitet i utgangspunkt?

6507805[/snapback]

 

Jeg vet ikke om det var et forsøk på å være spydig, men jeg fikk jo selvfølgelig ikke mer plass på partisjonen enn det var plass på disken totalt. Etter at disken er formatert er den totalt 184 GB, før den er formatert husker jeg ikke, men tipper rundt 200 GB.

 

Det irriterer meg noe at enkelte bruker ortdspill til spydigheter som et forsøk på egen selvhevdelse. Lite seriøst.

Lenke til kommentar
Det irriterer meg noe at enkelte bruker ortdspill til spydigheter som et forsøk på egen selvhevdelse. Lite seriøst.

6508223[/snapback]

Du er tydeligvis svært lett å irritere. Har selv oppfattet wiberos som meget hjelpsom og seriøs.

 

Prøv heller å komme med litt håndfast informasjon, f.eks skjermbilder som viser problemet.

Lenke til kommentar
Noen komentarer på dette?

 

Du ba om noen kommentarer til dette. Og siden du ga oss friheten om å kommentere, valgte

jeg å kommentere det som jeg oppfattet som problematisk på din representasjon av problemet, UTEN ironi.

Din henvendelse hadde informasjon om forsvunnet partisjoner, om vips opprettet partisjoner og om brukt plass på disken som du kunne ikke forstå.

 

For å hjelpe deg, startet med å nettopp få din oppmerksomhet på størrelse av partisjonen (tok som utgangspunkt at det var den total kapasitet på disken ) og en partisjon på 172GB etter å ha regnet ut var vanskelig å opprette.

 

Merknader vedrørende disken din og en partisjon på 172GB kommer fra følgende:

 

172GB partisjon i Windows x 1073741824 bytes = 184683593728 bytes / 1048576 bytes = 176128 MB = 176,128 harddiskprodusent GB. ( ca).

 

Under post #6 svarer du på det jeg kommenterte med at partitionen var etter formateringen på 184GB på en 200GB disk.

 

 

At du blir irritert kan desverre ikke hjelpe deg med. Og at du har oppfattet det som en ironisk merknad er ironisk nok, merkelig, at du i tillegg konkluderer som ikke seriøst velger jeg å ikke kommentere mer enn å henvise til teksten under post #1 og post #4 .

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

nok spydigerheter folkens. Her prøver vi alle mann å holde oss seriøse, PM hverandre hvis det skulle være nødvendig :D

 

anyway tilbake til topicen. Uten å vite håndfast hvor stor disk du har så tar jeg bare utgangspunkt i 200GB som et eksempel. Her har du hatt to partisjoner som du har mistet på et vis. Du oppretter så en ny partisjon etter at begge de to andre er borte vekk. Men etter å ha kjørt en format (uten quickformat), og du sitter igjen med 115GB.

 

Det jeg kan tenke meg er eventuelt at du ikke har fått opprettet en partisjon som tar hele diskplassen. Eventuelt det er en partisjon som fremdeles ligger på disken og opptar plass...Men som kanskje ikke er formatert enda...

 

Gå til Start->Programs-Administrative Tools-> Computer Management, gå så til Disk Management.

 

finn frem så den fysiske disken og sjekk om det er en partisjon som opptar plass. Eventuelt slett gamle partisjoner på disken og lag en ny partisjon.

 

Frankie

Lenke til kommentar
Tok plassen til to av mine forsvunne partisjoner og laget en ny, formaterte og vips hadde jeg en partisjon på 172 GB, men bare 115GB var ledig, selvom den er tom. Formaterte ikke hurtig, tok den nøye formateringen.

 

Noen komentarer på dette?

6506062[/snapback]

Kan du opplyse hvilken harddisk du har?

Edit:

Du benytter Windows XP. Hvilken servicepack har du?

Endret av PerB
Lenke til kommentar
Tok plassen til to av mine forsvunne partisjoner og laget en ny, formaterte og vips hadde jeg en partisjon på 172 GB, men bare 115GB var ledig, selvom den er tom. Formaterte ikke hurtig, tok den nøye formateringen.

 

Noen komentarer på dette?

6506062[/snapback]

Kan du opplyse hvilken harddisk du har?

Edit:

Du benytter Windows XP. Hvilken servicepack har du?

6597158[/snapback]

 

Samsung disk som skal være 200GB, men windows tror den er 128GB. Har bare SP1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...