Gå til innhold

Intel Core 2 er her


Anbefalte innlegg

Jeg er for all del ikke interessert i at Intel skal få monopol. AMD har vært overlegne Intel i lang tid nå... så jeg unner Intel denne  :)

Men håper at AMD kommer tilbake med noe enda bedre, og løpet vil være igang igjen

(okay... har aldri stoppet da...)

 

Hilsen

Vinci

6508903[/snapback]

 

Ja, disse priskuttene til AMD viser jo med all tydlighet hvor nyttig konkurransen mellom disse er :)

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Veikartene jeg har sett har vist at K8L kommer i 1. kvartal neste år. Så vidt jeg har forstått det er "Brisbane" K8L. Husk også at K8L er egentlig K9 og er en ny arkitektur, men selvsagt bygger den på K8.

6508511[/snapback]

1. kvartal 07 høres optimistisk ut, da jeg tror revisjon G vil komme i slutten av dette året. AMDs umiddelbare fremtidsplaner er riktignok ganske tåkelagte. Det at K8L egentlig er K9, har jeg heller ikke sett "opplest og vedtatt". En forklaring som svirrer rundt er jo at K8L symboliserer 8.5 (eller 8.50, fordi L er 50 i det romerske tallsystemet). Først skulle den kalles K8V (romertallet 5), men det kunne forveksles med VIA-brikkesett :p

 

Det er så mange rykter, veikart og løse tråder oppi dette, at jeg ikke liker å spå for mye heller.

6508652[/snapback]

Det er selvsagt rykter det aller meste. ;) Så vidt jeg har forstått det blir K9 kalt K8L fordi K9 kan forveksles med "canine", som er vel en hund.

 

Om den listen Robin B viste stemmer, så blir X2 5000+ virkelig billig og konkurransedyktig med billige Conroe-modeller.

Lenke til kommentar
Det er selvsagt rykter det aller meste.  ;)  Så vidt jeg har forstått det blir K9 kalt K8L fordi K9 kan forveksles med "canine", som er vel en hund.

6509012[/snapback]

Det kan vel forklare en av to ting:

 

1. At den neste store nyheten fra AMD heter K8L

 

2. At de (kanskje) hopper direkte fra K8L til K10 ?

 

Canine... Passelig komisk, igrunn :!:

Endret av Quintero
Lenke til kommentar

Sempron 3400+ med 35watt TDP kan bli en hit for de som ønsker seg en billig maskin til overklokking. Er nesten garantert at den er god for en ganske heftig økning. Ellers syns jeg x2 3800+ 35w var veldig dyr, man får jo en x2 4600+ (vanlig) rimeligere. Dette må tenkes nøye igjennom tror jeg. Er spent på resultater av overklokking fra de nye rimeligere Core2 prosessorene opp mot X2 3800+ 35w

Lenke til kommentar
Sempron 3400+ med 35watt TDP kan bli en hit for de som ønsker seg en billig maskin til overklokking. Er nesten garantert at den er god for en ganske heftig økning. Ellers syns jeg x2 3800+ 35w var veldig dyr, man får jo en x2 4600+ (vanlig) rimeligere. Dette må tenkes nøye igjennom tror jeg. Er spent på resultater av overklokking fra de nye rimeligere Core2 prosessorene opp mot X2 3800+ 35w

6509045[/snapback]

 

Ja, Lac-effektsversjonen av 3800 er skuffende dyr (men nå hadde ikke jeg kjøpt den for å klokke den heller da).

 

AtW

Lenke til kommentar
Det er selvsagt rykter det aller meste.  ;)  Så vidt jeg har forstått det blir K9 kalt K8L fordi K9 kan forveksles med "canine", som er vel en hund.

6509012[/snapback]

Det kan vel forklare en av to ting:

 

1. At den neste store nyheten fra AMD heter K8L

 

2. At de (kanskje) hopper direkte fra K8L til K10 ?

 

Canine... Passelig komisk, igrunn :!:

6509035[/snapback]

Ja jeg tror nok at K10 kommer etter K8L. Sjekk ut litt i Wikipedia. Det er for så vidt forståelig hvorfor AMD vil unngå K9-navnet.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
149 dollar for X2 3800+ er jo ikke så ille :)

6509017[/snapback]

Jeg vil tippe at Intel vil få problem med å selge ut lagerene med PentiumD med X2 til de prisene. Da må Intel prise de lavere igjen, og konkurransen er bra.

6509046[/snapback]

 

Ser fram til prisraset på X2...

Har ett nytt AMD-system på trappene... :)

Lenke til kommentar

Hvis X2 3800+ i praksis blir mye billigere enn E6300 så kan den bli aktuell for endel folk som vil ha billigst mulig dual core. For E6300 er jo egentlig å foretrekke pga enormt klokkepotensiale. Men jeg tviler på at det blir et så stort prisfall.

 

Uansett kommer Intel med Core2-baserte billig-cpu'er (dvs enda billigere enn E6xxx) rundt årsskiftet som sannsynligvis klokker like bra som de som er ute nå. Det vil bli veldig vanskelig for AMD å konkurrere med det aller første.

Lenke til kommentar
E6600

 

Helt klart. Den slår også fx-62.

6513460[/snapback]

 

E6600 vil koste omtrent det samme som 5000+ -Gjett om AMD vil slite en stund fremover nå. AMD må jo nesten sette ned prisene sine med ca 60-65% for å konkurrere med Intel på Pris/ytelse.

6518618[/snapback]

De har jo gjort det på enkelte prossesorer.

Lenke til kommentar
Med slike priskutt blir det plutselig veldig aktuelt å velge AMD igjen. Conroe vil nok yte bedre, men X2 3800+ begynner plutselig å se usansynlig sexy ut igjen.

6518486[/snapback]

 

Ja, ihvertfall om forskjellen i pris på HK holder seg relativt stor. Jeg ser fram til dette, to meget fullgode alternativer for den prisbevisste kunde.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...