Gå til innhold

3dMark05 test av 9800pro


Footy

Anbefalte innlegg

etter i det siste ikke vært veldig fornøyd med grafikken under spill så var jeg nødt å inse at noe var galt...

 

Jeg lastet ned og prøvde for første gang 3DMark05, og kjørte en test, reinstalllerte drivere for skjermkortet først..

 

Prøvde første med siste ATI drivere og fikk et resultat på 1177

 

Så Omega sine drivere fikk jeg 2366.

 

Jeg er ikke eksperten, men detta er vel usedvanligt lavt? Det var mange ganger under testen (med omega drivere også) jeg var konstant nede på 1 FPS..

 

Kjører:

Radeon 9800pro 128mb

intel 2,8 gz

2,5gig ram

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
etter i det siste ikke vært veldig fornøyd med grafikken under spill så var jeg nødt å inse at noe var galt...

 

Jeg lastet ned og prøvde for første gang 3DMark05, og kjørte en test, reinstalllerte drivere for skjermkortet først..

 

Prøvde første med siste ATI drivere og fikk et resultat på 1177

 

Så Omega sine drivere fikk jeg 2366.

 

Jeg er ikke eksperten, men detta er vel usedvanligt lavt? Det var mange ganger under testen (med omega drivere også) jeg var konstant nede på 1 FPS..

 

Kjører:

Radeon 9800pro 128mb

intel 2,8 gz

2,5gig ram

6503842[/snapback]

 

fant dette på nettet:

 

Skjermkort: 6600gt

Prosessor: Amd 64 3200+ Venice

Ram: 1024mb

Drivere: Omega 1.6693

Benchmark/score:

3dMark:

3Dmark 2001se (17229)

3Dmark 2003 (7545)

3Dmark 2005 (2568)

 

Så den scoren din er ikke så ille. 9800pro er ikke noe kjempekort vet du

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-gjmTLx

9800pro@412/365

AMD XP 2400+ TBred @ 2100Mhz

1024MB RAM@400Mz

 

3dmark05 : 2939

 

Dette fikk jeg i september i fjor....og regner med at dagens drivere skal sørge for enda høyere score?

Lenke til kommentar
footy: du må lære deg å skrive norsk også :-)

6504496[/snapback]

 

 

Eh? hvem er du?

6504728[/snapback]

 

 

Les setningen du skrev:

"etter i det siste ikke vært veldig fornøyd med grafikken under spill så var jeg nødt å inse at noe var galt..."

 

Hvor mange feil finner du?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-gjmTLx

Små barn små gleder....

 

Selv om ikke alle er like flinke til å skrive, så skal man være bra tett mellom øregangene for å ikke skjønne hva trådstarter mente i sin første post??

 

Prøv heller å se om dere kan komme med litt konstruktive tilbakemeldinger i stedet for å kritisere skrivefeil. (Selv om det også er en måte å få flere poster på.)

 

Anbefaler trådstarter å oppdatere drivere hva hovedkort angår, og kanskje se litt i bios om det noen innstillinger som kan endres for å bedre på ytelsen i systemet. Siden du selv sier du ikke er en ekspert, kjenner du kanskje noen som kan hjelpe deg med det?

Lenke til kommentar

hva er det jeg evnt. skal se etter i bios?

 

Med tanke på hovedkort så har jeg harr lyst å oppdatere drivere der, men litt problemer å finne selve oppdateringne..

 

Har en Dell Dimension 4600.. Så jeg har prøvd å finne ut hva hovedkortet heter..

Titter jeg på HK fysisk finner jeg bare masse tall. Kjører jeg f.eks "Everest Home Edition" (et program som etter hva jeg jeg forstår skal fortelle meg navnet på bla. HK) får jeg opp at Hk'et heter "Dell Dimention 4600"..

 

Har også vært på dell.no sine sider for oppdatering, det eneste jeg finner der er dette . Av disse oppdateringene har jeg lastet ned BIOS oppdateringer og Brikkesett oppdateringer..

 

Men alle datoer på disse oppdateringene er veldig gamle :hmm:

Lenke til kommentar
hva er det jeg evnt. skal se etter i bios?

 

Med tanke på hovedkort så har jeg harr lyst å oppdatere drivere der, men litt problemer å finne selve oppdateringne..

 

Har en Dell Dimension 4600.. Så jeg har prøvd å finne ut hva hovedkortet heter..

Titter jeg på HK fysisk finner jeg bare masse tall. Kjører jeg f.eks "Everest Home Edition" (et program som etter hva jeg jeg forstår skal fortelle meg navnet på bla. HK) får jeg opp at Hk'et heter "Dell Dimention 4600"..

 

Har også vært på dell.no sine sider for oppdatering, det eneste jeg finner der er dette . Av disse oppdateringene har jeg lastet ned BIOS oppdateringer og Brikkesett oppdateringer..

 

Men alle datoer på disse oppdateringene er veldig gamle  :hmm:

6505022[/snapback]

 

Da er det ikke nyere drivere som Dell har godkjent.

Dell og andre produsenter får laget egne hovedkort av forskjellige produsenter.

Selvom du hadde f.eks. funnet et asus kort i PCen din, ville nok ikke Asus kjørt support på det.

 

Ellers finner du de siste driverne til Intel chipsettene hos intel.com

Endret av framoeng
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-gjmTLx

Med tanke på ytelsen på grafikkortet bør du ihvertfall sjekke AGP settings i bios...4x/8x agp, fast writes, sideband adressing....

 

Ettersom du har en "ferdigpakke" fra Dell kan det være vanskelig å finne ut nøyaktig hvilke drivere du KAN oppdatere.

 

Last ned cpu-z fra http://www.cpuid.org/cpuz.php... der får du ihvertfall informasjon om hvilket hk, podusent og evt brikkesett o.l. som er i din maskin. Kan desverre ikke garantere at du vil få noe fornuftig ut av dette, men kanskje verdt et forsøk?

Lenke til kommentar

vel fikk vite hvilket chipset jeg hadde og har nå fått oppgradert det.

AGP settings i BIOS, greit..

Skal fast write stå på eller ikke?

 

Jeg har også noe som heter "Onboard Video Buffer"... kans velge om den skal stå på 1MB eller 8MB.... Den står på 1MB..

Endret av Footy
Lenke til kommentar
vel fikk vite hvilket chipset jeg hadde og har nå fått oppgradert det.

AGP settings i BIOS, greit..

Skal fast write stå på eller ikke?

 

Jeg har også noe som heter "Onboard Video Buffer"... kans velge om den skal stå på 1MB eller 8MB.... Den står på 1MB..

6507480[/snapback]

 

Fast write skal være av på ati kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...