Gå til innhold

Israel trår til igjen, dessverre.


Anbefalte innlegg

Hva er det de egentlig vil? Jeg grubler mens jeg leser nyhetene men finner ingen overbevisende grunn til Israels angrep inn i Libanon, da jeg vet at deres såkallte fiender befinner seg i landet, men samtidig vet også den sittende regjering at de ikke vil kunne få fred på denne måten. Det de og vet er at det vil gå ut over deres egne borgere. Dette lukter lang vei av en mer global agenda og enda mer når en religional konflikt er direkte truende for situasjonen. Jeg har ingen tro på hun blonde horen i nyhetene som snakket om "ett endelig oppgjør". De er ikke dum, og alle vet at denne konflikten ikke vil dø ut. Hva faen er det de tar oss for?

 

Noen tanker der ute? Og siden jeg er trådstarter og kan stille krav som garantert ikke vil bli fulgt, ber jeg om at folk innser at jeg vil vite hvem som vinner på dette tullet fra israelsk/amerikansk side. Er agendaen Iran, som USA trenger en syndebukk for (noe Israel ikke vil finne vanskelig) ?

 

Hva er det jeg har oversett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje du heller burde sett på hvorfor Israel går til krig med det første, ikke hva vinningene er. Det som er viktig å huske er at ingen av partene ønsker fred gitt av kompromisser. Begge partene står for sitt og hadde de vært villig til å inngår komprimisser ville denne situasjonen blitt avklart for lengst. Dette er nok en krig som vil vare til en av partene er beseiret.

 

Problemet med Israel og Palestina var der før FN opprettet Israel i det heletatt.

 

Hva USA anngår så er vel de kjent for å være pro Israel, men det er vel det. Israel lever sitt eget liv, ofte med støtte fra USA. Og hva med hvem som tjener på dette fra Palestinsk side? Er det ikke slik at terrorgruppen Hamas nå faktisk tjener på å høste penger fra vesten i "bistand"? Hamas bedriver jo mye mer enn bare terror, det er jo tross alt regjeringspartiet..

 

Edit:

 

Dette er vel en artikkel som svarer litt på det du spør om:

http://www.document.no/weblogg/

Endret av smoothie
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...