Gå til innhold

Spørsmål angående sit ups


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, ingen fare så lenge det er kun sit ups. Når du tar 100-150 sit ups er du over på muskelutholdenhet for lenge siden. Altså du vil ikke få svære magemuskler av den type trening, det du vil få er muskler som klarer å jobbe lenge i strekk uten å bli slitne.

Lenke til kommentar
Hallo

 

Jeg pleier å ta 100 - 150 sit ups før jeg legger meg ca. 6 dager i uken. Er det fare for overtrening?

6495546[/snapback]

 

Legg en femkilos-vekt på brystet og ta 50 situps istedet. Da vil magemusklene øke i størrelse og synlighet mye raskere, pga. hardere belastning. Merk at du da sannsynligvis vil merke mer "brenning" i musklene, men det er jo hensikten. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hallo

 

Jeg pleier å ta 100 - 150 sit ups før jeg legger meg ca. 6 dager i uken. Er det fare for overtrening?

 

Jeg trener på treningstudio til vanlig, men har tatt sommerpause som skal etter planen vare til august

6495546[/snapback]

 

sikker på at du tar ekte sit ups da? mange som ikke strammer mage musklene osv når dem tar sit ups, så påstår dem at dem tar 200 osv (ganske teit egentlig)

trur nokk ikke du tar 100-150 sit ups hver kveld ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

"ifølge boka" har jeg fått inntrykk av at man skal ta sit-ups rolig. Når jeg tar situps, fra gulvet og opp teller jeg eeeen- toooo - treee, holder i ca 0.5 sekunder og samme tid ned igjen. Viktig at man holder igjen når man daler ned, man skal ikke bruke rekylet til å gå ned, hvis det er mye rekyl, så brems opp og benytt det til treningen. Når man går så sakte er man pent nødt til å stramme magemusklene for i det hele tatt å kunne gå så sakte. Det er ikke antall sit-ups som teller, men hvor korrekt man gjør dem og at man tar et par til tre sett daglig. Jeg tar personlig 3 x 30 situps daglig med 15 sek hvile mellom hvert sett. Det er nok for meg, magemusklene er ganske harde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...