fatcamper Skrevet 14. juli 2006 Skrevet 14. juli 2006 Hei har lastet ned memory test 86. Trenger det for windows, hvordan booter man memory test 86 fra cd for å teste stabiliteten til minne?
PROuser Skrevet 14. juli 2006 Skrevet 14. juli 2006 (endret) Du brenner programmet på cd-en og lar den stå i når du starter på nytt.. Hvis datamaskinen ikke registrerer cd-en, må du inn og endre litt i opsettet i biosen.. Programmet bruker meget lang tid.. Sett gjerne på over natten.. Endret 14. juli 2006 av PROuser
fatcamper Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Skrevet 14. juli 2006 er det bare å legge inn filene på cd'en. Skal jeg legge begge filene i mappe eller er dette det samme. Hva må jeg evn. endre på i BIOS?
Hårek Skrevet 14. juli 2006 Skrevet 14. juli 2006 Du laster ned ISO filen. http://www.memtest.org/ Og så brenner du denne som image (litt avhengig av hvilket brenneprogram du bruker). Hvis du brenner på feil måte vil CD'en inneholde en .iso fil. Hvis du gjør det riktig vil den inneholde Memtest86 programmet, og den vil være bootbar. I BIOS sjekker du bare at CD står først i bootrekkefølgen.
fatcamper Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Skrevet 14. juli 2006 Takk for svaret. Jeg fikk lagd cd'en nå Nå lurer jeg bare på en siste ting...hvor langt tid bruker testen sånn ca?
efikkan Skrevet 14. juli 2006 Skrevet 14. juli 2006 Takk for svaret. Jeg fikk lagd cd'en nåNå lurer jeg bare på en siste ting...hvor langt tid bruker testen sånn ca? 6493711[/snapback] Det variérer. Kjør én loop, MemTest86 kjører om og om igjen. Det kan ta rundt en halvtime. Hilsen, efikkan.
fatcamper Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Skrevet 15. juli 2006 Nå har jeg testet. Og memory test 86 fant ingen errors. Kjørt testen i 15 timer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå