genetex Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 Ja, som topic sier, hva tror dere? WoW Har jo en ganske spesiell grafikk siden det skal ligne mye på warcraft, og dette er kanskje en genistrek, siden man på en måte kan si grafikken "aldri" vil bli utdatert. Men vil den kanskje det? Om en 5 år (da er jo spillet så gammelt at slike spill bruker å vere ganske pensjonerte?) vil slik grafikk bli godtatt? Eller tror dere grafikken da er så fotorealistisk og "levende" at man ikke vil ha WoW-grafikk rett å slett lenger? Og vil blizzard noen gang skifte ut wow grafikken til fks. mer realistisk grafikk som oblivion? Om ikke, er det mye de kan gjøre for å få den til å se mye bedre ut? Hva mener du?
Pug Skrevet 14. juli 2006 Skrevet 14. juli 2006 All grafikk i dag blir vel utdatert en gang i framtida, og selvfølgelig vil Blizzard kunne lage mye "bedre" og mer detaljert grafikk om 5 år, uansett om de prøver å få grafikken til å ligne mye på warcraft eller om de prøver å lage den så realistisk som mulig. Det er alltid rom for forbedringer, uansett hvordan "type" grafikk et spill har.
øl_i_tastaturet Skrevet 14. juli 2006 Skrevet 14. juli 2006 For meg handler ikke et spill om selve grafikken. I hvertfall ikke etter at jeg begynte å spille WoW.
Bloody Mess Skrevet 14. juli 2006 Skrevet 14. juli 2006 (endret) WoW-grafikken var jo utdatert når spillet ble lansert, er ikke akkurat state of the art gfx i spillet. Og nei, de vil ikke "skifte ut" grafikken i WoW. Oppdateringer som litt væreffekter og sånn, ja, men ikke noe særlig mer drastisk enn det. Endret 14. juli 2006 av BTK
lolindirelensar Skrevet 14. juli 2006 Skrevet 14. juli 2006 Folk spiller fortsatt Diablo 2... 6487904[/snapback] for ikke å snakke om Starcraft!
IntelAmdAti Skrevet 14. juli 2006 Skrevet 14. juli 2006 Grafikken er allerede utdatert spør du meg. Men at WoW skal bytte grafikk til Oblivion blir det samme som om Oblivion skulle skifte grafikk til WoW.. WoW uten tegneserieaktig grafikk blir ikke det samme, ddet kan være utviklerne forbedrer på den tegneserieaktige grafikken men de vil neppe forandre på det som er blitt et slags varemerke for spillet. Men, jeg syntes noen steder i spillet ser ganske så bra ut, men stort sett er landskapet uinteresant, kjedelig, øde og forlatt. Videre, det er få som ser ut som noe annet enn klovner i et maskeradeball, spillerne ser sjelden ut som troverdige krigere på noen måte. Det hjelper ikke at grafikken er tegneserieaktig, en kriger skal se ut som en kriger og ikke som en tøffelhelt. Tenk om Askhandi så ut som en stor kjærlighet på pinne? Animasjonene er mangelfulle, det er liksom to, kanskje tre forskjellige animasjoner for dine sverdhugg, en animasjon for at du parerer og en animasjon for at du unnviker slag. Uansett, grafikken i WoW har et mildt og nesten søtt utseende, det minner mye om tegningene i Donaldblader hvor det knapt finnes en eneste rett linje eller rett vinkel. Grafikken er på måte noe en venner seg til å like, den passer bra til et uskyldig spill for 12åringer. Det er ingenting som gjør grafikken til WoW tidløs, om mange år vil fortsatt mange spille WoW selv om grafikken er tilsvarendes Counter Strike 1.6 idag.
Magellan Skrevet 14. juli 2006 Skrevet 14. juli 2006 Hadde vært kult om grafikken i WoW en dag blir like bra som i introvideoen
M@R7!N Skrevet 14. juli 2006 Skrevet 14. juli 2006 Flere polygoner blir vel den eneste forandringen, samt nye effekter. Bla. skal jo bloodelves ha litt høyere polygon count Wow grafikken passer perfekt, faktisk mye bedre enn det Oblivion sin grafikk ville gjort. Dessuten, tenk deg MC på en vesentlig betterlooking grafikkmotor..
Zepticon Skrevet 14. juli 2006 Skrevet 14. juli 2006 Blizzard bruker "skal ligne på WC3" argumentet for å slippe unna en dårlig gjennomført gfx motor. At folk ser ut som kalle klovn i gearet dem bruker er enda værre. Dette er vel en av de sterkeste grunnene til at Age of Con an kommer til å kapre mange folk fra WoW. Jeg er selv STOR fan av Blizz, men synes gfx'en i WoW er en skandale. Teksturene og modellene kan gjøres mye bedre uten at det påvirker dagens PC'er nevneverdig. Flere animasjoner, bedre animasjoner, variasjoner+++
Frohman Skrevet 14. juli 2006 Skrevet 14. juli 2006 Forestill deg lagen hvis WoW skulle ha hatt samme grafikk som oblivion.
Dwagon Skrevet 14. juli 2006 Skrevet 14. juli 2006 Forestill deg lagen hvis WoW skulle ha hatt samme grafikk som oblivion. 6491569[/snapback] huff. ikke si sånt
SnusHanen Skrevet 14. juli 2006 Skrevet 14. juli 2006 Det er vel egentlig litt bra at ikke WoW har oblivion grafikk. Hadde vel kanskje blitt endel mindre spillere da. For til dags dato trenger du jo ikke topp data for å spille WoW. Trur de fleste ikke ser på grafikken når de spiller, er vel heller spillegleden. Personlig liker jeg den tegneserieaktige grafikken.
Cappo Skrevet 14. juli 2006 Skrevet 14. juli 2006 (endret) Blizzard har selv sagt at de skal oppdatere grafikken i WoW. Så jeg vil tro det kan skje allerede mot slutten av 2007. Det er ikke snakk om å bytte grafikk, men heller øke detaljenivået og gi items og karakterer en bedre look enn idag. Selvsagt bedre texturer og masse fancy effekter i skogen og sånne ting. Endret 14. juli 2006 av Cappo
shizz kebab Skrevet 14. juli 2006 Skrevet 14. juli 2006 En av grunnene til at WoWhar så mange spillere er kanskje at det faktisk krever veldiglite av en maskin.
Amon Amarth Skrevet 14. juli 2006 Skrevet 14. juli 2006 Den er allerede out-of-date, men den er imba fordet
Amaranth Skrevet 14. juli 2006 Skrevet 14. juli 2006 (endret) Graffiken er kanskje ikke helt opp imot dagen standard. Men Blizzard får spillet til å funke mye bedre ved at det ser slik ut. Det ble tidligere nevnt at landskapet ble platt og kjedelig samt at animasjonene var mangelfulle. Sammenlign WoW med de fleste andre mmorpg i dag, å man vil fort se at WoW er temmelig overlegen på disse områdene. Mange mmo som i dag satser på state of the art grafikk klarer samtidig ikke å skape troverdige og detaljerte landskap. Disse spillene, i hvertfall etter min mening føles mye mer generiske of kjedelige enn WoW er som bærer et slags håndlaget og pent preg over hele fjøla. Og det er også sant at WoW om en stund vil få grafikk-oppgraderinger. WoW vill nok se mye ut som det gjør i dag. Men rundere og mykere i kantene med økt polygon antall. Samt muligheten for litt bumpmapping, nye skarpere teskturer og sånt der det skulle passe. Man skal vel heller ikke se bort ifra at folk med mindre kraftige pc'er kan kjøre det slik de gjør i dag uavhengig av om grafikken tas til ett nytt nivå. Endret 14. juli 2006 av Amaranth
genetex Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Skrevet 14. juli 2006 Jeg tror de fleste er enige grafikken vil vere slik den er nå for alltid, men selvsagt litt bedre "oppløsning" eller hva det heter, ikke fullt så firkantet osv som noen har sagt her i tråden, ja, men vil dette vere "bra nok" for de "normale" gamerene om 5 år?
Rata101 Skrevet 14. juli 2006 Skrevet 14. juli 2006 Uansett hvor mye man bryr seg om grafikk, så tror jeg ikke de som spiller WoW 4-5 år fra nå gjør det for å sitte å nyte grafikken. Men for all del, jeg synes grafikken er knall jeg. Skal man ha realisme, så er det jo bare å gå ut en tur. Blizzard har forresten sagt at de tilrettela for at det skulle være lett å oppgradere grafikken i spillet når de designet grafikkmotoren.
Pazman Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Jeg peker bare på Dark Age of Camelot. Der var grafikken god når det kom ut, men den har blitt utdatert i senere tid. Derfor gjorde den siste expansion packen slik at grafikken ble kraftig oppgradert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå