Gå til innhold

Er dette lureri? Elkjøp!


Anbefalte innlegg

Jeg sku kjøpe meg W300i, og på elkjøps nettsider stod det at den kostet 2000,-, det stod da IKKE internett pris la med prisen, så da regna jeg med at den kostet 2000,- i butikken, men der kostet den 2700,- :S

 

Er dette lov, ble dyrt for meg dette, men trengte telefonen på dagen, og det er få plasser i Molde der de selger telefoner :(

 

Føler meg lurt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prisen på internett kan avvike fra prisen i våre butikker.

 

Står relativt tydelig på bunnen av siden. At det ble dyrt for deg har du vel ingen andre enn deg selv å klandre for? Det finnes jo plenty av andre billige tlf. der ute om du absolutt måtte ha en mobil.

Lenke til kommentar

Hvis du synes 700 var for mye forskjell burde du kanskje ha bestillt over internett eller ventet litt. Hvis du absolutt måtte ha den idag, nytter det lite å syte over prisen. Elkjøp gjorde det rimelig klart at prisen kan avvike og som sagt tidligere så er det ingen som tvinger deg til å kjøpe akkurat denne tlf. på akkurat dette stedet.

Sorry, men jeg har lite til overs for folk som syter over pris, har du ikke råd, så har du ikke råd.

Lenke til kommentar
Føler meg lurt!

hvis du trykker på spesifikasjoner, så står det nederst:

Prisen på internett kan avvike fra prisen i våre butikker.

 

syns selv det er litt over kanten av Elkjøp og sette ovennstående linje. hva er vitsen med deres nettsider, når prisene er så forskjellig fra butikk og nett.....

6485350[/snapback]

 

Grunnen til at prisen avviker i butikk og på internett er vel ganske grei. Elkjøp Internett har 2 kanskje 3 ansatte, de har ikke noen lokaler som koster 3-400 000 per mnd , kun lønn til de få som jobber der og ikke til 30740 som vanligvis jobber i en butikk, de har inger lagerverdier da produktene kommer rett fra hovedlager og kunden betjener seg selv,så slipper å ha flere millioner på lager i utstilling. Jeg syns det bare er rett og rimelig at butikker er dyrere. Og for å sitere det den forrige sa, " Det finnes mange billige telefoner helt ned i 1 krone"

Lenke til kommentar

En skal heller ikke glemme at de forskjellige Elkjøp butikkene har forskjellig priser.

 

Siba har løst dette på en veldig grei måte, der står prisen på nettsiden, både ved kjøp på nettet og ved kjøp i varehus. Dette er en veldig ryddig og grei måte å gjøre det på og det enkelt for kunde å forholde seg til.

Lenke til kommentar

Dette er ikke lureri i det hele tatt. Det er den lokale konkuransen som bestemmer prisen. Den kan være veldig forskjellig rundt om kring i landet.

De lokale konkurentene til Elkjøp Internett er andre nettbutikker. På samme måte har ikke Elkjøp de samme reklameavisene i alle butikkene i Norge. Den eneste prisen du kan "kreve" på Elkjøp er den prisen som står på produktet i butikken, eller den som står i en reklameavis som gjelder det aktuelle varehus. I tillegg er det jo prisgaranti, men det er en annen sak.

 

Jeg er enig i at merkingen med "Internettpris" er misvisende, og grunnen til det er at ALLE varer på elkjop.no i tillegg er merket med " Prisen på internett kan avvike fra prisen i våre butikker." eller "Prisen på dette produktet gjelder ikke i våre butikker, men kun på internett" i sort skrift under varebeskrivelsen når du går inn på et produkt. Bruken av "internettpris" er derfor ikke konsekvent. men alle varer er likevel merket med at prisen ikke nødvendigvis er den samme i butikken.

Lenke til kommentar

Jobber selv i Elkjøp og kan prøve å gi deg ett svar;

 

- Elkjøp butikkene og Elkjøp på internett drives helt forskjellig, vi har ingen prisgaranti mot hverandre, vi samarbeider ikke, ansatte får ikke personal kjøp på internett hvis de jobber i butikk og omvendt. Eneste er at vi får lønn fra samme konto og bruker samme lager å sende/motta varer fra. Det er på en måte to forskjellige butikker, blir litt sånn som lefdal og elkjøp faktisk.

 

- Står tydelig i våre annonseskriv at vi ikke har prisgaranti mot internett og står også ganske klart at det ikke er samme priser på internett og i butikk.

 

Lureri? Nei.. en annen ting er at du må legge til frakt osv når du bestiller fra internett...

 

Spør han på din elkjøp butikk om du kan få en god pris på telefonen siden den er billigere på internett..

Lenke til kommentar

Mitt råd er å bruke noen dager på å finne telefonen billigere ett annet sted, lever så den du har kjøpt tilbake til butikken på "30 dagers tilbakeleveringen" for så å kjøpe den billigste. En slik prispolitikk fortjener ikke bedre.

Lenke til kommentar
Mitt råd er å bruke noen dager på å finne telefonen billigere ett annet sted, lever så den du har kjøpt tilbake til butikken på "30 dagers tilbakeleveringen" for så å kjøpe den billigste. En slik prispolitikk fortjener ikke bedre.

6502924[/snapback]

Det er ikke 30 dagers returrett på mobiltelefoner kjøpt i butikk.

Hvilken prispolitikk er det du ikke liker?

Lenke til kommentar
Jobber selv i Elkjøp og kan prøve å gi deg ett svar;

 

- Elkjøp butikkene og Elkjøp på internett drives helt forskjellig, vi har ingen prisgaranti mot hverandre, vi samarbeider ikke, ansatte får ikke personal kjøp på internett hvis de jobber i butikk og omvendt. Eneste er at vi får lønn fra samme konto og bruker samme lager å sende/motta varer fra. Det er på en måte to forskjellige butikker, blir litt sånn som lefdal og elkjøp faktisk.

 

- Står tydelig i våre annonseskriv at vi ikke har prisgaranti mot internett og står også ganske klart at det ikke er samme priser på internett og i butikk.

 

Lureri? Nei.. en annen ting er at du må legge til frakt osv når du bestiller fra internett...

 

Spør han på din elkjøp butikk om du kan få en god pris på telefonen siden den er billigere på internett..

6498593[/snapback]

det du sier er alle klar over......... det jeg og sikker andre lurer på er, hordan i all verden kan det vare så stor pris div. mellom nett og butikk.......... vi snakker om mange hundre kroner......

Lenke til kommentar
det du sier er alle klar over......... det jeg og sikker andre lurer på er, hordan i all verden kan det vare så stor pris div. mellom nett og butikk.......... vi snakker om mange hundre kroner......

6503306[/snapback]

Det er store kostnadsforskjeller mellom nettbutikker og vanlige butikker. Det er dette som gjør at en nettbutikk kan ha lavere priser. Det er konkuransen som styrer prisene. Nettbutikken og varehusne har forskjellige konkurenter.
Lenke til kommentar

Det er mange kostnader som er høyere i en butikk enn i en nettbutikk. Du må ha sentrale (dyre!!) lokaler, mange ansatte, utstillingsmodeller osv. Akkurat hvor stor forskjellen er vet jeg ikke.

 

 

Jeg føler ikke at Elkjøp trenger å forsvare noe som helst i denne saken. Den butikken som satte prisen til 2700 kroner har tydligvis funnet ut at det ikke er noen lokale konkurenter som har den billigere, og hvis så var tilfelle kan du jo bare bruke prisgarantien. Nettbutikken har kanskje funnet ut at en annen nettbutikk hadde den til 2000, og satt ned prisen av den grunn.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...