Gå til innhold

Er dette lureri? Elkjøp!


Anbefalte innlegg

tror ikke at Elkjøp skal forsvare seg, når det gjelder priser..... bare at jeg syns det er litt mye når vi snakker om 2000 og 2700. det kunne vare noen hundre lapper, men 700 er det vel litt mye.....

 

ellers, som noen sagt at det kan også variere pris mellom andre butikker..... jeg kan akseptere feil i pris på nett, butikker +++, men hvis butikker i radius på 2 mil har forskjellige priser, da vet jeg ikke hva jeg skal si.....

 

vil også si at jeg skal handle side by side kjøleskap for rundt 20/30 tusen neste uke på Elkjøp. og da forventer jeg et kjøleskap blir levert hjemme og i leiligheten....... er det noen som har erfaring med sånne type levering ?, hørte at Elkjøp er ikke veldig villig å levere ting på plass ?. jeg mener, hvis jeg kjøper ting for 20/30 tusen så burde butikken frakte ting for meg hjem....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vil også si at jeg skal handle side by side kjøleskap for rundt 20/30 tusen neste uke på Elkjøp. og da forventer jeg et kjøleskap blir levert hjemme og i leiligheten....... er det noen som har erfaring med sånne type levering ?, hørte at Elkjøp er ikke veldig villig å levere ting på plass ?. jeg mener, hvis jeg kjøper ting for 20/30 tusen så burde butikken frakte ting for meg hjem....

6503889[/snapback]

Du får det kjørt hjem for 3-400 kroner.
Lenke til kommentar
Det er mange kostnader som er høyere i en butikk enn i en nettbutikk. Du må ha sentrale (dyre!!) lokaler, mange ansatte, utstillingsmodeller osv. Akkurat hvor stor forskjellen er vet jeg ikke.

 

 

Jeg føler ikke at Elkjøp trenger å forsvare noe som helst i denne saken. Den butikken som satte prisen til 2700 kroner har tydligvis funnet ut at det ikke er noen lokale konkurenter som har den billigere, og hvis så var tilfelle kan du jo bare bruke prisgarantien. Nettbutikken har kanskje funnet ut at en annen nettbutikk hadde den til 2000, og satt ned prisen av den grunn.

6503788[/snapback]

SELVFØLGELIG IKKE !, du/Elkjøp trenger ikke å forsvare seg. det er bare forum og alle kan si sin mening..... min mening er at E burde skjerpe seg !

 

men når du sier kostnader, hva mener du med det ?. alle som åpner butikker må regne med kostnader. og jeg tror ikke det blir mer kostnader om de sender 100 mobil telefoner med SEMI til butikk og kanskje selger for 2200 istedet for 2700, eller som de selger på nettet til 2000. ellers, så hvis de kan selge telefon for 2000 på nettet, så har de sikkert mye fortjeneste likavel. derfor syns jeg og sikkert andre at det blir helt feil å selge varer på nettet for 2000 og i butikken for 2700. det er vel forstårlig.....

 

ellers, så tror jeg i fremtiden at EU lager noen regler for sånne salg også. det er egentlig pasiv markedsføring, hvis du spører meg..... hvis jeg ser at E selger varer til 3000 på nettet, reiser jeg lokalt til E og ser hva skjer. selvfølgelig kjøper jeg ikke til 3700 lokalt, men når jeg er der så kanskje kjøper noe annet i stedet. som kaffetrakter, hurtigkokker, mikro e.l.

Lenke til kommentar

Elkjøp-butikkene har forskjellige priser fra butikk til butikk, dette skyldes konkurranse i det aktuelle området, hvor pengesterke folk i det aktuelle området er og hvilken kategori butikk det er.

 

Elkjøp Internett har ingenting til felles med butikkene, de markedsføres ulikt, har andre ansatte og har de har ikke felles priser.

 

Dette går klart frem av siden til Elkjøp. Har dere problemer med dette, foreslår jeg at dere selv tar kontakt med Elkjøp og klager.

 

Tråd stenges

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...