Probeus Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 (endret) hei jeg holder på å lage en CMS, og har støtt på ett problem. Jeg skal redigere en nyhet. jeg har satt opp en form der du kan gjøre det og skal til å oppdatere databasen. jeg får ingen feilmelding, men fremdeles så er ikke databasen oppdatert. her er koden jeg bruker for å oppdatere databasen. $query = 'UPDATE `test` SET `ip` = \'$ip\',' . ' `tittel` = \'$tittel\',' . ' `navn` = \'$navn\',' . ' `text` = \'$text\',' . ' `image` = \'$image\' WHERE `id` = \'$id\' LIMIT 1;' . ' '; $result = mysql_query($query) or die(mysql_error()); Hva er galt? Endret 13. juli 2006 av flexitid
roac Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 $query = 'UPDATE `test` SET `ip` = \'$ip\',' . ' `tittel` = \'$tittel\',' . ' `navn` = \'$navn\',' . ' `text` = \'$text\',' . ' `image` = \'$image\' WHERE `id` = \'$id\' LIMIT 1;' . ' '; $result = mysql_query($query) or die(mysql_error()); 6485218[/snapback] For det første, så sier du ikke noe om hvordan dette oppfører seg. Får du en feilmelding, og i så fall hvilken? Uansett: Echo/Print (eller hva det nå heter i PHP) kan være til hjelp her for å få se hvordan spørringen til slutt blir seende ut, slik at du kan luke bort evt feil i spørringen din.
Probeus Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Skrevet 13. juli 2006 (endret) $query = 'UPDATE `test` SET `ip` = \'$ip\',' . ' `tittel` = \'$tittel\',' . ' `navn` = \'$navn\',' . ' `text` = \'$text\',' . ' `image` = \'$image\' WHERE `id` = \'$id\' LIMIT 1;' . ' '; $result = mysql_query($query) or die(mysql_error()); 6485218[/snapback] For det første, så sier du ikke noe om hvordan dette oppfører seg. Får du en feilmelding, og i så fall hvilken? Uansett: Echo/Print (eller hva det nå heter i PHP) kan være til hjelp her for å få se hvordan spørringen til slutt blir seende ut, slik at du kan luke bort evt feil i spørringen din. 6486185[/snapback] jeg får ingen feilmelding, men når jeg bruker print (print $query;) som du sa, så kommer det ingenting. Endret 13. juli 2006 av flexitid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå