Gå til innhold

Problemer med XFX 7600 GT


D4NY

Anbefalte innlegg

Er ikkje sikker på om eg skal gidde og ta meg bryet med og prøve med anna psu ^^

 

Siter med 3000 kr no, og skal sjå hvor mye eg har igjen etter norway cup..

Da kjemer eg sannsynleg vis til og kjøpe ny psu (+ hk, men da e eit anna problem  :cry: )

 

Hvilken psu vil derre anbefale?

 

edit: Koffor kan me ikkje lesa testen som hw.no hadde om psu'ar for litt sido ein gang til  :!:

6528902[/snapback]

 

Her har du Hw's tester av PSUer

 

http://www.hardware.no/tester/stromforsyning/199.html

 

velg og vrak.

 

Jeg har selv lyst på en NorthQ 400W selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en mulighet, eller om du rett å slett spør om å få prøve skjermkortet i en annens person sin datamaskin. Da vil du jo faktisk raskt vite om det:

1. er skjermkortet

2. noe annet hw sin feil

3. evt skjermkortet i forbindelse med noe hw du har (at disse tingene fungerer fint "for seg selv", men sammen lager krøll).

 

som er årsaken til problemene dine. Lykke til på LAN!

Lenke til kommentar
Det er en mulighet, eller om du rett å slett spør om å få prøve skjermkortet i en annens person sin datamaskin. Da vil du jo faktisk raskt vite om det:

1. er skjermkortet

2. noe annet hw sin feil

3. evt skjermkortet i forbindelse med noe hw du har (at disse tingene fungerer fint "for seg selv", men sammen lager krøll).

 

som er årsaken til problemene dine. Lykke til på LAN!

6530603[/snapback]

 

Takk du :thumbup:

 

Trur faktisk det er PSU'en, fordi eg antar at det er den sin feil at dataen restarter sån av og til :wee:

 

Vist det ikkje viser seg at det er PSU'en sin feil, så blir eg nesten skuffa :no:

Lenke til kommentar

om du har vert inne i bios uten å helt vite hva du har gjort ville jeg anbefalt deg og resette biosen og stille den inn etter manualen om cpu ram eller lignene ikke går i defult MHz. (tips: les manualen!)

 

les manulaen om du lurer på ossen du resetter en bios!

 

ellers ville jeg bytta PSU med engang. jeg har mista 2 hardisker til qtec. ville ikke anbefalt den psu'n til min verste fiende.

Lenke til kommentar
om du har vert inne i bios uten å helt vite hva du har gjort ville jeg anbefalt deg og resette biosen og stille den inn etter manualen om cpu ram eller lignene ikke går i defult MHz. (tips: les manualen!)

 

les manulaen om du lurer på ossen du resetter en bios!

 

ellers ville jeg bytta PSU med engang. jeg har mista 2 hardisker til qtec. ville ikke anbefalt den psu'n til min verste fiende.

6535503[/snapback]

 

er ikkje så n00b at eg holder på med ting i biosen som eg ikkje har peiling på :wee: ( kan da mesta i bios, sån at dåke veit da)

 

jah, det er det eg prøver på...Prøver og finne noen som har ein liggandes psu som dei ikkje bruke :hmm:

Lenke til kommentar

Ok, gjør som du vil, men du BØR skifte PSU'en uansett. De er faktisk kjent for å "eksplodere" og da ryker mer enn bare PSU.

 

Etter hva jeg har lest er spenninga også så ujevn at komponentene blir ekstra varme. Dette kan gi bla. artifacts.

 

Gjentar: Q-tec er dritt og burde være forbudt!

 

Prøv å kjøpe en rimelig - alt er bedre enn hva du har.

Lenke til kommentar
Ok, gjør som du vil, men du BØR skifte PSU'en uansett. De er faktisk kjent for å "eksplodere" og da ryker mer enn bare PSU.

 

Etter hva jeg har lest er spenninga også så ujevn at komponentene blir ekstra varme. Dette kan gi bla. artifacts.

 

Gjentar: Q-tec er dritt og burde være forbudt!

 

Prøv å kjøpe en rimelig - alt er bedre enn hva du har.

6535647[/snapback]

 

skal kjøpe meg ny, men det blir etter norway cup :)

Lenke til kommentar

Nå skal eg prøve med ein nye psu :thumbup:

 

tilbake om 1-2 time med resulatet :)

 

edit: Nå har eg testet, og har komt fram til eit resultat :cool:

 

heiv inni ein Aopen 350W psu, og heiv meg inn på ovlibion, og blei møtt av INGEN farge strekar :w00t:

 

Gjekk så innpå F.E.A.R. og spillte litt, men merket at det kom litt der, men der var ikkje akkurat som det andre problemet. :hrm: Les nedanfor for meir info...

 

men nå kommer "resultatet" :D

 

Har funne ut at til bedre grafikken blir, så blir jo seffølgeleg q-tec'en og det andre meir pressa..

 

med den gammle q-tec så fekk eg berre 1 gang strekk i Starcraft, så fekk eg litt bugga skyge eg kjørte Warcraft 3 på custume maps... så kom det jo mykje i Oblivion :cry:

 

da eg kjørte Oblivion og kom til plassene der det var mest krevende for skjermkortet så gjekk jo q-tec'en til helvete.. ( Legg merke til at eg kaller det Q-tec, fordi den er ikkje verdige til og kallast PSU ) Men nå som eg putta inni den andre så har eg ikkje fått noko problem...

 

Men anngående den feilen i FEAR: Kjørte den "Performance Test", og såg at det kom litt bugg i skygen, men det var der pc'en blei pressa på da "høgaste", men ingen farge strekar som sagt...

 

Siste ting eg kan spør dåke om er vel om det er om det skyldes den gammle Aopen 350wat som er "enda" for dårleg for systemet?

 

Men uansett, stor TAKK til alle som hjelpte meg, og må derre leve lykkeleg resten av livet :love:

Endret av DanielKorshar
Lenke til kommentar
Trenger mer info/specs til PSU'en.

 

Den er i hvertfall ikke overdimensjonert mtp. et gamersystem.

 

Mitt råd er at du legger litt penger i en PSU....

6557604[/snapback]

 

skal som sagt til NC, og skal kjøpe nye PSU etter dette :love:

 

noen som har anbefaling til PSU som er billigst muleg, som er av BRA kvalitet, og kan handle mitt system skikkeleg?

Lenke til kommentar
Jeg har NorhQ 400w som er upåklagelig, med lavt støynivå og leds. Kjøpte den for ett år siden.

 

Siden du vil legge litt penger i kjøp av PSU, vil nok de fleste (som har den) anbefale Hiper sin strømforsyning, eller kanksje Mist ?

6560753[/snapback]

 

Har faktisk høyrt at NorthQ ikkje er så verst :hmm:

 

Den er billige, men er den stabil/bra nok kvalitet te og handla systemet mitt skikkeleg?

Lenke til kommentar

Uff, nå klikker eg snart!!

 

Satt meg ned opp spillte Oblivion i 20min, og etter dette så blei eg plutseleg møtta av farge strekar, men i mindre antall denne gangen (men forsatt mye)...

 

Nå lurer eg seriøst på kva som kan vere problemet, og egentli så har eg ikkje peiling på kva det kan vere..

 

Nå etter NC så kjemer eg til og kjøpe nye psu og hk, og etter dette så får me sjå kva som skjer...

 

Vist det forsatt er problemer da så bli det berre og kontakte SHG og levere in skjermkortet, og få eit nytt eit...

 

Men trur da at eg legger inn litt ekstra penger og kanskje kjøper Xfx 7900gt??

Berre tiden vil vise...

Lenke til kommentar
Kan det vere defekt minne på skjermkortet?

 

til meir "minne" skjermkortet må bruke ( til meir det blir pressa ) så blir det jo meir og meir fucked farge strekar...

 

så kan jo vere det...

6569936[/snapback]

 

Jeg hadde jo et 7900GT som led sin velkjente 'død'. Da ble det masse rare streker med forskjellige farger før PC'en frøs i 3DMark06 Deep Freeze testen. Og dette kommer visstnok av minne-spenningsregulator-svikt på 7900GT iallefall.

 

Men det er jo langt fra sikkert at det er hva som feiler ditt 7600GT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...