Gå til innhold

Problemer med XFX 7600 GT


D4NY

Anbefalte innlegg

Har eit problem med mitt XFX 7600 GT i spill, da det plutseleg popper opp noen "festlige" farge streker..

 

Veit at eg har eit problem at mitt hk kjøre 16 x mode på 4x speed, men trur kje det er det som gjør detta ( <--- = - 50% ytelse, det er slik hk'et er )

 

men tilbake til problemet:

 

Det oppstår berre sån plutseleg, og veit ikkje kvifor, og det har berre til no vist seg skikkeleg fram i Oblivion (Har sitt tegn til det same problemet i StarCraft)

Skal også sei at disse "festlige" strekkane gjer slik at ytelsen ryke til bunn (10 fps)

 

Det som er litt morosomt er at når eg kjørde Fraps, så gjekk strekane vekk, men eg hadde forsatt det store ytelses tapet :cry:

 

Kan også nevne at det barre er spessiele plasser det skjer ( ikkje noko spessiel plass, men når eg kommer inn i eit område kommer dei, og når eg går vekk så går strekane vekk)

 

Uansett, her er Screen: (Takker for ALLE svar som kan hjelpe meg :D )

post-89611-1152787725_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg fikk ett lignende problem, og da var det overoppheting. Min reboota til slutt fordi den blei for varm. Veit ikke om det hjelper no ?

6483200[/snapback]

 

njah, kjøpte skjermkortet for 2 måna sio, så trur ikkje da kan vera noko spessielt støv inni skjermkortet..

 

Men kan nevna at dataen har reboota 1 eller 2 ganga, men oblivion har avslutta uventa eit par gongar

 

kan og nevna at strekane beveger på seg uten at eg gjer da ^^

Endret av DanielKorshar
Lenke til kommentar
Hmm.... Lurer på om ikke jeg leste en plass at 7600 kortene er rammet av liknende problem som 7900 serien. Og isåfall er det bare å sende det tilbake.

6486348[/snapback]

 

 

hva mente du med at kortene er "rammet av"??

 

Kan nevne at eg kjøpte det frå XFX, vist det har noko og sei :cry:

 

edit: Q-tec har funka fint til nå :)

 

edit2: Kordan kan PSU ha noko med at eg får fargestripper i spill :cry: ??

Endret av DanielKorshar
Lenke til kommentar

Eg har ein venn med MYE kraftigere spec, og har ikkje problem med 370 Wat psu

 

edit: skulle lest litt til :)

 

men kva er det som er problemet??

 

skal kjøpe meg nytt hk ganske snart, klarer og leve med farge strippene til da, men vil vette om det er Graffik kortet som er ødelagt :cry:

Endret av DanielKorshar
Lenke til kommentar
Hmm.... Lurer på om ikke jeg leste en plass at 7600 kortene er rammet av liknende problem som 7900 serien. Og isåfall er det bare å sende det tilbake.

6486348[/snapback]

7600-serien bruker helt andre spenningsregulatorer enn 7900-serien, så de har ikke de problemene noen 7900GT kort har natt

Lenke til kommentar

Slenger meg på PSU forlsaget her. Skulle klart å lage en bedre PSU med litt lim og tekstiler selv enn Qtec. En kompis av meg kjøpte en 350W qtec psu helt ny...maskinen restartet seg før den kom i windows med en gang. Tenkte vi kunne prøve en gammel noname 350W jeg hadde liggende rundt, og vips så funka det. Leser du erfaringene rundt omkring så finner du ut hvor mange som er misfornøyde med Qtec. Ikke stol blindt på oppgitt maks watt på ulike PSU'er, noen oppgir peak (altså over veldig liten tid) og de med kvalitet klarer det konstant. Ting som Ampere spiller også en viktig rolle i dagens systemer ;)

Endret av fflex
Lenke til kommentar
Har du mulighet til å få testet kortet i en annen maskin (kamerat el.)?

vil få testet om det er PSU eller ei.

6495304[/snapback]

 

jah, har mulighet for det du...har andre psu'er her i hjemmet, så skal prøve med ein anna ganske snart!

 

edit: Kan nevne at eg begynnjer og få problem i Warcrafr 3 og :\

Endret av DanielKorshar
Lenke til kommentar

Er ikkje sikker på om eg skal gidde og ta meg bryet med og prøve med anna psu ^^

 

Siter med 3000 kr no, og skal sjå hvor mye eg har igjen etter norway cup..

Da kjemer eg sannsynleg vis til og kjøpe ny psu (+ hk, men da e eit anna problem :cry: )

 

Hvilken psu vil derre anbefale?

 

edit: Koffor kan me ikkje lesa testen som hw.no hadde om psu'ar for litt sido ein gang til :!:

Endret av DanielKorshar
Lenke til kommentar

Jeg har kjørt oppsett mitt på en Chieftech 360W psu, og da har jeg 2x6600GT skjermkort, overklokket CPU, GPU og 2.9V på ramen. Det gikk knirkefritt.

 

Jeg testet en 400W Q-tec PSU på samme system, og den startet ikke systemet. Fikk ikke engang post-screen.

I dag bruker jeg en Aspire AS-500W psu med følgende spec.

 

+3,3V 28A.

+5V 30A.

+12V 34A.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...