Gå til innhold

Ubuntu innstallasjonsproblemer ja

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg lasta ned http://mirror.trivini.no/ubuntu-iso/6.06/u...esktop-i386.iso i dag, brente på en cd, reboota, fikk opp 5 menyer. Så valgte jeg "Start or Install", så rebooter pc'n og jeg kommer til den samme menyen igjen. Velger jeg "cd check" sjer det samme.

Jeg har sett andre ha samme problemet med at de blir loopet tilbake til menyen igjen, hvordan løser jeg dette?

EDIT: Jeg skrev "live acpi=off" og da restarta ikke pc'n igjen men det kom masse tekst, helt til det til slutt kom en melding "kernel panic, can't mount to root" ellernoe sånt.

Endret av willbend
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har ikke noe annet råd enn å laste ned alternate-CD. Da får man den gode, gamle installasjonen i stedet for smørje med live-cd og installasjon bare fordi alt skal være så "fint" og så "lett".

Endret av RattleBattle
Skrevet
Jeg har ikke noe annet råd enn å laste ned alternate-CD. Da får man den gode, gamle installasjonen i stedet for smørje med live-cd og installasjon bare fordi alt skal være så "fint" og så "lett".

6482462[/snapback]

Jeg leste for ett par uker siden på ubuntu sine egne sider at de slet med den grafiske installeren på Dapper som de kjørte fra live-cd'n og at de anbefalte at man da heller kjørte den tekstbaserte installeren inntil videre.

Med andre ord er mitt stalltips følgende: Gjør sim RattleBattle sier! :thumbup:

Skrevet

Hmm, jeg fikk en kernel panic på den stasjonære min en gang, kan du notere hva som kommer opp?

Feilen min var iallefall ene minnebrikken min som var blitt defekt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...