k0nge Skrevet 11. juli 2006 Skrevet 11. juli 2006 (endret) Lurer på om noen kan hjelpe med å finne en ganske bra laptop for mine behov, med over disse spesifikasjonene, til rundt 16000,-. Laptopen skal brukes til skole, spill, film, surfing og kunne tas med på reise. : Mine minstekrav: HD: 80GB(7200rpm) hvis ikke 7200rpm så blir det 5400rpm med mer plass.) CPU: Intel 2Ghz(core duo?) GRAFIKK: Bra NVidia GeForce kort med 256mb ram eller mer (skal kunne kjøre CS, AOE3 og kanskje BF2, helst uten lagg på en grei oppløsning) SKJERM: Burde tilfredstille grafikk-kortets behov på det ytterste MINNE: 1GB RAM(helst i form av en brikke, hvis det ikke er flere enn to porter, med tanke på kjøp en brikke til ved seinere anledning) ROM: Dvd brenner er et must (EKSTRA:Gjerne også med innebygd web-kamera, men klarer meg fint uten) ----------------------------------------------------------------------------------------------- Tenkte på en alienware area-51 m5550, men det er jo amerikansk, så jeg måtte lete etter noe i Norge, noe som var vanskelig med mange valg. Derfor tenker jeg at noen som har greie på det kanskje har noen råd til kjøp av laptop. Komfen er like rundt hjørnet, så det er derfor prisen kom seg helt opp til ca. 16000... I året som kommer blir det også nødvendig med laptop med hensyn til skolen hvor alle eksamener skal bli gjort på data... ----------------------------------------------------------------------------------------------- Setter pris på gode og raske svar Endret 12. juli 2006 av Scorpion1191
Jada-jada Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Dell 9400 vil dekke dine behov om du ikke blir skremt av 17 skjem....
Plomma2 Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Såvidt jeg forstår, så bør du ikke gå for core duo hvis du skal spille spill. Spesielt ikke hvis du skal spille bf2. De liker ikke hverandre så godt etter det jeg forstår. Men det kan jo hende jeg tar feil.
Jada-jada Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 Såvidt jeg forstår, så bør du ikke gå for core duo hvis du skal spille spill. Spesielt ikke hvis du skal spille bf2. De liker ikke hverandre så godt etter det jeg forstår.Men det kan jo hende jeg tar feil. 6476388[/snapback] Den var total ny for meg En Core Duo prosessor er da bare positivt i spill etter hva jeg ha hørt... Ville være skikkelig bommert av Intel hvis de satset rykte og "gud vet hvor mye penger" på en prosessor som ikke fungerte i spill Nei du kan trygd kjøpe Core Duo som er positivt både i spill og alt annet du bruker maskinen til
AndyF Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 core duo drar nok alt nå for tia, aldri hatt problemer med den kjører BF2 knirkefritt. ellers tror jeg at dell i 6400/9400 vil være gode valg
k0nge Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Skrevet 12. juli 2006 (endret) core duo drar nok alt nå for tia, aldri hatt problemer med den kjører BF2 knirkefritt. ellers tror jeg at dell i 6400/9400 vil være gode valg 6477178[/snapback] Takker for alle svar. Jeg skal sjekke ut dell pcene. De virker som de mest gunstige laptopene innen for norske rammer også! :!: Mener at BF2 er best egnet med nvidia grafikk og intel prosessor.. Intel core duo skal visst også være den kraftigeste av prosessor-typene mht laptop...etc Endret 12. juli 2006 av Scorpion1191
AndyF Skrevet 12. juli 2006 Skrevet 12. juli 2006 turion X2 skal visnok være kraftigere men det finnes knapt noen av dem på markedet enna
k0nge Skrevet 12. juli 2006 Forfatter Skrevet 12. juli 2006 (endret) turion X2 skal visnok være kraftigere men det finnes knapt noen av dem på markedet enna 6478328[/snapback] Tja, det skal ikke være superdyrt heller da... da hadde jeg tatt allt av det beste kaliberet ... men siden jeg har lagt merke til at core duo er ett bra kupp for mine prisbehov så skal jeg ha meg en dell inspiron 9400 Dell ser ut til å være det beste en kan få innen norske grenser i dag... og kvaliteten er det ikke noe å si på. Takker for tipset om turion x2, men det skal ikke så langt frem i tid før laptopen blir anskaffet... og dessuten er intel det eneste jeg vil ha foreløpig...har hatt amd lenge, og er litt skuffet over ytelsen som er en anelse lavere enn forventet(på tross av at den er en stasjonær). Jeg mener intel gir mer for pengene... dessuten skal visst BF2 yte best med intel og nvidia i combi.. Endret 13. juli 2006 av Scorpion1191
Cowboystrekk Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 turion X2 skal visnok være kraftigere men det finnes knapt noen av dem på markedet enna 6478328[/snapback] Tja, det skal ikke være superdyrt heller da... da hadde jeg tatt allt av det beste kaliberet ... men siden jeg har lagt merke til at core duo er ett bra kupp for mine prisbehov så skal jeg ha meg en dell inspiron 9400 Dell ser ut til å være det beste en kan få innen norske grenser i dag... og kvaliteten er det ikke noe å si på. Takker for tipset om turion x2, men det skal ikke så langt frem i tid før laptopen blir anskaffet... og dessuten er intel det eneste jeg vil ha foreløpig...har hatt amd lenge, og er litt skuffet over ytelsen som er en anelse lavere enn forventet(på tross av at den er en stasjonær). Jeg mener intel gir mer for pengene... dessuten skal visst BF2 yte best med intel og invidia i combi.. 6480432[/snapback] Pass på at du velger 7900GS-grafikk-kortet om du kjøper dell i9400, de andre grafikk-alternativene er en god del tregere.
k0nge Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Skrevet 13. juli 2006 (endret) turion X2 skal visnok være kraftigere men det finnes knapt noen av dem på markedet enna 6478328[/snapback] Tja, det skal ikke være superdyrt heller da... da hadde jeg tatt allt av det beste kaliberet ... men siden jeg har lagt merke til at core duo er ett bra kupp for mine prisbehov så skal jeg ha meg en dell inspiron 9400 Dell ser ut til å være det beste en kan få innen norske grenser i dag... og kvaliteten er det ikke noe å si på. Takker for tipset om turion x2, men det skal ikke så langt frem i tid før laptopen blir anskaffet... og dessuten er intel det eneste jeg vil ha foreløpig...har hatt amd lenge, og er litt skuffet over ytelsen som er en anelse lavere enn forventet(på tross av at den er en stasjonær). Jeg mener intel gir mer for pengene... dessuten skal visst BF2 yte best med intel og nvidia i combi.. 6480432[/snapback] Pass på at du velger 7900GS-grafikk-kortet om du kjøper dell i9400, de andre grafikk-alternativene er en god del tregere. 6482227[/snapback] Jepp, selvfølgelig skal jeg det! :!: Det er bare NVidia som er tingen for meg nå! MINE SPESIFIKASJONER PÅ INSPIRON DELL 9400: - Intel® Core™ Duo Processor T2500 (2.0 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB) - Ekte Windows® XP Media Center Edition 2005 - Ingen serviceoppgradering valgt- kun 1 års henteservice - Money off 900 incl VAT - 17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife® - 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512) - 120GB (5,400 rpm) SATA Hard Drive - 8X DVD+/-RW drive med software, leser og brenner både CD og DVD - Primært 9-celle 80 WHr batteri - Nylon sort/grå bæreveske X-Large - McAfee® Security Centre™ 36 måneders beskyttelse - Microsoft® Office 2003 Basic (Word, Excel og Outlook) - 256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS - AverMedia analog USB 2.0 TV- tuner til Media Centre, inkludert fjernkontroll til MCE - Intel® Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) for Duo Processors - recource- CD, inneholder drivere Endret 13. juli 2006 av Scorpion1191
Cowboystrekk Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 turion X2 skal visnok være kraftigere men det finnes knapt noen av dem på markedet enna 6478328[/snapback] Tja, det skal ikke være superdyrt heller da... da hadde jeg tatt allt av det beste kaliberet ... men siden jeg har lagt merke til at core duo er ett bra kupp for mine prisbehov så skal jeg ha meg en dell inspiron 9400 Dell ser ut til å være det beste en kan få innen norske grenser i dag... og kvaliteten er det ikke noe å si på. Takker for tipset om turion x2, men det skal ikke så langt frem i tid før laptopen blir anskaffet... og dessuten er intel det eneste jeg vil ha foreløpig...har hatt amd lenge, og er litt skuffet over ytelsen som er en anelse lavere enn forventet(på tross av at den er en stasjonær). Jeg mener intel gir mer for pengene... dessuten skal visst BF2 yte best med intel og nvidia i combi.. 6480432[/snapback] Pass på at du velger 7900GS-grafikk-kortet om du kjøper dell i9400, de andre grafikk-alternativene er en god del tregere. 6482227[/snapback] Jepp, selvfølgelig skal jeg det! :!: Det er bare NVidia som er tingen for meg nå! MINE SPESIFIKASJONER PÅ INSPIRON DELL 9400: - Intel® Core™ Duo Processor T2500 (2.0 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB) - Ekte Windows® XP Media Center Edition 2005 - Ingen serviceoppgradering valgt- kun 1 års henteservice - Money off 900 incl VAT - 17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife® - 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512) - 120GB (5,400 rpm) SATA Hard Drive - 8X DVD+/-RW drive med software, leser og brenner både CD og DVD - Primært 9-celle 80 WHr batteri - Nylon sort/grå bæreveske X-Large - McAfee® Security Centre™ 36 måneders beskyttelse - Microsoft® Office 2003 Basic (Word, Excel og Outlook) - 256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS - AverMedia analog USB 2.0 TV- tuner til Media Centre, inkludert fjernkontroll til MCE - Intel® Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) for Duo Processors - recource- CD, inneholder drivere 6483986[/snapback] Ser bra ut den ja, ville kanskje slengt på 2 gb minne, du får 1024-brikke fra OCZ hos netshop til 695,-
k0nge Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Skrevet 13. juli 2006 (endret) turion X2 skal visnok være kraftigere men det finnes knapt noen av dem på markedet enna 6478328[/snapback] Tja, det skal ikke være superdyrt heller da... da hadde jeg tatt allt av det beste kaliberet ... men siden jeg har lagt merke til at core duo er ett bra kupp for mine prisbehov så skal jeg ha meg en dell inspiron 9400 Dell ser ut til å være det beste en kan få innen norske grenser i dag... og kvaliteten er det ikke noe å si på. Takker for tipset om turion x2, men det skal ikke så langt frem i tid før laptopen blir anskaffet... og dessuten er intel det eneste jeg vil ha foreløpig...har hatt amd lenge, og er litt skuffet over ytelsen som er en anelse lavere enn forventet(på tross av at den er en stasjonær). Jeg mener intel gir mer for pengene... dessuten skal visst BF2 yte best med intel og nvidia i combi.. 6480432[/snapback] Pass på at du velger 7900GS-grafikk-kortet om du kjøper dell i9400, de andre grafikk-alternativene er en god del tregere. 6482227[/snapback] Jepp, selvfølgelig skal jeg det! :!: Det er bare NVidia som er tingen for meg nå! MINE SPESIFIKASJONER PÅ INSPIRON DELL 9400: - Intel® Core™ Duo Processor T2500 (2.0 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB) - Ekte Windows® XP Media Center Edition 2005 - Ingen serviceoppgradering valgt- kun 1 års henteservice - Money off 900 incl VAT - 17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife® - 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512) - 120GB (5,400 rpm) SATA Hard Drive - 8X DVD+/-RW drive med software, leser og brenner både CD og DVD - Primært 9-celle 80 WHr batteri - Nylon sort/grå bæreveske X-Large - McAfee® Security Centre™ 36 måneders beskyttelse - Microsoft® Office 2003 Basic (Word, Excel og Outlook) - 256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS - AverMedia analog USB 2.0 TV- tuner til Media Centre, inkludert fjernkontroll til MCE - Intel® Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) for Duo Processors - recource- CD, inneholder drivere 6483986[/snapback] Ser bra ut den ja, ville kanskje slengt på 2 gb minne, du får 1024-brikke fra OCZ hos netshop til 695,- 6485089[/snapback] Tja, det er kanskje ikke en dum ide... men det er bare to minneplasser, og de er oppbrukt... hvis jeg tar med 2gb når jeg kjøper nå, så blir prisen over 21000,- i alt! Litt for mye mener jeg... bare RAM'ens pris blir jo på 2875,-...tilbud gjennom arbeid blir på 10%, men likevel... Endret 13. juli 2006 av Scorpion1191
Jada-jada Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 Du bør ringe en selger hos Dell du får garantert mye bedre pris på en så dyr maskin ved å ringe personlig...
k0nge Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Skrevet 13. juli 2006 Du bør ringe en selger hos Dell du får garantert mye bedre pris på en så dyr maskin ved å ringe personlig... 6485909[/snapback] Ja, og RAM'en kan jeg eventuelt utvide seinere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå