Gå til innhold

Et spill lignendes WoW ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

WoW og Oblivion foregår begge i vanvittig store verdener, og legger begge mer vekt på å få bra gear/gjøre masse (kjedelige :p) oppdrag enn Kotor gjør. Oblivion for meg virker hvertfall veldig som en slags off-line mmorpg (lol), mens Kotor minner mer om de gamle isometriske rpg spillene fra Bioware og Fallout/Planescape: Torment.

Endret av BareMarius
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Slåssing i wow er mye mer "real-time" enn kotor, så det kan også tendere mot oblivion sitt kampsystem.

Man utvikler og fokuserer seg på en figur i både oblivion og wow, ikke flere som i kotor.

Oblivion og wow er "friere" og mer åpent enn kotor.

 

Hvorfor er kotor mer likt wow enn oblivion er?

 

Oblivion for meg virker hvertfall veldig som en slags off-line mmorpg, mens Kotor minner mer om de gamle isometriske rpg spillene fra Bioware og Fallout/Planescape: Torment.

kotor er vel likt bioware-spillene på grunn av at bioware laget det?

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar

Ta en titt på Diablo eller Fable. Tror du vil finne at mekanikken i de spillene vil være ganske lik til WoW og Guildwars.

 

Og - et utsagn som:

 

Oblivion for meg virker hvertfall veldig som en slags off-line mmorpg

 

Sier faktisk ganske mye om noe. Jeg er ikke helt sikker på *hva*, men det sier et eller annet :p

 

Edit: Du kan også eventuelt søke litt på google etter egne servere for diverse MMORPG. Jeg vet at det finnes flere for Ultima Online, og jeg mener også å ha hørt at det er noen som jobber med en Pre NGE versjon av SWG. Med UO tjenerne kan du i alle fall få muligheten til å kjøre et MMORPG lokalt på din egen maskin. Litt usikker på lovligheten rundt det, men det finner du antageligvis ut vha Google.

Endret av cetram
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Og - et utsagn som:

 

Oblivion for meg virker hvertfall veldig som en slags off-line mmorpg

 

Sier faktisk ganske mye om noe. Jeg er ikke helt sikker på *hva*, men det sier et eller annet :p

6458065[/snapback]

 

gjør du narr av de av oss som liker å leve vårt sekundære liv sammen med over 1000 NPCer? De er så virkelige! :p

Lenke til kommentar

Hehe. Neida - jeg gjør ikke narr av noen.. Tror jeg.. Men jeg syntes uttrykket "Off Line MMORPG" var noe snodig :) (Kan kanskje sammenlignes med "fastboltet mobiltelefon"?)

 

For øvrig foretrekker jeg selv stort sett å tilbringe tiden med datastyrte NPC'er fremfor PC avatarer. Samme hvor begrenset de er, så slipper man i alle fall unna Lehgolazx29, Anton Blypikk og MotorMärtha. (Faktisk navn jeg har vært borti i GuildWars). Med litt fantasi overfor begrensede NPC, kan man få en mye sterke oppfattelse av å være i en genuin fantasi-verden, enn i MMORPGer. :)

Lenke til kommentar

Age of conan er et spill som kommer ut om en stund, ser fantastisk bra ut og går ut på mye av det wow går ut på, men det blir lagt til en god del andre ting, blant annet får du en singelplayer og en multiplayer del som ligner på wow, med guilds og ting. Men fortsatt mye mere avansert, for å lese mere kan dere gå inn på guild sida vår HER er fortsatt i oppstarten men trenger flere medlemmer, og dere kan se noen filmer fra spillet HER og HER

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...