Gå til innhold

Webshoptesten 2. kvartal 2006


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er ikke noen stor fan av SHG sin hjemmeside, spes irriterende at det er vanskelig å lage linker/lese de andre har laget

6444566[/snapback]

 

 

de har jo produklinker til alle produktene :) dog litt kronglete ja

post-9432-1152193365_thumb.jpg

Endret av Folo
Lenke til kommentar
Det skal litt til for å få ett godt nok bilde av hvordan service og frakttid er hos hver nettbutikk. Man må nesten være storkunde hos alle sammen, og det har nok ikke HW.no råd til å være.

6444485[/snapback]

Snakker her om Webshopguiden, som er basert på BRUKERENES erfaringer.

 

Ellers: Var sikker på at Amentio skulle komme mye høyere opp!

Lenke til kommentar

Jeg ser at Itbutikken.no kommer på 4 plass.

 

Jeg vil imidlertid sterk advare mot å bruke denne. Itbutikken.no er en dansk butikk med utsalg i Norge. Jeg og flere andre har hatt mye problemer med denne butikken.

De nekter konsekvent å godta norsk forbrukerkjøpslov selv om de helt klart er forpliktet til dette. De mener at de skal forholde seg til dansk lov til tross for at selvskapet er registert i Brønnøysundregisterert og operer med norsk side og norsk valuta. Det betyr at du har 2 år reklamasjonsrett og ikke 5 år iflg butikken. Saken er sendt videre til N-safe og forbrukerrådet, men jeg vet fortsatt ikke noe om resultatet.

 

Så er det sagt.

Lenke til kommentar
Jeg ser at Itbutikken.no kommer på 4 plass.

 

Jeg vil imidlertid sterk advare mot å bruke denne. Itbutikken.no er en dansk butikk med utsalg i Norge. Jeg og flere andre har hatt mye problemer med denne butikken.

De nekter konsekvent å godta norsk forbrukerkjøpslov selv om de helt klart er forpliktet til dette. De mener at de skal forholde seg til dansk lov til tross for at selvskapet er registert i Brønnøysundregisterert og operer med norsk side og norsk valuta. Det betyr at du har 2 år reklamasjonsrett og ikke 5 år iflg butikken. Saken er sendt videre til N-safe og forbrukerrådet, men jeg vet fortsatt ikke noe om resultatet.

 

Så er det sagt.

6444619[/snapback]

Takk for at du gir beskjed. Det er nå totalt uaktuelt for meg å handle hos Itbutikken.

Lenke til kommentar
Hva er leveringstiden på varer fra SHG? Og hvor sendes varene fra? Noen som vet. Kunne godt tenkt meg og benyttet dem, men av en eller annen grunn har jeg det for meg at det tar lang tid før man får varen.

6444546[/snapback]

 

 

Bestilte halve pcen min hos de...

 

De sender fra Oslo, men varene kommer fra danmark først... etter det jeg har forstått...

 

De har en leverings tid på ca. 4-5 dager...

 

ganske gjennomsnittlig... :)

Lenke til kommentar
Mangler dokumentajon!

Kunne godt tenkt meg å sett prisene Dere oppererer med fra de forskjellige web-shopene. Da prisguiden oppgir feil priser (+900 for CPU'en på Amentio) er dette viktig.

 

Av webshoppene som hadde alle produktene var Amentio billigst, selv med feil pris på CPU!

 

Handlevogn, alle varer: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=30777

6444714[/snapback]

 

 

Hei,

 

Resultattabellene finner du linket til i testen. Her er den med Amentio:

http://www.hardware.no/nyheter/images/wt2006q2-over8.html

 

Merk at prisene er hentet inn fra de ulike nettbutikkene og ikke fra prisguiden.

 

*

Per Øivind

Lenke til kommentar

Kunne gjerne tenkt meg flere produkter som ble testet.

Til stadighet så er det bare Asus hovedkort som blir tatt med i testet og som de fleste vet så er det Komplett og Psdata varer.

 

Vil ikke si 15 produkter gir et godt nok bilde av pris sammenligningen.

 

En annen ting som jeg mener er viktig er om det er lagervare eller ei, da man heller kjøper varer fra en butikk som har alle varene enn fra forskjellige steder.

Lenke til kommentar
Kunne gjerne tenkt meg flere produkter som ble testet.

Til stadighet så er det bare Asus hovedkort som blir tatt med i testet og som de fleste vet så er det Komplett og Psdata varer.

 

Vil ikke si 15 produkter gir et godt nok bilde av pris sammenligningen.

 

En annen ting som jeg mener er viktig er om det er lagervare eller ei, da man heller kjøper varer fra en butikk som har alle varene enn fra forskjellige steder.

6445216[/snapback]

 

Vel asus er noen av de mest brukte hovedkortene også. Og sannsynligvis den produsenten som finnes blant flest butikker også, lite vits i å velge ut et hk som bare 2 butikker har for en slik test.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...