Gå til innhold

Webshoptesten 2. kvartal 2006


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Resultattabellene finner du linket til i testen. Her er den med Amentio:

http://www.hardware.no/nyheter/images/wt2006q2-over8.html

 

Merk at prisene er hentet inn fra de ulike nettbutikkene og ikke fra prisguiden.

 

*

Per Øivind

6445114[/snapback]

 

Bra at de er hentet fra butikkene, og ikke prisguiden. Hadde vært kjekt å sett prisene likevell (kan selvf. finne de selv, men lite vits å oppfinne kruttet på ny).

 

EDIT:

SHG kommer vell godt ut fordi de ikke har hatt store utgifter med å lage webside. Tror de har brukt 8. klassinger? - for 10 år siden.

 

Og da kan de jo operere med mindre marginer enn Netshop m.fl.

6445406[/snapback]

 

Dersom du ikke ser på det estetiske, så vil jeg gjøre dere oppmerksom på at SHG gir mer informasjon om produktene enn de fleste andre; til og med ampere rating er oppgitt.

 

Handlekurver etc. er også nyttig, derfor er jeg nokså uenig i dette, selv om pop-up vindu er noe drit.

Endret av Okay
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter jeg ble vant med siden og opplegget til SHG, synes faktisk de er gode, setter pris på linker til tester o.l., finner gruppering enkel og oversiktlig. Hva som er godt design er et moteting. Like popupvinduene jeg. bruker kortere tid på å sett opp deler til en komplett maskin, med sammenligniger en jeg gjør how f.eks ps og komplett

Lenke til kommentar

De fleste som handler pc deler foretrekker en eller annen butikk de har handlet hos tidligere og har god erfaring med.

 

Jeg bruker Komplett når jeg skal ha 1-2 små ting.. fordi komplett har billig frakt. Netshop bruker jeg mest når jeg skal handle entusiastvarer som Lian-li kabinetter og Mist strømforsyninger. Og så hanlder jeg som regel hos billigste(shg eller databutikken.. etc) hvis jeg skal ha ting jeg driter i reklamasjon og garanti på.

Lenke til kommentar
De fleste som handler pc deler foretrekker en eller annen butikk de har handlet hos tidligere og har god erfaring med.

 

Jeg bruker Komplett når jeg skal ha 1-2 små ting.. fordi komplett har billig frakt. Netshop bruker jeg mest når jeg skal handle entusiastvarer som Lian-li kabinetter og Mist strømforsyninger. Og så hanlder jeg som regel hos billigste(shg eller databutikken.. etc) hvis jeg skal ha ting jeg driter i reklamasjon og garanti på.

6445895[/snapback]

 

billige butikker kan ha god reklamasjon de og...

 

og garantien er jo lik hos alle...

Lenke til kommentar
billige butikker kan ha god reklamasjon de og...

 

og garantien er jo lik hos alle...

6445916[/snapback]

 

Ser i et tidligere innlegg at noen har hatt problemer med reklamasjon hos ITbutikken. Og jeg tar ikke sjangsen på det når jeg til høsten skal bruke nærmere 30K på pc deler. Da ønsker jeg å ha en vis erfaring med butikken fra tidligere og vite at uansett om produsentens garanti har gått ut så kan jeg sende inn et reklamasjonskrav og bli tatt seriøst. Og når det gjelder garanti så er det sant at det er noe produsenten gir. Så det er likt hos alle. Men ikke alle produsenter som gir garanti, eller begrenser det til 1 år.

Endret av NoWiSee
Lenke til kommentar

Dersom du ikke ser på det estetiske, så vil jeg gjøre dere oppmerksom på at SHG gir mer informasjon om produktene enn de fleste andre; til og med ampere rating er oppgitt.

 

Handlekurver etc. er også nyttig, derfor er jeg nokså uenig i dette, selv om pop-up vindu er noe drit.

6445611[/snapback]

 

Det å oppdatere informasjon, og å lage internettsider er to forskjellige ting.

- Og slutt å ta alt så seriøst, det var en spøk.

 

 

Nå må jeg innrømme at jeg ikke liker systemet til Amentio / Stretto / etc, heller.

Lenke til kommentar

Jeg jobber selv i en databutikk, men har handlet et par ganger i det siste hos SHG. Dette fordi det har et veldig godt vareutvalg, og gode priser.

 

Min vurdering av SHG:

 

- Kan ikke betale med VISA, og frakten bir dyr! (175 kr)

- Lang svarstid på mail (gjennomsnittlig 4 dager)

- Klarer ikke alltid å sende innenfor selvpålagt frist

- Litt rotete hjemmesider (vanskelig å lage linker til produkter osv.)

- Skjermkortet jeg fikk sist var i brutt embalasje, og den antistatiskeposen var åpnet.

 

+ Veldig gode priser

+ Stort utvalg

+ Hyggelige og imøtenkommende på mail!

+ Fikk gratis frakt på forrige ordre fordi jeg klaget på leveringstiden ved første bestilling.

 

Mye bra, men noe som ikke er fult så bra. Det største problemet med SHG er at man ikke kan betale med VISA eller kredittkort. Da blir det fort veldig dyrt når posten skal ha i hue og ræva.

 

Dessverre så tar kortselskapene så mange prosent i provisjon av salget at for en nettbutikk som SHG, så ville de sikkert ha ligget på 1-2 % i fortjeneste.

 

Uansett, gratulerer med seier'n!

Lenke til kommentar

Første gang jeg har handlet hos SHG var nå i forrige måned. Har bestilt alle komponentene til den nye dataen min derifra, så håper på at de leverer uten noen problemer.

Som sagt ovenfor, så er det litt dumt at de ikke tar Visa... men men. Greit med litt variasjon. Komplett ble for dyr denne gangen, mens Netshop og PSData hadde nesten ingenting av det jeg var ute etter på lager. :(

Lenke til kommentar
Dessverre så tar kortselskapene så mange prosent i provisjon av salget at for en nettbutikk som SHG, så ville de sikkert ha ligget på 1-2 % i fortjeneste.

 

Uansett, gratulerer med seier'n!

6446606[/snapback]

 

Litt rart det du sier, for jeg vet om en butikk som har gratis frakt hvis du bestiller med kort, og her snakker vi om en langt mindre butikk.

Lenke til kommentar
Dessverre så tar kortselskapene så mange prosent i provisjon av salget at for en nettbutikk som SHG, så ville de sikkert ha ligget på 1-2 % i fortjeneste.

 

Uansett, gratulerer med seier'n!

6446606[/snapback]

 

Litt rart det du sier, for jeg vet om en butikk som har gratis frakt hvis du bestiller med kort, og her snakker vi om en langt mindre butikk.

6446895[/snapback]

Hvilket dekningsgrad har denne butikken lagt seg på? De fleste store kortselskapene krever gjerne 4-7 % av salgsummen i gebyr. Ville tippe at de færreste webbutikkene ikke har noe særlig høyere fortjeneste enn 7-10 %.

 

Dette er også grunen til at Komplett har begynt å selge leker og fritidsartikler. På slike artikler opererer man gjerne med 20-90 % fortjeneste, mens på hardware så ligger det på mellom 5-10 %. Dette før eventuelle avskrivninger grunnet hurtige skifter i markedet mellom nye og "gamle" produkter.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

shg ser ut til å fungere bra, kjøpte xfx 7950gx2 XXX hos de, (eneste som hadde inne), men de har ikke kortbetaling her, og dermed får man automatisk oppkravsgebyr.

 

Selv om ikke frakt er med på denne testen, så mener jeg det blir litt feil fordi "alle andre" nettbutikker har kortbetaling og presser da ikke på kjøper et gebyr på 45kr (eller hva det nå en er). Så summen hos shg burde være hevet med det ekstragebyret.

Lenke til kommentar
For å være helt ærlig Syns jeg Ikke Den "testen" Er brukelig I det hele tatt. For meg Er det Frakt og kundeservice som avgjør. For nok I grunn Har ALLe webbutikker ganske like priser . . .

6454386[/snapback]

 

Er ganske enig med deg! Det er kundeservis og frakt som avgjer det meste. Og prisane bruka ikkje å vere så veldig forskjellige heller ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...