Gå til innhold

Selge D50 kit linse,hvilken Sigmalinse er bedre e


Anbefalte innlegg

Selger min D50 kit linse,er på jakt etter en 18-70mm/18-55mm Sigma linse som er skarpere enn kitlinsen. :hmm:

 

Noen som vet om noen bra til ca 2K? :roll:

 

Noen som har vært borti disse?

 

Linse 1:

https://prisguiden.no/product.php?productId=35092

 

Linse 2:

https://prisguiden.no/product.php?productId=36113

 

Linse 3:

https://prisguiden.no/product.php?productId=36109

 

-Setning fjernet av moderator. Kjøp og salg hører til i bruktmarkedet-

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om så mange til 2k, men for 4k får du en Sigma 17-70 f/2,8-4,5 som anbefales på det varmeste.

 

Du finner nok ikke så mange av denne på bruktmarkedet, men kit objektivet til D70(s) finnes til salgs brukt for mellom 1500- 2000 kroner.

Det kan kanskje være en ide?

Lenke til kommentar
Vet ikke om så mange til 2k, men for 4k får du en Sigma 17-70 f/2,8-4,5 som anbefales på det varmeste.

 

Du finner nok ikke så mange av denne på bruktmarkedet, men kit objektivet til D70(s) finnes til salgs brukt for mellom 1500- 2000 kroner.

Det kan kanskje være en ide?

6442285[/snapback]

 

Hmm,ok. :D *sparespare* ;)

Kit linsen til D70 er grei nok,men vil ha en bedre,og helst Sigma liker de.

Men hva med de alt jeg la ved,er disse bra?

 

PS: Ser at Sigma 17-70mm linsen koster 3K nå.:D

https://prisguiden.no/product.php?productId=36109

Endret av - MaRe -
Lenke til kommentar

Skal du oppleve bedre optisk ytelse enn det som leveres av Nikons 18-70, så må du ofte betale en del. Jeg ville likevel satset på et av alternativene fra Sigma eller Tamron. Uten å ha så mye backup i tester o.l., så føler jeg likevel at Tamron 17-50/2,8 virker mest spennende akurat nå. Den koster ca 3,5k. Ellers koster den tidligere nevnte (og glimrende) Sigma 17-70 3k, ikke 4. Sigma har også en god 18-50/2,8 over hele (zoomområdet), men jeg synes den begynner å bli litt dyr nå. Det virker i alle fall som om Tamron 17-50 er i en minst like god klasse optisk, og den er litt billigere. Skal man tolke hypen så bør den nesten være bedre.

Lenke til kommentar

For et mere allround objektiv tror jeg du vil savne litt mere tele, eller vidvinkel hos disse objektivene. Har ingen erfaringer å basere dette på selv, men har sett mange med minste brennvidde på 28 savner en del mere vidde..

Med det 18-50 du linker til vil du stå i samme båt med tanke på brennvidde.. Muligens det vil være skrapere, det har jeg ingen viten om. Men etter prisen å dømme.. tilsvarende kit!

Lenke til kommentar

Du kan ikke direkte sammenligne to objektiver med tilsvarende brennvidde, og si at de er det samme. Det er nok veldig stor forskjell på kitlinsen og alle de nevnte. To av dem har i tillegg mer vidvinkel. Av de normalzoomene som finnes i dag er vel ingen videre enn 16mm. Man vil få mye fotoglede ut av et objektiv med samme brennvidde, hvis det er tilstrekkelig mye bedre. Det er disse som er foreslått.

Det virker som om trådstarter har erfart at en standard normalzoom er det beste alternativet til daglig bruk, og da er det naturlig å først ønske noe bedre i samme brennviddeområde. Det er tross alt mange som skifter ut kitobjektivet med en 17-40L blandt Canonbrukerene. De mister fakiskt mye tele på det byttet, men vinner utrolig mye fotoglede (og ren bildekvalitet).

Lenke til kommentar
Du linker til Sigma 28-70, men jeg mente 3000 og ikke 4000 som jeg skrev tidligere

6442370[/snapback]

 

Oops,så det nå jeg oxo. :(

Men blir nok til at jeg går for Sigma 17-70mm linsen,har en Sigma APO 70-300mm som tar over etter dette,og med macro på begge jeg valget. ;)

 

Men tenkte på en ting ti,kunne tenkt meg en sylskarp 50mm F1.8-2.8 fastlinse,er denne bra eller er Sigma 17-70mm linsen skarpere?

 

Link:

https://prisguiden.no/product.php?productId=8707

Endret av - MaRe -
Lenke til kommentar

Det er nok et godt objektiv, men er ingen god erstatning for normalzoom. DEt er mange som bruker en slik i kombinasjon til kitobjektivet, men jeg tror nok de fleste heller ville hatt en normalzoom av god klasse. Det er alle de som er nevnt i denne tråden. Du gjør et godt valg med 17-70, for her får du både mer tele og vidvinkel, samtidig som at den generelle optiske ytelsen økes. Den er også det billigste alternativet.

Lenke til kommentar
Det er nok et godt objektiv, men er ingen god erstatning for normalzoom. DEt er mange som bruker en slik i kombinasjon til kitobjektivet, men jeg tror nok de fleste heller ville hatt en normalzoom av god klasse. Det er alle de som er nevnt i denne tråden. Du gjør et godt valg med 17-70, for her får du både mer tele og vidvinkel, samtidig som at den generelle optiske ytelsen økes. Den er også det billigste alternativet.

6442451[/snapback]

 

Supert,da dropper jeg den og går kun for 17-70mm Sigma`n. ;)

Færre linser og drasse på oxo,sweet. :D

Takker for hjelpen folkens.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Du kan heller spare til et skikkelig portrettobjektiv, gjerne en 105mm makro. Den du har valgt har forresten akseptable "makroegenskaper", dvs den klarer nesten 1:2. Det er ikke verst for en normalzoom.

Må bare si at akurat nå ville jeg selv ha valgt en Tamron 17-50 til min 20D. Vet ikke helt hvorfor, men jeg føler at det ligger i en god klasse over de andre. Jeg må bare se å få sjekket det skikkelig.

For deg som er fersk, men som har vokst ut av normalzoomen, så tror jeg du får mer igjen for 17-70, enn det jeg ville valgt. Hos meg står jo Canon 17-40/4 L høyt på ønskelisten, men du vil nok synes det blir for svevert.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
For deg som er fersk, men som har vokst ut av normalzoomen, så tror jeg du får mer igjen for 17-70, enn det jeg ville valgt. Hos meg står jo Canon 17-40/4 L høyt på ønskelisten, men du vil nok synes det blir for svevert.

Tenker Canon 17-40 F/4L står temmelig langt ned på hans ønskeliste :o)

Lenke til kommentar

Det finnes etterhvert en del bruke D70 uten optikk på markedet (forteller en del om kvaliteten på det kitobjektivet). Det er derfor stor sannsynlighet at det lar seg gjøre å bli kvitt den. Mange kunne nok heller tenkt seg en brukt D70 med 18-55, enn en ny D50 med samme objektiv. En fornuftig pris vil være 6 eller 700. Da vil en kombinasjon med brukt D70 koste mindre enn 5k, noe som burde friste noen. Prøv å legge det ut på bruktmarkedet til foto.no.

Lenke til kommentar

Tviler nesten på at kitobjektivet til en D50 kan selges for noe særlig mer enn 500,- Dersom du ikke er desperat etter penger, kan det heller lønne seg å beholde den som en reserve.

 

Og 18-70mm Nikon er faktisk ganske bra, og ofte til salgs for rundt 2K på foto.no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...