Gå til innhold

Minne feil på 1.8GB


goooser

Anbefalte innlegg

Hallo

 

Har et problem med at applicasjoner krasjer når de når ca. 1.83GB minne bruk, dette problemet har jeg på alle de 3 forskjellige maskinene jeg har testet.

 

 

Maskinene jeg har testet på er følgene:

 

Dell GX 280 med 2 Gb minne. 4GB virituelt minne/swap-minne

Blir kastet ut av AutoCad etter 1,83 Gb

Ulead Photoimpact 11 kommer med minne feil meldinger ved 1,82 Gb. Blir ikke kastet ut, men kan ikke laste inn flere filer.

 

Dell GX620 med 2 Gb minne. 4GB virituelt minne/swap-minne

Blir kastet ut av AutoCad etter 1,83 Gb

 

Dell Precision 380 med 3 Gb minne. 4GB virituelt minne/swap-minne

Ble kastet ut etter ca. 1,93 Gb forbruk med lastet flere prosjekter i autocad. Denne PC-en er en Workstation og er godkjent til tunge arbeidsoppgaver.

ikke testet mer en ca. 1.8GB av gangen.

 

Har testet med Rigthmark memory test, og dette har samme problemet, det får applicasjonene med opptill 1.8GB.

 

Det er fult mulig og bruke 100% av minnet men ikke i en applicasjon, noe som er nødvendig når man skal kjøre store prosjekter i 3D inn i autocad (profesjonelt tegneprogram for byggtegning o.l)

 

 

Noen som har hatt noen lignende problemer eller vet om en måte det kan løses på?

 

Personlig tror jeg det er noe som ligger enten i Windows eller Bios-en men kan ikke finne noe som sees galt ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette har nok med begrensningene til Windows. Den takler bare totalt 4GB virtuelt minne, hvor i Windows XP kan bare 3GB virtuelt minne tildeles til applikasjoner, og i tidligere versjoner bare 2GB. En løsning på dette er å kjøre 64bit-versjonen av Windows XP.

Lenke til kommentar

Vet om begrensningen i windows på 4GB

 

Men det skal vel være mulig og gjøre slik at 1 Applikasjon kan bruke mer en 1,6GB mine (+200-400mb som Windows bruker)?

 

Vet at det skal være en 3GB svitsj i boot.ini men det virker ikke som det har noen virkning overhode.

 

Men sånn som det er nå så henger alle applikasjoner seg hvis de bruker mere en 1,6gb - 1,8gb...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...