Gå til innhold

KJøpe nye komponenter, er dette bra? Hjelp meg :P


Anbefalte innlegg

Jeg skal oppgradere spille pcen min:P Så lurer jeg på hva jeg skal velge, har ikke følt med på markede på en stund.

 

Jeg har tittet litt rundt og jeg tror jeg fant ut at AM2 cpu og ddr2 er fremtiden, det er dette jeg bør satse på eller? Slik at jeg kan oppgradere den om noen år.

 

Så til pcen:

Jeg pøver og holde budskjettet nede, vil ikke fyre opp med det aller værste:P

 

Hovedkort: MSI K9N SLI Platinum,nForce 570 SLI,ATX, Socket-AM2,2xGbLAN,DDR2,Firew,2xPCI-Ex16

 

CPU: AMD Athlon 64 3800+ 2.4GHz Socket AM2, 512KB, BOXED m/vifte

Merker jeg så stor forskjell på 3800 og 3500 ? (3500 er litt billigere=)=)=)

Kanskje en annen type AMD prosessor også? eller er AM2 bra nok?

 

Ram: Her fyrer jeg opp med den billigste og ok 2g rammen jeg finner, er denne fin? Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB

 

Skjermkort: Først, hvilken type er best til spilling, Geforce? Og hvilke merke eller hva nå det er, er det som er best; gainward, asus, matrox, msi?? Hvilke kort bør jeg velge til prisklassen 1500-1800?

 

Kabinett: Der har jeg ihvertfall ikke noe peil. Jeg vil ha noen som er litt lett og veldig billig, helst med strømforsyning. Jeg har et chieftech dragon kabinett som er 3 år gammelt, tror det er 450watt på det, er det bra nok?

 

 

Så hvor skal jeg kjøpe dette skrapet da? Tror det blir på komplett pga 3 års garanti, men vet ikke om så mange andre steder, bør jeg kjøpe det noen andre steder enn komplett? Har de andre stedene 3 års garanti??

 

 

 

Ta en titt på dette...må kjøpe oppgradere pcen snart. Si fra vis det er noen annet jeg bør kjøpe istedet.

 

 

"Det lagger i IF, orgrimar og AV,.....det suger:P"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan bruke kabinettet og strømforsyningen framover, hva merke er strømforsyningen din?

 

du bør formatere en harddisk partisjon når du skal installere nytt hovedkort, det er ikke nødvendig med sli hovedkort som koster extra, heller kjøpe vanlig og kraftigere skjermkort, f.eks 7900gt på psdata til 2300kr fra msi, det har ingenting å si hva produsent klister som er på fordi alle kortene er laget i samme månebase.

 

ville kjøpt 3800 uten tvil, 1200 kr er verdt det.

var vel 3500 1500kr 3800 2500kr, så har prisene synket en god del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...