Gå til innhold

Gothic2 verdt å kjøpe for 149,- ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du har spilt oblivion først, så er det ikke umulig at gothic 2 blir en deprimerende nedgradering. Jeg ville heller ventet på gothic 3.

Men, på den andre side, så er ikke 150 spenn mye heller, så du kan vel til nød ta deg råd, og finne ut selv.

Lenke til kommentar
Om du har spilt oblivion først, så er det ikke umulig at gothic 2 blir en deprimerende nedgradering. Jeg ville heller ventet på gothic 3.

Men, på den andre side, så er ikke 150 spenn mye heller, så du kan vel til nød ta deg råd, og finne ut selv.

6434325[/snapback]

 

Kanskje grafisk sett ja. På alle andre punkter er G2 milevis forran Oblivion.

Lenke til kommentar
Litt enig med forrige...jeg spilte det  (bittelitt) rett før oblivion kom ut og jeg ble ikke mektig imponert ved første øyekast. Jeg har som sagt ikke drevet på så veldig lenge med det og det kan vel hende at det var problemet. Jeg ser riktig nok også frem til G3.

6437449[/snapback]

 

Det er en kjent sak blant Gothic 2-tilhengere at den første delen av spillet (kanskje den første timen) er spillets svakhet. Etter at man går opp noen levels og blir litt sterkere tar det bare av :thumbup:

Lenke til kommentar
(livert)Det er en kjent sak blant Gothic 2-tilhengere at den første delen av spillet (kanskje den første timen) er spillets svakhet. Etter at man går opp noen levels og blir litt sterkere tar det bare av

 

Jeg runna spillet som kriger, og har senere ikke orket å prøve å runne det som magiker eller hunter. Så det var jo såpass bra at jeg spilte det igjennom en gang. Men de beste rollespillene, mener jeg, er de som får deg til å spille igjennom mange ganger for å oppdage alle hemligheter eller å prøve alle muligheter. Dette skjedde ikke med Gothic II. Her nådde ikke spille helt opp i min bok.

Lenke til kommentar
Tror jeg skal prøve meg på som magiker. Liker å leve meg inn som trollmann!  :D

Noen tips i hvordan jeg skal gå fram?

6437835[/snapback]

 

Har bare spilt som paladin selv, men en kompis spilte som magiker og mente d ble litt for enkelt på slutten. Han fikk en del litt vel kraftige spells, som for eksempel Detroy Undead.

 

Du finner sikkert en guide når det gjelder magiker på gamefaqs.com eller noe :)

Lenke til kommentar
Tror jeg skal prøve meg på som magiker. Liker å leve meg inn som trollmann!  :D

Noen tips i hvordan jeg skal gå fram?

6437835[/snapback]

Eit godt valg :). Har sjølv spelt igjennom to gongar som eldmagikar, og ein som paladin. Eg synest eldmagikar var artigast. Det er vanskelegare i starten, men mykje enklare på slutten. Når det gjeld korleis du bør gå fram, er det berre å gjere det du har lyst til. Det kan sikkert vere greit å lære seg litt sverd- og bue-ferdigheiter sjølv om du har planar om å bli magikar. Det einaste du må passe på er at du IKKJE takkar ja til å bli med i militia-en eller sluttar deg til leigesoldatane. Då vil du ikkje kunne bli magikar. Men ikkje ver redd, du klarar neppe å gjere det ved eit uhell.

 

Angåande Night of the Raven, er det ein svært bra ekspansjonspakke, men eg anbefalar å spele igjennom vanlege Gothic 2 ein gong først. NotR legg inn masse nytt innhald inn i samme historia, og gjer spelet vesentleg vanskelegare. For meg var det veldig kjekt å kunne gå igjennom heile greia ein gong til med NotR, og sjå på alt det nye. :)

 

Kay

Lenke til kommentar

Synes ikke Gothic 2 var bedre enn Morrowind. HAr ikke fått testet Oblivion enda.

Etter min meining var verden i Gothic 2 bedre enn Morrowind, folkenen hadde fått innspilte stemmer og ikke bare tekst. Men synes det var flere valg i Morrwind når man fikk lvl up..

 

Men det er verdt og spille.

Lenke til kommentar
Tror jeg skal prøve meg på som magiker. Liker å leve meg inn som trollmann!  :D

Noen tips i hvordan jeg skal gå fram?

6437835[/snapback]

Eit godt valg :). Har sjølv spelt igjennom to gongar som eldmagikar, og ein som paladin. Eg synest eldmagikar var artigast. Det er vanskelegare i starten, men mykje enklare på slutten. Når det gjeld korleis du bør gå fram, er det berre å gjere det du har lyst til. Det kan sikkert vere greit å lære seg litt sverd- og bue-ferdigheiter sjølv om du har planar om å bli magikar. Det einaste du må passe på er at du IKKJE takkar ja til å bli med i militia-en eller sluttar deg til leigesoldatane. Då vil du ikkje kunne bli magikar. Men ikkje ver redd, du klarar neppe å gjere det ved eit uhell.

 

Angåande Night of the Raven, er det ein svært bra ekspansjonspakke, men eg anbefalar å spele igjennom vanlege Gothic 2 ein gong først. NotR legg inn masse nytt innhald inn i samme historia, og gjer spelet vesentleg vanskelegare. For meg var det veldig kjekt å kunne gå igjennom heile greia ein gong til med NotR, og sjå på alt det nye. :)

 

Kay

6440197[/snapback]

 

Takk for tips. Det viste seg at dette var Gold Edition som også NotR følger med. Da burde jeg vente med innstallasjonen av NotR? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...