Gå til innhold

Endelig ny driver for X-Fi


Anbefalte innlegg

Har brukt beta driveren til 2.09.0001 siden mai - og allerede da fikset den MYE bugs. Sammen med siste versjon av Asus Updater (v.70602) kan man nå flashe bios fra Windows igjen.

 

Tidligere måtte dette gjøres FØR man installerte X-Fi driverne, ellers fant Asus Update ikke noe Aus-kort. Nå fungerer det i alle fall som det skal med mitt A8N-SLI Premium og X-Fi Fatal1ty kort.

 

Men ting tok jaggu tid..

6432572[/snapback]

Ahhhha!

 

Det er derfor den ene maskinen min nekter å la seg flashes av noe ASUS program i Windows altså! :p Ser man det... Brikkene faller på plass! ;)

 

Har brukt EzFlash i BIOS'en frem til nå jeg...

 

Får teste ut dette senere i kveld!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg kunne ha googlet. Men siden dette var en tråd som omhandlet dette emnet så tenkte jeg ikke på det. Trodde ikke det var en så stor anstrengelse å gi meg svar, det virket som om de fleste her visste det. Takk for svaret :)

 

Hvilke(n) forandring(er) vil jeg merke viss jeg skifter til disse driverne, fra de forrige driverne?

Lenke til kommentar
Creative har vel strengt tatt ikke gode drivere til noen av lydproduktene sine vil nå jeg si...

 

AtW

6432440[/snapback]

Der er jeg faktisk enig. Håper de tar seg sammen for framtiden på de neste modellene etter X-Fi. Finnes det noen reelle konkurrenter til SoundBlaster da, har ikke SoundBlaster nesten hele markedet for seg selv sånn litt satt på spissen?

 

Jeg husker det fantes noen seriøse konkurrenter på nittitallet som forsøkte seg. Men har ikke disse gitt opp kampen nesten?

Lenke til kommentar
Creative har vel strengt tatt ikke gode drivere til noen av lydproduktene sine vil nå jeg si...

 

AtW

6432440[/snapback]

Der er jeg faktisk enig. Håper de tar seg sammen for framtiden på de neste modellene etter X-Fi. Finnes det noen reelle konkurrenter til SoundBlaster da, har ikke SoundBlaster nesten hele markedet for seg selv sånn litt satt på spissen?

 

Jeg husker det fantes noen seriøse konkurrenter på nittitallet som forsøkte seg. Men har ikke disse gitt opp kampen nesten?

6434022[/snapback]

 

Sprøs vel litt om man mener spill-lyd eller musikk-lyd, for spill er det ikke så mange konkurrenter som det var nei, de har jo blitt skvist ut av creative.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ja, jeg kunne ha googlet. Men siden dette var en tråd som omhandlet dette emnet så tenkte jeg ikke på det. Trodde ikke det var en så stor anstrengelse å gi meg svar, det virket som om de fleste her visste det. Takk for svaret  :)

 

Hvilke(n) forandring(er) vil jeg merke viss jeg skifter til disse driverne, fra de forrige driverne?

6434014[/snapback]

 

Hvis du går inn på Creative sine sider under brukerstøtte kan du lese om alt driveren endrer på.

Lenke til kommentar

Jeg slet også veldig med knitring i min X-Fi Fatal1ty. Ved å bruke vanlig windows volumkontroll, og "mute" aux/line in/s/pdif/digital in/aux2 og line in 2 fjernet jeg dette. Det er nok bare en av de overnevnte som har skapt problemet mitt, men har ikke forsket videre på dette. Har etter dette ikke hatt noen problemer med lydkortet, til tross for at jeg kjører det på et Asus A8N-SLI Premium.

Lenke til kommentar
Bare jeg som ikke er plaget av bugs i X-Fi? :p

 

Jævlig irriterende å bytte mellom game og entertainment mode hele tiden da, det skal sies. Mulig å lage noen raskere måte (hotkeys) eller automatisk måte å bytte mode på?

6432580[/snapback]

 

HER er det en som har laget ett lite program som gjør det du vil, du kan bruke hotkeys for å bytte mellom de forskjellige modusene eller gjøre sånn at den automatisk bytter til en spesiell modus når ett program eller spill starter. Bruker det selv og det fungerer ypperlig :)

Lenke til kommentar
Forresten, noen som har lagt merke til at kortet har falt minmalt i pris? :)

Det er jeg egentlig litt glad for :p

 

Uansett, tror ikke jeg tør prøve den nye driveren, siden jeg ikke har noen problemer nå.

6437583[/snapback]

Prisfall skader aldri :D

Lenke til kommentar

Har aldri hatt knitreproblemer med mitt X-Fi XtremeMusic, men sliter med å få Line-In på kortet til å fungere. Noen andre med lignende problem?

 

Kobler en gitar via Line-Out på forsterkeren med en Jack-->Minijack ledning, men registrerer ikke noe signal når jeg switcher inngangen til "Line-Out". Inngangen funker fint til mikrofon, skjønt (kombi-inngang)..

Lenke til kommentar

Hei

 

Til du med gitaren. Vet ikke helt om jeg forstod opplegget ditt men jeg sleit også med problemer på line-in (gitar) men fant ut at for å få den til å fungere må du velge "Audio Creation Mode".

 

Mao - når jeg skal lage musikk og ta opp gitar så må jeg huske å sette Audio Creation Mode og da funker alt som gull. Håper det hjelper!

 

muthe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...