Gå til innhold

Core 2 Duo i slutten av juli


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Stoolman: Hvilket hovedkort har du? Hvilket er best å klokke med?

6426810[/snapback]

 

Nå kjører jeg på et Asus P5W DH, men har et bad axe på vei... har mer tro på bad axe enn på Asus kortet...

6427120[/snapback]

det maa vel bare hver deg det da stoolman

Lenke til kommentar
Samme her.

når kan vi vente bærbare med Merom prosessor inni?

6429208[/snapback]

 

Jeg vet jeg har spurt om det før, men hva er forskjellen i det "offisielle" navnet mellom Conroe og Merom?

 

AtW

6429827[/snapback]

Slik jeg har forstått det er det liten forskjell, bortsett fra at Merom kjører på lavere FSB, strømforbruket og at muligens Merom har noen tilpassninger til bærbare.
Lenke til kommentar
Vær forsiktig med 2MB cache versjonene av Conroe

 

- As we all know - the results from E6700 and X6800 against FX-62 will be nice, but the real fight with AMD is the one for the Conroe with 2MB of L2 cache. The system memory avoidance technology is working flawlessly on a 4MB cache model, but the case is reversed in the two Meg cache variant, especially in cache-hit sensitive apps, _such as games_.

http://www.theinquirer.net/?article=32589

 

Kan godt hende at AM2 med on-board minnekontroller yter bedre enn 2MB Conroe.

6427100[/snapback]

 

 

Tja.

 

http://www.matbe.com/images/biblio/art_mer...00000041554.png

 

http://www.matbe.com/articles/lire/306/mer...-duo/page13.php

 

Overlever med 150+ fps jeg da :o

Endret av Veritas_
Lenke til kommentar
Samme her.

når kan vi vente bærbare med Merom prosessor inni?

6429208[/snapback]

 

Jeg vet jeg har spurt om det før, men hva er forskjellen i det "offisielle" navnet mellom Conroe og Merom?

 

AtW

6429827[/snapback]

Slik jeg har forstått det er det liten forskjell, bortsett fra at Merom kjører på lavere FSB, strømforbruket og at muligens Merom har noen tilpassninger til bærbare.

6429951[/snapback]

 

Tenkte på selvet navnet, har jeg misforstått når jet tror begge skal hete Core 2 Duo? Hvordan vet jeg om jeg kjøper en bærbarcpu eller en stasjonær?

 

AtW

Lenke til kommentar

Lurte litt på forskjellene selv, så søkte litt på Google. De fleste som leser denne tråden vet det sikkert, men prosessorene skilles slik:

 

Conroe er kodenavnet til de prosessorene som leveres til Desktopsystemer. De bærbare versjonene har navnet Merom og erstatteren for Xeon (serverprosessoren) lyder kodenavnet Woodcrest..

 

Kan noen kanskje forklare de offisielle navneforskjellene? Regner uansett med at de vil leveres med ulik sokkel da i likhet med tidligere prosessorer, eller?

Endret av cyberpet
Lenke til kommentar
Samme her.

når kan vi vente bærbare med Merom prosessor inni?

6429208[/snapback]

 

Jeg vet jeg har spurt om det før, men hva er forskjellen i det "offisielle" navnet mellom Conroe og Merom?

 

AtW

6429827[/snapback]

Slik jeg har forstått det er det liten forskjell, bortsett fra at Merom kjører på lavere FSB, strømforbruket og at muligens Merom har noen tilpassninger til bærbare.

6429951[/snapback]

 

Tenkte på selvet navnet, har jeg misforstått når jet tror begge skal hete Core 2 Duo? Hvordan vet jeg om jeg kjøper en bærbarcpu eller en stasjonær?

 

AtW

6430026[/snapback]

Jeg har lest at begge skal hete Core 2 Duo. Jeg håper at Merom får tilnavnet Mobile eller noe. Så spørsmålet ditt er godt.
Lenke til kommentar
Desktop core 2 duo blir heitande E4\6XXX, og bæbar blir heitande T5\7XXX

 

Nokon som gidd bekrefte dette?

6430868[/snapback]

Stemmer bra med det jeg har fått med meg. Hvorfor de heter Exxxx og Txxxx aner jeg ikke, instinktivt vill jeg sagt at Dxxxx(for desktop) og Mxxxx(for Mobile) var bedre, men det kan ha noe med rettigheter etc å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...