Gå til innhold

Mine erfaringer med 4 Xbox360-er og støy!


Anbefalte innlegg

Bra for deg, men noen av oss er født og oppvokst med "spillkonsoller" uten en eneste vifte (C64, Atari, Amiga glimrende eksempler). Støy var "non-existant" fordi det ikke var noen vifter. Men idag har man dessverre satt viftekjøling som standard på veldig mye utstyr. Det er jo klart folk reagerer - de som ikke blir plaget av viftestøy ble aldri plaget før, og de samme bryr seg framdeles ikke fordi de takler det. Da gjenstår den andre halvparten som faktisk bryr seg :) Jeg har for lengst vennt meg til å ignorere hva andre mener om støynivå, slikt er fryktelig personlig.

 

Glemte å legge til en veldig viktig detalj - hvor man bor, beliggenhet etc., har også veldig mye å si. En hvilken som helst datamaskin i byen oppleves ikke så plagsom som f.eks. i skogen eller utenfor byen. Ble ganske overrasket av dette selv, jo mer bakgrunnsstøy jo mer tolerant blir man (det som normalt ville irritert, blir nå blandet sammen med alt det andre, slik at man har vanskeligere for å identifisere kilden).

Endret av Boye
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741

Nå har det seg slik at 360 støyer usedvanlig mye når man spiller av et 360 spill. Det er ikke viftene på prosessoren som bråker, men DVD-drevet. Noe som kunne og burde vært ungått. Det er ikke prat om litt støy, men masse.

Lenke til kommentar

Min er helt ok når jeg f.eks. spiller Test Drive Unlimited demoen.

Da hører jeg ingen ting fra den, selv på rimelig fornuftig volum.

 

Spiller jeg PGR3 derimot, høres dvdspillern godt under spilling, selv med relativt høy lyd.

 

Som mediasenter fungerer den ikke, da jeg blir lei viftelyden rimelig kjapt, når en ikke spiller noe musikk / ser video.

Lenke til kommentar
Merklig at XBox 360 backup spill støyer mye mindre  :hmm:

6751934[/snapback]

 

Gjør de det ? Interessant.

 

Går da utifra at Xboxen registrerer kopien som en DVD plate og spinner de da saktere enn kjøpte 360 spill. Men da er nok ladetidene også en del langre vil jeg tro.

 

Men heller lengre ladetider enn det helvetes bråket, det er helt sikkert.

Lenke til kommentar
Merklig at XBox 360 backup spill støyer mye mindre  :hmm:

6751934[/snapback]

 

Gjør de det ? Interessant.

 

Går da utifra at Xboxen registrerer kopien som en DVD plate og spinner de da saktere enn kjøpte 360 spill. Men da er nok ladetidene også en del langre vil jeg tro.

 

Men heller lengre ladetider enn det helvetes bråket, det er helt sikkert.

6752733[/snapback]

 

 

Har selv tatt backup av 5 av spilla mine nå , kan ikke si at jeg merker noe forskjell på loading tidene på de forskjellige spilla , med unntak av oblivion , der virker det som det er en anelse tregere. Men støyen er faktsikt reddusert med et par hakk. Noe som er positivt.

Får bare håpe jeg ikke får "røde lys nå da"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...