Gå til innhold

Internet Explorer 7.0 Beta 3 sluppet


Anbefalte innlegg

Så enkelt er det desverre ikke gitt.

Avinstalleringsverktøyet er som jeg skriver borte, og da kan en ikke forvente at det dukker opp der.

Er det virkelig ingen som har dette problemet ?

Som jeg skriver så lurer jeg på om CCleaner har av-installert av-installeringsverktøyet for beta2-versjonen, men det vet jeg jo ikke da.

6419369[/snapback]

 

Nøyaktig samma problem meg :thumbdown:

 

Det værste var at til slutt ble alt så fucka opp i desperate forsøk på få fjærna beta 2 versjonen :wallbash: Så da innstalerte jeg windows på nytt jeg og alt så fint og flott ut, beta 3 lå på add or remove programs og alt bærre lekkert. Men innen alle windows update var innstalert ja da lå den IKKE der lengre :no: Og ikke resten av windows updatene heller :no:

 

Gruer meg allerede til final kommer og skal innstaleres

 

Men det værste er at mappen ie 7 betaen ligger i der er det en mappe som heter noe alla uninstall, eneste artige er at når man skal prøve den sier den at det er feil bruker og at man må logge inn på den brukeren som har innstalert. FLOTT det når det er KUN 1 bruker og det er meg og har alltid vært det, aldrig bytta eller miksa og triksa what so ever :thumbdown:

 

Så som jeg sa jeg gruer meg allerede til neste gang jeg må gjenta dette :wallbash:

 

BTW jeg har ikke CCleaner eller noe andre luriteter. Avinstaleringa dukket dog opp i safemode men det hjalp meg ikke en dritt. Avinstaleringa dukket opp da jeg laget meg ny admin konto, men det hjalp heller ikke en dritt. Så hvis jeg hadde avinstalerings dritten MASTE den om feil bruker, der jeg ikke hadde den ja det var jo det eneste stedet jeg hadde trengt den :wallbash::realmad:

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lønner det seg å avinstallere ie6 før man installerer ie7 beta 3?

6420180[/snapback]

 

Nei, og tror heller ikke dett er mulig, da IE er så integrert med OS'et...

 

Til dere som sliter med avinstalleringa av tidligere beta-utgaver: har dere lest rådene fra IE-bloggen?

 

 

 

Note: %windir% is your Windows directory and usually located at C:\Windows

 

“I can’t find any IE7 entry in Add/Remove Programs. What should I do?”

You can run the uninstaller directly using the commands below. Each is for a different beta release so only one will work. Note that to see these folders, you need ‘view hidden folders’ enabled.

IE 7 Release

Uninstall Command

 

Beta 3

%windir%\ie7beta3\spuninst\spuninst.exe

 

Beta 2

%windir%\$NtUninstallie7beta2$\spuninst\spuninst.exe

 

Beta 2 Preview from March

%windir%\$NtUninstallie7b2pmx$\spuninst\spuninst.exe

 

Beta 2 Preview from January

%windir%\$NtUninstallie7bet2p$\spuninst\spuninst.exe

 

Beta 1

%windir%\$NtUninstallie7beta1$\spuninst\spuninst.exe

 

 

“I don’t have those folders (%windir%\$NtUninstallie7-----$ or %windir%\ie7beta3). What now?”

Open %windir%\ie7*.log (not ie7*_main.log) and look for a line something like this:

time_stamp: CreateUninstall = 1,Directory = C:\WINDOWS\$NtUninstallie7-----$

If found, the uninstall folder was created but later deleted.

Please tell us what happened. Did you delete it to free disk space? Do you run a tool that might delete it? Something else? We know there are some cleaner tools that remove the uninstall directory. We’re working with the vendors to have their tools updated and we changed our directory name in Beta 3 to prevent this problem in the future.

Call product support (1-866-876-4926)

If you have a line like this:

time_stamp: CreateUninstall = 0…

 

 

Please tell us right away. Did you reinstall Beta 3 or is this in a Beta 2 log?

Call product support (1-866-876-4926)

"I'm told I need to be the same user to uninstall but I am the same user."

Add this key to the registry:

 

Windows Registry Editor Version 5.00

 

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer]

@=""

"InstalledByUser"=dword:00000000

 

Alternatively, you can take the indented section above, paste it into a text file, and save it as a .reg file. Run the .reg file and then try uninstalling.

“I get a warning about other programs that may not work after removing IE7. What’s the warning all about?”

The dialog contains a list of programs that may not work after uninstalling IE7. The purpose is to prevent out-of-order uninstall of related programs. If a dependent program is left on the system without its prerequisite, it may stop functioning, require reinstallation, or even cause your system to stop working properly if it is an OS component. The details of this are described in KB 823836.

 

While this warning is important, especially if for some reason you’re uninstalling security updates or hotfixes, I want to clarify that the programs listed are everything you've installed since installing IE7. The uninstaller doesn't have a way to detect what updates are actually related so it lists everything. That's why an unrelated application like Windows Live Messenger may appear in the list depending on the installation order.

 

 

Lenke til kommentar
Lønner det seg å avinstallere ie6 før man installerer ie7 beta 3?

6420180[/snapback]

 

Nei, og tror heller ikke dett er mulig, da IE er så integrert med OS'et...

6421274[/snapback]

Så vidt jeg vet så er det mulig å avinstallere IE via Kontrollpanel-->Legg til eller fjern programmer-->Legg til/fjern Windowskomponenter. Jeg har ikke prøvd, men ser ingen grunn til at ikke det skal gå.

Tenkte kanskje det ville være det beste uansett jeg, siden det er to forskjellige språk blant annet, men hvis det ikke er nødvendig å gjøre det så er det jo greit. Da er det bare å kjøre på med beta3 da! :thumbup:

Lenke til kommentar

goodall - jeg leste på noen MS-sider at av-installeringsverktøyet var anderledes på beta3 versjonen. Det sto også at de hadde advart 3-parts softwareprodusenter om å passe på at deres rensprogrammer ikke fjernet sånne ting, og at de måtte forandre dem så de ikke gjorde det.

 

Dem driver å skylder på andre, men eneste renseverktøyet jeg har er CCleaner, og antivirus har jeg ikke, så har jeg Ad-aware og W.Defender.

Dem å vel skylde seg sjøl tenker jeg ?

 

Høres ut som det ikke er noen god ide å teste 3 eren da ?

Lenke til kommentar

Kom til å tenke på en ting, jeg bruker windows 64, gjør du finnipinni?

 

Gjelder dette problemet bare win 64 brukere eller er det tilfeldig?

 

Som sakt har jeg ingen windows update som kan fjærnes i add or remove programs lengre og sef. ikke beta 3 heller. Lure på om det kan ha hvert den siste windows updaten jeg tok som sørget for det :cry:

Lenke til kommentar

Meget sansynlig det ja !

Se hva jeg fant a :

 

Network Diagnostics for Windows XP (KB914440)--When the Network Diagnostics Tool for Windows XP (KB914440) is downloaded and installed during installation of Internet Explorer 7 Beta by choosing the "Install latest updates" option in setup, the Network Diagnostics Tool for Windows XP will not appear in Add/Remove Programs. Uninstalling Internet Explorer 7 Beta will cause the Add/Remove Programs entry to appear. to uninstall the tool without uninstalling Internet Explorer 7 Beta, follow these steps:

 

click 'Start' and then 'Run'.

Enter this command and press enter: %windir%\$NtUninstallkb914440$\spuninst\spuninst.exe

 

Dette for å av-installere KB914440 som kom for 3 dager siden !

Det er bare det at dette funker heller ikke !

Den finnes heller ikke i lista og jeg får samme dumme meldinga etter pasten i kjørelinja !

 

Nå skylder dem iallfall ikke på andre enn seg selv lenger - hihi

 

Må vel komme en løsning på dette skulle en tro ?

Lenke til kommentar

ie7 beta 3 ligger hos meg på:

C:\WINDOWS\ie7beta3\

 

og når jeg går inn i:

C:\WINDOWS\ie7beta3\spuninst og kjører spuninst.exe så ser det jaggu ut som jeg kan fjerne beta 3 :yes: Dette funka ikke med beta 2'en min :no:

 

Nå kommer uninstalleren i gang så denne har jeg tro på når tiden er inne for bytting :yes:

 

Men beta 2 derimot der har jeg ingen forslag hvis ikke de løsninger som har dukket opp funker.

 

Jeg mener jeg endte opp med formatering til slutt :wallbash:

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
IE kan "fjernes" og "av-installeres" i Windowskomponenter ved å fjærne haken foran Internett Explorer.

Men du kan når som helst sette haken der igjen, og vips, så er IE tilbake på plass.

Har den da vært av-installert ?

En kan kanskje kalle det "passivitert" ?

6421436[/snapback]

 

Så vidt jeg har erfart, blir da bare "tilgangen" (les: snarveiene) fjernet. Du kan fremdeles skrive "iexplore" i Kjør-boksen for å starte IE.

 

Var dette som skjedde da jeg skulle fjerne OE (Outlook Express). Måtte selv slette mappa fra Programfiler.

 

De siste re-installeringene har jeg brukt nLite og fjernet alt jeg ikke vil ha FØR installasjon av Windows XP.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Extremetech lanserte i dag en test av de tre nye nettleserene:

Which New Browser Is Best: Firefox 2, Internet Explorer 7, or Opera 9?

 

Det er kanskje litt urettferdig å sammenligne to betautgaver med en ferdig nettleser men kan sikkert gi en viss indikasjon på hva vi kan vente av de ferdige programmene. Men jeg synes det er bra de tok med Opera selv om den har små markedsandeler i utlandet og dermed ofle blir glemt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...