Gå til innhold

Badet med mobil, HJELP!


Anbefalte innlegg

Jeg må si at jeg er mektig imponert over hvor flinke folk er til å stille diagnose over nett...  :cry:

 

Faktum er at der er 100% umulig for noen her å si hva som har gått i stykker og hvor mye det vil koste. Men det jeg kan si deg for sikkert er at du kan droppe å sende den på verksted. Ingen seriøse verksteder reparerer på telefoner som er fuktskadet.

 

Var jeg deg ville jeg prøvd å lade den hvis den er helt tørr. Du får ikke gjort så mye værre skade dersom du allerede har kortslutning. Hvis den ikke begynnerå lade innen 10minutter gir du den en kort minnesermoni før du legger den i søppla.

 

Deretter kan du ringe forsikringsselskapet hvis den er forsikret. Jeg regner jo med at du ikke badet med vilje! Jeg synes jeg hørte noe om at du ble dyttet uti vannet fra en brygge... Stemmer det? ;)

6410869[/snapback]

 

Dette ER veien til sikker død for telefonen! Den skal IKKE ha strøm før den er 100% fri for vann. Er det fysiske skader hjelper ikke en rens som forklart over... men for å skjønne det trenger man ikke å kalle seg selv Sherlock heller.

 

Snakker vi om magi? Nei, men et forsøk på å REDDE mobilen.

 

Om det er noe annet du antyder, kan du heller komme med det... enn SYNSINGEN din... som er et sterkt fenomen på et forum.

 

Jeg synser dessverre ikke. Om du blir provosert av det, det kan være.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette ER veien til sikker død for telefonen! Den skal IKKE ha strøm før den er 100% fri for vann. Er det fysiske skader hjelper ikke en rens som forklart over... men for å skjønne det trenger man ikke å kalle seg selv Sherlock heller.

 

Snakker vi om magi? Nei, men et forsøk på å REDDE mobilen.

 

Om det er noe annet du antyder, kan du heller komme med det... enn SYNSINGEN din... som er et sterkt fenomen på et forum.

 

Jeg synser dessverre ikke. Om du blir provosert av det, det kan være.

 

Hva er problemet ditt? Ja selvføgelig er det den sikre vei til død for telefonen... Les for F... hva han skriver i første post. Telefonen ER DØD. Så hvor mye verre kan det bli? Har han tørket telefonen i tre dager blir den nok neppe tørrere. Hvis den fortsatt ikke virker gjør det jo ikke saken noe verre om han prøver å lade den i tilfelle batteriet rett og slett er tomt for strøm.

 

Kanskje jekke seg litt ned og innta en litt hyggeligere tone til andre på forumet hadde vært en god ide? "Roping" i forum er skjelden veien for å bli hørt!

Lenke til kommentar
Dette ER veien til sikker død for telefonen! Den skal IKKE ha strøm før den er 100% fri for vann. Er det fysiske skader hjelper ikke en rens som forklart over... men for å skjønne det trenger man ikke å kalle seg selv Sherlock heller.

 

Snakker vi om magi? Nei, men et forsøk på å REDDE mobilen.

 

Om det er noe annet du antyder, kan du heller komme med det... enn SYNSINGEN din... som er et sterkt fenomen på et forum.

 

Jeg synser dessverre ikke. Om du blir provosert av det, det kan være.

 

Hva er problemet ditt? Ja selvføgelig er det den sikre vei til død for telefonen... Les for F... hva han skriver i første post. Telefonen ER DØD. Så hvor mye verre kan det bli? Har han tørket telefonen i tre dager blir den nok neppe tørrere. Hvis den fortsatt ikke virker gjør det jo ikke saken noe verre om han prøver å lade den i tilfelle batteriet rett og slett er tomt for strøm.

 

Kanskje jekke seg litt ned og innta en litt hyggeligere tone til andre på forumet hadde vært en god ide? "Roping" i forum er skjelden veien for å bli hørt!

6411865[/snapback]

 

Slapp av... tørk den i 4 uker om du vil anbefale det.

 

:w00t:

Lenke til kommentar
Ongen til en kompis av meg heiv en en N6280 i do, og ta tok han bare tlf fra verandre og la den i ovnen på 50grader i 2timer.

Etter det så virka den som bare det;)

 

Så det kan jo testes?

6411904[/snapback]

 

Absolutt, har man ikke rødsprit er dette bedre enn å la den tørke uåpnet. Det som regel oppstår er at kontaktpunkter osv får et belegg som resulterer i oksidering.

 

:)

Lenke til kommentar

Ble aldri forsikret, var også på ferie så det ble ikke gjort senere. Nordialog reparerer ikke vannskader, som jeg leste senere. Det som er teit er at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre hvis jeg ikke får den til å virke igjen, har abbonement hos telenor, må jeg da kjøpe ny mobil til ringkontant pris eller blir den til samme abonement pris ?

Lenke til kommentar
Ble aldri forsikret, var også på ferie så det ble ikke gjort senere. Nordialog reparerer ikke vannskader, som jeg leste senere. Det som er teit er at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre hvis jeg ikke får den til å virke igjen, har abbonement hos telenor, må jeg da kjøpe ny mobil til ringkontant pris eller blir den til samme abonement pris ?

6412928[/snapback]

 

Ok det var synd at de ikke reparerte, men på den andre siden så skjønner jeg det også.

 

Hvor lenge siden er det siden den tok en dukkert?

Lenke til kommentar

Du var heldigere enn meg.. for jeg badet, for to uker siden, med to telefoner.. :!:

To Siemens AX72.. Hehe, min og bror sin. Smart? Nei.. Men gjort er gjort. Snurra i kano forresten..

 

Uansett, begge funker som bare det nå de.. Først så vibrerte mobilen konstant. Så var det jo litt vann på skjermen og batteriet gikk fort ut.. Så jeg skulle til å kjøpe nye mobiler da jeg prøvde begge igjen.. Ja, de funker ivertfall nå :p

 

Gjorde ikke noe spes, venta bare.. Skrudde den av og på gjentatte ganger.

- Selv med vann i... :)

Endret av DE1
Lenke til kommentar

Jeg hadde en Nokia 3310 som falt i ferksvann noen tidels sekunder. Jeg tørket den delvis med hårføner og delvis ved å legge den nær en ovn. Den startet dagen etter men 4 lysdioder nektet å slå seg av, og dette medførte masse batteribruk. Jeg sjekket hos verksted, men de kunne faktisk ikke fikse den. Det ble ny mobil etter hvert...

Lenke til kommentar

Et lite tips, som kan funke (1 av 10000)

 

Ta ut batteriet, legg mobilen oppi et kar med isopropanol. Jeg mener dette er rødsprit. Det lager visst ikke rust eller noe, og fjerner fukt. Men dette skulle du egentlig ha gjort rett etter at det skjedde. Du kan prøve det, men jeg tviler på at det kommer til å skje noe.

Husk, jeg har ikke prøvd dette selv, det er bare et tips fra meg. Slike metoder brukes hvis man har vannlekkasje i pcn...

Lenke til kommentar

Konklusjonen er den funker ikke. Prøvd alt, takk til alle sammen.

 

Men et siste spørsmål, jeg hadde abonemment. Kan jeg flytte simkortet til en annen telefon ? og er det en mulighet til å få kjøpt mobilen til samme pris jeg kjøpte den for igjen eller må jeg betale ringkontant pris ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...