Gå til innhold

Badet med mobil, HJELP!


Anbefalte innlegg

Jeg har jo klart bade med mobilen da. :( var lkjapp opp av vannet. Mobilen var sloknet, jeg tok ut batteriet og har ikke brukt mobilen på tre dager, tørket den rett og slett. Men ingenting skjer når jeg prøver slå den på. Er det mobilen eller batteriet som er gått og er det mulig fikse problemet mitt uten kostnader `?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må jo vite at du ikke skal bade med mobil... *huff :no: *

Men du kan jo prøve å bade med den igjen, kanskje det våkner igjen ;) hehe..

 

Men til oss som lever ett normalt liv, så er nok telefonen din helt død, desverre.

Du kan heller ikke bruke forsikringen din på dette, eller du kan jo prøve å si at du hadde telefonen i hånden også kom det en stor bølge så du datt utti..

Kanskje det funker, men ikke ring til telenor/netcom før du har forhørt deg litt om hva dem dekker og ikke dekker..

Dra til din lokale sjappe også hør med dem, fortell dem din historie så kanskje de kan hjelpe deg ;) .... Sleske folk som jobber i sjappa vettø, men bare så lenge du ikke leverer mobilentelefonen til dem ;)

 

men en ting du burde tenke på er at forsikringssvindel ikke lønner seg :tease:

Lenke til kommentar

Det spørs hva som er blitt ødelagt. Jeg har levert mine defekte mobiler inn til Nordialog. De er raske, billige og gir god service. Enkelte reperasjoner går gratis på garantien. Men ved fuktighetsskader regnes det som selvforskyldt skade...og man må betale alt selv.

Lenke til kommentar
Kan reparasjon koste mye ?

6410044[/snapback]

Det spørs hva som er feil, hvor mye delene koster, arbeidet etc..

Noen ganger er det billigere å kjøpe seg en helt lik telefon enn det er å reparere den...

6410110[/snapback]

 

Nå koster det penger og finne ut hva som er feil også (tror jeg).

Lenke til kommentar

Ikke sikkert dere...

 

Jeg har redda mange telefoner fra klumsete venner... Når telefonen kommer i vann må batteri tas ut ASAP. Deretter må telefonen tas fra hverandre for å vaskes og gjøres ren med rødsprit, dette vil trenge vekk vannet som sitter rundt og under deler... som du normalt ikke ser. OM du ikke får vekk alt vann, er det kun et tidsspørmsål om når den tar dagen for fulltid.

 

Hvis du legger den kun til tørk med batteri ute, vil det IKKE være lange tiden før den kreperer igjen (med unntak sikkert...) da ikke alt vannet kommer ut av telefonen og det begynner garantert å irre.

 

Hvis det nå har gått noen dager, kan det være for sent, men ta den likevel fra hverandre helt. Bruk også en tannbørste som du dypper i rødsprit og vask godt på alle flater samt kontaktflater.

 

Lykke til!

 

:)

Lenke til kommentar

Du får ikke reparert en telefon som er vannskadet hos seriøse serviceverksteder, ettersom det som jolass sier er bare et spørsmål om når den kreperer igjen pga korrosjon.

 

Å vaske med rødsprit kan vel kanskje hjelpe en stund, men kretskortene består av flere lag og vann kan finne på å trenge inn mellom disse lagene. Tviler på at du får det bort med rødsprit.

 

Når dette er sagt så kan man med litt flaks bruke en telefon årevis etter at den ble vannskadet...

Lenke til kommentar
Å vaske med rødsprit kan vel kanskje hjelpe en stund, men kretskortene består av flere lag og vann kan finne på å trenge inn mellom disse lagene. Tviler på at du får det bort med rødsprit.

 

6410772[/snapback]

 

Det er riktig, det kan være det legger seg inn på kortet, men det er 90% sjanse ihvertfall om den går klar... etter mine erfaringer.

 

Men, om man vil unngå korrosjon på kontaktflater, kretskort osv, er det et "must" å ta den fra hverandre...om man i det hele tatt vil ha en sjanse.

 

Jeg har klart å redde en mobil som var i vannet 1 uke før jeg renset den...

 

PS! Det er viktig å bruke en hårføner etter man har brukt rødsprit for å få kortene 100% fri for væske. Dypp gjerne hele kortet ned i spriten og vask med børsten.

 

PPS! IKKE gjør dette med skjermen!

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg er mektig imponert over hvor flinke folk er til å stille diagnose over nett... :cry:

 

Faktum er at der er 100% umulig for noen her å si hva som har gått i stykker og hvor mye det vil koste. Men det jeg kan si deg for sikkert er at du kan droppe å sende den på verksted. Ingen seriøse verksteder reparerer på telefoner som er fuktskadet.

 

Var jeg deg ville jeg prøvd å lade den hvis den er helt tørr. Du får ikke gjort så mye værre skade dersom du allerede har kortslutning. Hvis den ikke begynnerå lade innen 10minutter gir du den en kort minnesermoni før du legger den i søppla.

 

Deretter kan du ringe forsikringsselskapet hvis den er forsikret. Jeg regner jo med at du ikke badet med vilje! Jeg synes jeg hørte noe om at du ble dyttet uti vannet fra en brygge... Stemmer det? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...