Gå til innhold

Kevin Mitnick til Norge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lyst å sitte i fengsel 5 år for å så klare seg uten pc i 3 år til? 8år uten pc? Ikke faen sier jeg :D

6404904[/snapback]

Tror ikke han ville gå i fengsel heller...

Skrevet

On December 27, a message was left on Tsutomu Shimomura's voice mail: "My technique is the best," came a male voice in an odd, slightly cockney accent. "Damn you. I know sendmail technique. Don't you know who I am? Me and my friends, we'll kill you." Then another voice came on: "Hey, boss, my kung fu is really good." Three days later came a second voice-mail message: "Your technique will be defeated. Your technique is no good." Shimomura took the messages and made them available through the Internet for all to hear.

Mitnick eier ;)

Skrevet

Jeg husker jeg leste om han i et blad for en stund siden. Han er vel nesten en pioner innenfor sitt område. Hadde vært morsomt om hw.no hadde ordnet et intervju med han kanskje?

Skrevet
Jaha..hvor i landet skjer dette?

6404984[/snapback]

som det står på websiden (http://www.paranoia2006.com/) skjer det 26. oktober på aker brygge i oslo ;)

Hadde sikkert vært interessant å være med på dette, men 2350,- pluss reise blir fort litt mye for en allerede tynn lommebok :(

Skrevet
Lyst å sitte i fengsel 5 år for å så klare seg uten pc i 3 år til? 8år uten pc? Ikke faen sier jeg :D

6404904[/snapback]

Du må altså i fengsel for å reise på eit foredrag om datasikkerhet av Mitnick?

Skrevet (endret)

Er jo laget en film om han der, Hackers 2! Bra film btw... :thumbup:

EDIT: kansje feil å si film laget om han, film basert på det han gjorde, med han selv som hovedperson (skuespiller såklart)

Endret av Martin-_
Skrevet
Er jo laget en film om han der, Hackers 2! Bra film btw...  :thumbup:

EDIT: kansje feil å si film laget om han, film basert på det han gjorde, med han selv som hovedperson (skuespiller såklart)

6406668[/snapback]

Rimelig sikker på at det ikke finnes noen film som heter Hackers 2. Tenker du på Takedown?

Skrevet
På hvilket grunnlag sier du det?
Fordi han ikke var særlig til hacker, han var bare møkk-god på å god-snakke over telefon, og få tak i info på den måten. Kjendis-statusen er mest fordi FBI brukte han til å statuere et eksempel.
Skrevet

men uansett så har fyren ett poeng med det at det ikke helper 5 flate øre med mye elektronisk sikkerhet så lenge noen kan ta en telefon å få folk til å oppgi passord og annen nødvendig info uten å vite hvem en har med å gjøre.

det menneskelige ledd vil alltid være det svakeste. bare se på alle paypal og citibank e-poster som flyter rundt på nettet, fiskende for info.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...