Gå til innhold

Doom/Stoner-musikktråden


Supernaut_

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vet at det er en stor interesse for metall på dette forumet. En veldig stor del av Backstage ta'es mye Norske band som Windir,Emperor,Taake etc. Meninga i denne tråden er vell å få satt fokus på en sjanger(e) som ikke får så alt for mye oppmerksomhet.

 

Får å starte tidlig så vil jeg si at det er Black Sabbath som er legendariske innen for dette felte, får et Doom/stoner band så blir det feil og si at ikke Black Sabbath har vært en inspirasjonskilde.

 

Jeg har ikke hørt så alt for mye på dette, derfor lager jeg en tråd som det kan diskuteres sånn musikk. Bedre det en å slenge ut <random band/song name> drit fett! I backstage.

 

Får vell starte med å presentere et band som står oppført under Doom metal men syntes heller det burde bli oppført under Stoner metal/rock, det er så klart endel partier i denne musikken som gir Doom vibber.

*trommevirvel*

 

Witchcraft (kom vell ikke som no sjokk Glint)

Dette er et Svensk band som har tatt meg med storm, grunnen til jeg i det hele tatt egentlig gadd å høre noe av dette bandet er vell pga de skal spille under årets HITS.

De har nå gitt ut to album, et singel, og en split. Jeg liker første albumet best, det er litt treigere og mindre polert en det siste, men det siste er krem matriale det og.

Dere burde høre noen samples, musikken gir veldig 70talls feeling å folk som liker Sabbath,Jethro Tull,Zeppelin burde absolutt sjekke det ut.

På hjemmesiden ligger det kun samples fra det nyeste med dårlig lyd

http://www.witchcrafthome.com/

Har lagt ut en selv her:

Witchcraft - Witchcraft "Command you to høre!, uber bra."

Og her er en fra hjemmesiden til Stonerock.com

Witchcraft-No_Angel_or_Demon

 

Ulovig å forlate tråden uten og høre samples, dere blir tatt av polisen. !!

 

Kommer til å skrive litt mer om andre band etc ettervært.

 

 

PS "plz dont let the thread die"

 

Linker:

http://en.wikipedia.org/wiki/Stoner_metal

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hørte på Jesu samplene, må nok høre no eldre Jesu får at det skal falle ismak. Var noe med vokalen som stussa.

 

edit:

Noen gamle doom helter er Pentagram, jeg har kun nylig hørt en Best of cd. Denne var ganske bra, får snuske litt mer rundt den. Her en sample. Den er helt enormt bra, cleanvokalen ettervært gir gåsehud.

 

pentagram- 04)Frustration-kp

Endret av lanez-nor
Lenke til kommentar

Nam, har hørt gjennom Witchcraft - witchcraft et par ganger no, og må si at dette falt i smak. Nydelig stemme på karen, rolig, avslappende og groovy. Burde vel nesten sitte meg inn i Doom/stoner musikk snart jeg da. But then i am off to Danmark, tar med witchcraft på mp3 spilleren og kommer med tilbakemelding om den holder mål i lengden :)

Lenke til kommentar

Witchcraft var ikke så værst, minnet endel om Sabbath ja, men ikke like bra.

 

Hvis noen har lyst på noe ekstremt, skjekk ut Catacombs - In the Depths of R'lyeh. Ektremt seig funeral doom. Jævlig mørkt, med en skjærende gitartone på toppen. Stemningen reiser hårene på ryggen. Samples finnes her.

Lenke til kommentar

Har hørt mye på Witchcraft - Witchcraft, og dette ga mersmak. Fiolinen som kommer inn på slutten av andre delene er så fantastisk bra. Får følge med på denne tråden videre. Beklageligvis kan jeg ikke komme med noen anbefalinger, da jeg aldri har hørt noe nevneverdig på slik musikk før.

Lenke til kommentar

Yeah, har hørt både High on Fire og Bongzilla. Amerijuanican tar seg godt ut på høyt volum. :D

Hørte et par sanger fra Sword og her om dagen, det må skaffes mer av. Witch å Color haze får jeg ta senere, takk. :)

 

edit:

Ganske dårlig kvalitet men fortsatt stilig.

Endret av lanez-nor
Lenke til kommentar
Jøss, innbilte meg at doom er musikk hvor det er et must å stemme gitaren ned til drop-B, og synge om alltting deprsessivt, men Witchcraft var jo noe helt annet. Tok jeg så feil?

6402716[/snapback]

 

Nei. Men synge om depresive ting forbinder ikke jeg med doom :p

Black sabbath har noe doom over seg. men ikke rent doom akkurat nei :p Eller så hjar vi Black LAbel society, det er skikkelige tunge saker ;) Men jeg hører ikke så mye på tekster, men jeg ville påstått at BLS ikke synger så depresivt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...