Gå til innhold

WD 320gb vs Seagate Barracuda 320gb


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde utvilsomt gått for Seagaten.

 

Av alle disker jeg har hatt opp gjennom årene har Seagate vært absolutt det mest stabile. Jeg har hatt rundt 20 Seagate disker bare de siste 10 årene uten å ha hatt problemer med noen av dem. For øyeblikket står det 8x250GB Seagate i serveren min.

 

Ellers har jeg hatt problemer med Western Digital og Maxtor som jeg forøvrig har hatt færre av enn Seagate men alikevel opplevd flere feil.

 

Av egen erfaring har også alle mine Seagate disker vært stillere enn andre kun slått av Samsung.

 

Seagates 5 års fabrikkgaranti er også positiv.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig for seagate. Nå har jeg hatt mye rart oppigjennom tidene. Og jeg har hatt produkter fra de fleste HDD produsenter siden jeg fikk min første 80286. Grunnen til at jeg ville valgt Seagate denne gangen også er min erfaring med WD disker fra ca 2001 frem til 2004, da de hadde disker som støyet mye og laget generelt mye varme. Det at jeg på den tiden hadde sommerjobb som ServiceTeknikker var også med på å gi meg en god indikasjon på hvilke disker som var mest holdbare.. Vi hadde veldig lite maskiner inne på rep med defekte Seagate disker.. kan dessverre ikke si det samme om WD.

Endret av NoWiSee
Lenke til kommentar
Vi hadde veldig lite maskiner inne på rep med defekte Seagate disker.. kan dessverre ikke si det samme om WD.

6409772[/snapback]

Må si eg har veldig gode disker i mine maskiner,wd,maxtor,samsung,seagate,hitach(ibm)

Har aldri byttet noen disker i min hovedpc(3år). Min elste disk er fra 2000/P3 1000Mhz. Fra 2000 til 2003, kjører 24/7. Mine disker har en temp på 30-33c, så poenget mitt er at det er tempen som tar knekken på de fleste diskene.

I min bærbare har eg allrede byttet disken, den ble 1.5år gammel. Tempen på den lå mellom 47 til 53c. Den nye disken ligger på 35-41c(har kjøpt meg laptop cooler)

Kan være at seagate tåler høyere tempratur, eller at dere solgte mye mere wd disker? Hvem vet hva som kan være årsaken? Eg tror det er tempen som tar knekken på de fleste diskene.

Tror ikke at seagate er så mye bedre til å lage diske enn wd.

I dag kan du kjøpe hvilken som helst disk, kvaliteten er meget bra på dem alle.

I dag er det støy/pris/størrelse som betyr mest.

Den som støyer mest i min maskin er maxtor(300GB 5400rpm) De andre 5 hører eg nesten ikke.

Lenke til kommentar

wd ville jeg valgt.generelt mindre trøbbel en me andre disker

og du får på kjøpet en knall god support side me tools og fixses for eldre windows opprativ systemer

kan legge til at fettern min kjører den nye serien til seagate og har hatt måtte finne seg i mye tull.

 

 

--reklamasjonsretten i *norge* på slike deler er vel 5 år samma hvilken produsent ??--

Lenke til kommentar
Er stor forskjell på garanti og reklamasjonsrett...

6410058[/snapback]

 

jepp, garanti er noe produsenten gir. Dette er det lett å få få byttet en disk på. reklamasjon er lovpålagt og kan være mye mer vrient å få byttet noe på.

 

Når det gjelder disker så, ja varme har nesten alt å si på levetid. Jeg har bare klart å ta livet av en pc til nå, men den har da til gjengjeld gått nesten 24/7 siste 4 årene. Og siden den har vært i en privat filserver/CS-server så har det vært mye aktivitet på den. Om du har disker du ønsker skal leve litt lengere så monter de i en eller annen form for kjøleløsning i 5,25" slot.

 

Når det gjelder støy så har jeg alltid vært glad i seagate sine disker som støyer lite.. det er sikkert mange produsenter som begynner å bli like flinke på dette. Men jeg har hatt WD tidligere og de støyet ganske så mye. Eneste fordelen jeg kan tenke meg at WF har er Western Digital Raptor som er 10K RPM. De bråker litt, men er du ute etter det raskeste som er av S-ATA disker så er det veien å gå.

Lenke til kommentar

At seagte har mere stillegående disker enn de andre produsentene er bare noe som henger igjen fra gammelt av. Sånn som situasjonen er nå spiller det egentlig liten rolle hvilket merke du går for når det gjelder støy..

 

..men med et unntak, 7200.10 serien til segate har veldig høy søkelyd!! Dette kan jeg bekrefte da jeg har 3stk selv og de bråker like mye som raptoren min når de jobber.

Lenke til kommentar

min maskin har viftestyring på ALLE viftenen i maskina, dette gjelder også PSU og GFX kortet.. je ghar ALDRI hørt mine 2 WDC disker jobbe, de er så stille at jeg ikke klarer å være stillere selv! WDC for LIFE! de ligger på 32 grader med 2 x 80mm papst vifter, vell og merke 12DB vifter. 2100rpm..

 

altså de holder seg kaldt og er stille. har ikke eraring innen seagate, men det blir jeg helelr ikke å få med det første..!

 

skal ha selv 2 x 320GB sata2 16MB WDC disker nå i august.. skal nå 2TB før jul.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...