Gå til innhold

bærbare pc uten operativsystem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
finnes det nettbutikker som selger bærbare pc'r uten OS.

det hadde vert greit om noen gjore.

Ikke alle bruker M$ XP.

 

syntes det er dorlig gjort at man ikke kan hakeav en liten rute hvis man skal ha med OS.

6400913[/snapback]

du mener whitebox(er) ?. har solgt noen, men du som sluttkunde sparer ikke mye på det.....

 

ellers, så er det OK hvis du skal selge laptopen i fremtiden at den har OS. du kan alltid kjøpe laptop med OS og avinstallere.....

 

:hmm: eller vil du boikote Microsoft ?

Lenke til kommentar

da får MS penger inn i kassa for ett produkt som var uønsket for kjøper, det er for meg helt uaktuelt. om folk hadde fått valg før de kjøpte ville ikke MS vert så store. gir ivertfall dorlig grunnlag for konkuranse.

 

blir bare oppgitt over at folk blir gitt så lite alternativ når de kjøper ny bærbar pc. komplett hadde en, psdata har tundra serien sikkert fler netshops som selger egene modeller uten OS. men hva med alle de store dataprodusentene "asus, dell, osv osv" syntes at alt skulle vert uten OS. så skulle de få kjøpe XP vedsidenav hvis man ønsket det.

 

dette er noe som har ligget i hodet mitt å bobbla lenge. måtte få det ut...

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at det er usunt at MS har så kontroll på markedet at det skal være vanskelig å få det man ønsker uten windows. Men vi har ihvertfall noe valg. Tenk deg i USA, der er det omtrent klin umulig å kjøpe noe som helst uten windows. Det er ihvertfall den oppfattningen jeg har fått etter å ha lest rundt på amerikanske forum på leiting etter laptop tips.

 

Jeg tror du får noen av Dells business maskiner uten OS, men jeg vet ikke om det er lett tilgjengelig fra websida. HP er ganske glad i linux på servere, men vet ikke om de selger maskiner uten windows til vanlige kunder.

 

Rot litt rundt på websidene dems, og eventuelt send en mail eller ring, så kanskje dere kommer til en ordning :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...