Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

jeg skal ha skoleprosjekt i data 1 uke.. hva !?!


Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg går i 10ende klasse. Skal snart ha sånn elevensvalg opplegg. Alså en uke der jeg kan velge hva jeg skal gjøre, da kan jeg gjøre alt fra og lage hjemmeside(hjemme) til og lese geografi.

Jeg har sinnsykt lyst og finne på noe på pcen så jeg kan jobbe hjemme. Mine pc skillz er vel sånn halveis, alså jeg kan jo mekke en ok hjemme side.

Men det er jo 1uke med arbeid, så må ha noe og fylle tida med..... Håper virkelig noen kan komme med non fete ideér til meg

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså du går i 10. klasse mao du kan i praksis gi f'en i karakterene dine. Hva gjør du?

 

- mandag: ta fri

- tirsdag: ta fri

- onsdag: ta fri

- torsdag: ta fri

- fredag: ta fri

- lørdag: fridag

- søndag: avsett 20 minutt til å rippe en eller annen side.

- mandag: gi læreren adressa til websiden og forklar hvordan du lagde den.

- tirsdag: fjern websiten du rippa

 

done :grin:

Lenke til kommentar

Anders Leipsland har faktisk rett...

 

Det spiller absolutt ingen rolle hva slags karakterer du får på ungdomsskolen, man kommer inn på brukelige videregående skoler med nesten

bånn-karakterer.. (er du normalt oppegående så bør du ikke få noe dårligere enn G'er og M'er uten noe videre innsats.... det er trossalt ikke så særlig vanskelig på ungdomsskolen)

 

Syns forslaget hans hørtes ganske bra ut jeg.. Fleste ungdomskole lærere ser ikke forskjell på en ukes arbeid og 20 minutters arbeid når det gjelder data relaterte ting og tang.

Lenke til kommentar

tips1: rens datan

tips2: bytt vifte, kjøler eller sett inn raid kort og dokumenter ytelse økninga... i den tida det tar på å vente på saken fra nettbutikken; Hvil!

tips3: case mod

tips4: lag en ganske simpel hjemmeside... tar en dag

 

elevens valg greie er ikke så viktig! Jeg sa at jeg skulle lære meg å sjonglere (enda jeg kunne det) så bare slappa jeg av hele uka, og sjonglerte ca 10min dagen før jeg skulle vise fram foran klassa...

Lenke til kommentar

Svaret mitt var faktisk seriøst. Selvsagt kan du skrive en webside om f.eks nerde, at vi casemodder istede for å trimme bilene våre osv og viser kassene på partys og virtual-hideout, MEN på ungdomskolen så bør du IMO ta deg fri når du kan. Dette er en slik gylden anledning :smile:

 

Jeg sier ikke at du skal gi f'en i skolen, men du må skille ut hva som er viktig og hva som er mindre viktig. Det er viktig å lære pensum, ellers får du det hardere senere. Om du gjør det bra eller dårlig på elevns valg derimot har INGENTING å si for fremtida di. Derfor bør du ikke ta den uka for alvorlig.

 

vel nå skal jeg se Fallen på TV her.

Lenke til kommentar

Faktisk så hadde vi et prosjekt i 10.klasse som jeg tok seriøst.

Vi måtte skrive om noe innen komunikasjon.

Jeg var da ikke helt Nerd så jeg ville ikke skrive om Internett eller forskjellige OSI standarder.

 

Jeg valgte da Voyager prosjektet (Komunisere med ukjente livsformer kanskje?? )

Skrev omkring 30sider jeg.

halvparten var Bilder ,men med tanke på at jeg brukte over halvparten av tiden på layout så må jeg jo ha med bilder.

 

FIkk bare 3+ på den oppgaven.

Lærern synes det var for mye oppramsing.

 

Men jeg leverte inn samme på VGS og der fikk jeg 5.

SÅ han lærern vi hadde på Ungdomsskolen var veldig streng.

 

Så ikke skriv for mye.

Det er bare tull.

Du har alt og tape på det.

 

OG karakterene er litt viktig iallefall.

Jeg hadde 3.7 når jeg gikk ut av ungdomsskolen og nå ligger jeg på 4.2

SÅ karakterene har litt og si ,men ikke allverden.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-13 13:50, skrev Anders Leipsland:

Altså du går i 10. klasse mao du kan i praksis gi f'en i karakterene dine. Hva gjør du?


- mandag: ta fri

- tirsdag: ta fri

- onsdag: ta fri

- torsdag: ta fri

- fredag: ta fri

- lørdag: fridag

- søndag: avsett 20 minutt til å rippe en eller annen side.

- mandag: gi læreren adressa til websiden og forklar hvordan du lagde den.

- tirsdag: fjern websiten du rippa


done
:grin:


 

Er faktiskt 100% enig med mr. Leipsland her! Karakterene fra ungdomskolen fra betyr like mye som ingenting...

 

Faktisk det jeg angrer mest på fra ungdomskolen var at jeg ikke skulka mer :grin:

 

Så hør på oss å ta den uka fri!

 

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar

Det er ikke bare til å gi 'faen i ungdomsskolen. Hadde gitt mer 'faen enn jeg gjorde, hadde jeg ikke kommet inn på elektro grunnkurs på den skolen jeg vill, og da hadde jeg gått almenn istedet...

 

Nei, men å jobbe i 20 minutter per dag, vil være nok.. Sove til klokken 1400 og jobbe i 20 minutter i en uke er ikke så verst...

 

Det er bare til å stjele en side.. Hva kan du? Mer enn html?

Lenke til kommentar

Jeg går ut fra at du (Anders) og jeg er litt eldre og gikk ut av ungdomsskolen før det ble obligatorisk videregående for alle avgangselever. Husker det ble slik året etter jeg slutte 9. klasse (1993)..greia het reform94 og skulle sikre ALLE plass på videregående uansett karakterer..så nå kan de nesten i praksis gi pokker..var hårdere tider før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...