Gå til innhold

WoW er et lett spill, og man trenger ingen taktikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til trådstarter her på forumet: Du har på mange måter vridd den tråden på HU forumet til akkurat det du ville. Good job, lad.

 

Jeg svarte akkurat på HU forumet også, bare for ordens skyld. Og herregud så mange drittunger det er..både her og der. Og da tenkte jeg faktisk ikke på Phrozen, men mange av de andre apekattene som gjentar det samme til det kjedsomelige.

Endret av TheScorp
Lenke til kommentar
Det som er så artig med tråder som denne er at det faktisk er folk som gidder å ta det seriøst (og svare på det). La dere ikke tirre opp av åpenbare idiotiske utsagn. Ingenting er så kraftig som å tie noe ihjel.

 

Don't feed the trolls...

6483580[/snapback]

 

Derav denne paragrafen i innlegget mitt:

 

Jeg må le litt når jeg leser holdningene til noen av personene som poster her, og det går til både de som forsvarer og angriper WoW spillere. Mange av innleggene er utelukkende bare trolling uten snev av konstruktiv diskusjon, og åpenbart bare postet for å provosere folk. Men greit, jeg skal bite jeg.

 

:o) Og legg merke til at det ikke er Phrozen det går utover i innlegget mitt.

Lenke til kommentar
Uredelige Phrozen babler fortsatt i vei

 

<snip babbel>

 

Denne såkalte "kunnskapen din", som du ikke har gitt noe som helst eksempel på at du faktisk innehar, er ikke mye verdt. Du har skutt fra hofta og bomma grovt, og har siden prøvd å fossro med å være så vag som mulig. Det er sjelden jeg må ty til voksenopplæring, men i dette tilfellet ser det ut til å bli nødvendig (Gudbedre).

 

Det er forbanna få spill som har mer bruk av taktikk enn WoW om en ser på helheten. Til din opplysning har jeg spilt grundig et tresifret antall spill siden midten av 80-tallet, de fleste av den dypere typen.

 

WoW starter lett, 1-60, men WoW er en MMO, som blir utviklet og vil få nytt innhold over en 5 års periode, minst. Dvs. at størsteparten av det WoW kan tilby foregår end game, når en har nådd høyeste level. End game (level 60, eventuelt 70, 80, 90 utover) innholdet har en vanskelighetskurve som kun går oppover, en kommer til et punkt der ingen taktikk = ingen fremdrift. Her er det viktig å holde tungen bent i kjeften og faktisk vite hva ordet taktikk innebærer: taktikk vil si at en har en plan/strategi for å nå et mål. Taktikk er faktisk da selve kjernen i end game raiding. Det å hele tiden slå en ny utfordring (ja, disse er mye vanskeligere enn å spille hack'n'slash på level 30). Det er snakk om riktig bruk av spells, gear, lagspill, resource management (f.eks mana), posisjonering, gruppesammesetning, timing, crowd control (av mobs), evnen til å tilpasse seg uventede hendelser osv. osv.

 

Siden denne "kunnskapen" din egentlig kun beviser din kunnskapsløshet, foreslår jeg videre fordypning (fordi din "iherdige studering" av fenomenet WoW er mangelfull) for eksempel her:

 

 

- Pt. 1 (Intro / Razorgore / Vaelastrasz / Broodlord)

 

- Pt. 2 (Firemaw / Ebonroc / Flamegor)

 

- Pt. 3 (Chromaggus & Nefarian)

 

 

WoW har ingen taktikk? Er det mulig å vrøvle slikt fyllerør? Kanskje for en viss tilhørighet er hamarungdom.no. Siden du fortsatt ikke har gitt deg på denne trollinga du brukte for å starte en debatt, selv etter å ha blitt kledd naken og latterliggjort, blir dette det siste jeg poster i denne tråden.

Lenke til kommentar

Tja, wow ternger taktikk, men altså, se det på denne måten:

 

Er det veldig mye taktikk og skills i MC når the axemen eller hva den der gode guilden kaller seg tar dem? Eller en annen ganske god guild? Nei, det tror jeg egentlig ikke, da går det meste automatisk og er farm bare.

 

Men CS, da prater vi om ett sykt taktisk spill. (Bare nekt i vei, men jeg var netopp på lan å så en av norges beste spillere og klanen han var med i spille, og der er det skills og taktikk 10 ganger mer enn i wow).

Lenke til kommentar

Klart det er taktikk i cs. Men ta til dømes dust 2.

Der er det faste taktikker du bruker 90% av clanmatchene man speler. Med CT har du ein taktikk og med T har du ein. Man pugger og øver til disse taktikkene sitter som dei skal. Eg har spelt i mange ulike claner og prøvd ulike taktikker. Det er nesten umulig å vinne ein pcw uten teamspeak og taktikker klare.

Men når ein taktikk sitter, sitt den for evig. Og det er ikkje ofte den må skiftast.

Lenke til kommentar
Bare må nevne at jeg selv har spilt WoW, og ja det er et bra spill...men det er ikke bra nok. Det er jo rett og slett bare Diablo 2 i 3D, med figurene og spill-systemet til WC-serien. Spillet har ikke gjort noe nytt, det er ingen nye oppfinnsomme ting man kan gjøre med spillet.

 

ARG! blir bare så sur på sånne folk som ikkje har peiling på kva dei snakker om!!

Har spelt Blizzard sine spel veldig lenge. Husker godt den dagen då storebroren min kom heim med Diablo i handa og sa "hey! har kjøpt meg nytt spel. Flytt deg så skal eg innstalere det"

World of Warcraft er jo basert på warcraft serien. Grafikken er ganske lik også. Men at dei ikkje er nokre nye oppfinnsomme ting man kan gjere i spelet eg berre bullshit! Han må berre ha spelt frå level 1-10

Lenke til kommentar
Tja, wow ternger taktikk, men altså, se det på denne måten:

 

Er det veldig mye taktikk og skills i MC når the axemen eller hva den der gode guilden kaller seg tar dem? Eller en annen ganske god guild? Nei, det tror jeg egentlig ikke, da går det meste automatisk og er farm bare.

 

Men CS, da prater vi om ett sykt taktisk spill. (Bare nekt i vei, men jeg var netopp på lan å så en av norges beste spillere og klanen han var med i spille, og der er det skills og taktikk 10 ganger mer enn i wow).

6484278[/snapback]

 

 

Du sammenligner PVE (player versus environment) delen av WoW, med det mest populære og utviklede PVP (player versus player) spillet i verden? Hvorfor det?

 

Ikke bare tilhører spillene to helt forskjellige sjangre, men du lar altså være å nevne PVP delen av WoW?

 

I WoW PVE spiller man mot en statisk, computerstyrt opposisjon. I CS er opposisjonen dynamisk og menneskestyrt. Jeg trodde de fleste var i stand til å lett skjønne de grunnleggende forskjellene på dette.

Når man spiller med statisk opposisjon, så blir taktikken også mere ensartet fordi man kan forutsi med større grad av nøyaktighet hva som vil skje framover i spillet. Men det vil jo for f... ikke si at man ikke bruker en taktikk for dét! Det er jo to helt forskjellige måter å spille på.

Guilds som Axemen har bevist at det er mulig å endre framdriften i en instance dramatisk ved hjelp av å forbedre taktikken sin. Det er jo det PVE og instances i WoW handler om.

 

Ja, det går på automatikk i MC for Axemen og lignende guilds FORDI de har lært seg taktikken! Jo bedre spillerne og taktikken er, jo raskere vil man pløye gjennom instancen.

 

Dette er jo elementær barnelære...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...