Gå til innhold

WoW er et lett spill, og man trenger ingen taktikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kan betrygge deg med at jeg ville hatt den nøyaktig samme oppfatningen om jeg hadde vært lvl 60. Arg, angrer på at jeg ikke bare løy i begynnelsen av diskusjonen og sa jeg hadde tre på lvl 60....

 

Hvordan i alle dager kan du komme å si at du vil ha samme oppfatning på level 60 som på level 30 når du ikke har opplevd en tusendel av innholdet i World of Warcraft?

 

Er WoW så veldig anderledes fra tidligere MMOs? Nei, ikke noe spesielt. Men Blizzard har gjort noen veldig gode ting med World of Warcraft, det er enkelt å sette seg inn i men vanskelig å mestre. Det er mye innhold for casual spillere og mye innhold for mer hardcore spillere. Det er yrker man kan fordype seg i, steder å bli bedre kjent osv. Det vil for de fleste av oss alltid være noe i WoW man ennå ikke har utforsket eller gjort seg "ferdig" med.

 

Det er disse tingene som har gjort at spillanmeldere og også spillere syntes World of Warcraft er et bra spill - og det er derfor mange spiller det.

 

Om du syntes det blir for likt Diablo 2 så okey, det er din mening. Lev med den. Det plager ikke meg. Men at du uttaler deg som om du vet noe som helst om World of Warcraft uten å ha utforsket det skikkelig bør du selv innse at ikke er holdbar siden du sier at du har erfaring fra andre MMOs.

 

Og hvis du tror du finner ett eneste diskusjonsforum på nett hvor alle oppfører seg voksent og høflig - vær så snill å si ifra :)

Lenke til kommentar

Phrozen..

 

Du har overhodet ikke grunnlag for å si noe som taktikk i et spill når du så vidt har prøvd det. ( Min oppfattning av level 30 er at du ikke har prøvd det skikkelig. )

 

Som det har blitt skrevet før så er det på level 60 at det meste starter. Du må ha taktikk i battlegrounds der det er 15 mot 15, Du må ha taktikk for å få ned bosser.

 

Jeg leste at du mener at man kan bruke idiot-måten som er å løpe rett på med alt man har.. Dette funker på så lav level som du har prøvd, men ikke på 60.

 

Synes også det blir veldig teit at du skal trekke inn ting som at folk bruker forkortelser.. Om du ikke vet hva utrykk som " wipe " betyr har du ingenting i en slik diskusjon å gjøre.

 

Argumentene dine er også veldig lagt opp mot at folk skal blir sure. På den måten kan du få overtaket ved at de kommer med usaklige argumenter i CAPS, som de ellers ikke ville kommet med.

Lenke til kommentar

Gakks:

 

Selvsagt er det visse sider jeg ikke kan kommentere, og de har jeg unngått å kommentere også forøvrig. Men det at jeg sier at jeg har spilt i to måneder kan jo oppfattes på alle mulige slags måter av andre. Jeg vil selv påstå at jeg fikk gjort veldig mye til jeg nådde lvl 30-noe. Det eneste jeg ikke utforsket var PVP-mulighetene. Jeg mener, ihvertfall ikke nok. Jeg dro på "17 mai"-raid til Crossroads som lvl 28 og det gikk rett til helvete. :p Det å spille med andre, gjøre oppdrag og alt det der gjorde jeg nok av - godt nok til å kommentere de sidene av spillet.

 

Angående Diablo ][ så er jo kampsystemet veldig likt (minus all museklikkingen). Den første skapningen man dreper i D][, på samme måte som den første skapningen man dreper i WoW, forteller rett og slett hvordan kampsystemet vil fungere i resten av spillet. Desto lenger uti man kommer desto mer må man samarbeide i lag under kampene, men jeg kaller ikke dette samarbeidet alene taktikk. Det er veldig forutbestemt hva man må gjøre for å vinne. Jeg kan tro at taktikk ville vært viktig om fiendene i WoW hadde hatt en helt syk AI.

 

Angående "voksne diskusjonforum", å, det ville vært konge.

 

EDIT: Mye å svare på :p

 

Synes også det blir veldig teit at du skal trekke inn ting som at folk bruker forkortelser.. Om du ikke vet hva utrykk som " wipe " betyr har du ingenting i en slik diskusjon å gjøre.

Om du leste den siden av diskusjonen vil du også se en EDIT angående "wipe". Dessuten påpeker jeg at guilden min KUN snakket norsk. Vi brukte så og si KUN norske uttrykk (med unntak av orden "raid" og "tanke") under oppdrag.

 

Argumentene dine er også veldig lagt opp mot at folk skal blir sure. På den måten kan du få overtaket ved at de kommer med usaklige argumenter i CAPS, som de ellers ikke ville kommet med.

Også feil. Du uttaler deg veldig fra "en side av saken" uten å se min side idet hele tatt. Jeg svarer kun frekt, provoserende og "arrogant" når jeg selv får slike poster slengt i fleisen. "Du er n00b, du nådd ikke engang highlevel"-kommentarer er kommentarer jeg mer eller mindre har et behov for å svare spydig på. Hvis du også hadde hatt muligheten til å gå innom brukernes profiler ville du ha sett at de som legger ut med "barnslige, angripende argumenter" for det meste er under 16 år. Det er et tydelig mønster der.

 

Angående taktikk. Jeg orker ikke å gå langt inn i det, med mindre du vil, men jeg vil påstå at det finnes "taktikk man må tenke over" og "åpenbar taktikk". Det siste er noe som dukker opp i WoW hele veien, men jeg velger selv å se på dette mer som "naturlige valg" enn det å legge en slagplan for å knuse fienden.

Endret av Phrozen
Lenke til kommentar
Er det et fly? En fugl? -Nei, det er den mest latterligste moderatoren on planet earth.

6361503[/snapback]

 

Mer nøyaktig "Nei, det er en av de få personene her til lands som tørr å se på WoW som noe annet enn et perfekt maleri".

6361519[/snapback]

 

Nei. Du er en som tydeligvis ikke deler gleden til oss andre. Det kan være mange grunner. Kanskje du synes Warcraft er teit, eller for vanskelig, eller at 100 kr i måneden er litt for mye. Uansett så er du ikke spesiell om du sier imot WoW. Man ser daglig kommentarer fra "rebeller" som deg. WoW er så kjipt og dårlig etc etc... Så hvorfor spiller så utrolig mange det da?!

 

 

Personlig er det fordi jeg alltid har likt Diablo og Warcraft.

Lenke til kommentar

Kan si meg enig i at Blizzard sitt kampsystem burde forbedres. Ja det kan bli litt kjedelig å grinde i lengden når mobene gjør det samme gang på gang.

 

Men, hver class har masse forskjellige skills og man kan jo ikke bare bruke de helt random og bare ta noen skills. I steden må man finne ut hvilkene skills som fungerer best mot den classen / mobben. Det kaller man for taktikker, å planlegge hva man skal ta for å ta motstanderen på en raskest og best måte. Også har vi jo end game instancene i forhold til low level instancene. I low level instancene bruker man nesten ikke taktikker, man bare zerger mobene. Men i end game instancene ligger man ganske dårlig ann uten taktikker.

 

Også i PvP så man bruke taktikker eller så er man ganske dau. Som i battlegrounds. Zerging som funker rett og slett ikke.

Endret av Adey
Lenke til kommentar

Til Phrozen.

For det første vil jeg si at du som moderator på et ellers håpløst forum (hamarungdom), bør holde deg for god til å lage enda flere idiotiske tråder der. Forumet deres er spammet ned til de grader av folk som ikke er ute etter å diskutere noen ting, bare ha noe å fylle tiden med. Om dere på hamarungdom liker spam og ubrukelige listetråder er det forsåvidt ok for meg, det er lenge siden jeg ga opp å bruke nettsiden deres uansett. Noe som egentlig er synd, for konseptet er bra!

 

Om du vil diskutere hvordan World of Warcraft fungerer vil jeg anbefale deg å sette deg inn i spillet først. Det er rett og slett tåpelig av deg å slenge ut diverse bastante påstander om et spill du helt tydelig ikke har greie på. Du har lest de 40 første sidene av en bok på flere hundre sider, som enda ikke er ferdigskrevet. Kanskje du skal vurdere å i hvert fall finne ut hva resten av boken går ut på før du begyner å diskutere om den er god eller ikke?

 

Mekanismene i WoW er kanskje enkle i forhold til en del andre rollespill, men det er veldig mye morsomere enn noen andre jeg har spilt i alle fall. Er det vanskelig for deg å akseptere at andre ikke er som deg, eller liker de samme tingene som deg?

 

Til slutt vil jeg ønske deg lykke til på dine eventyr i FFXI, om du holder ut timene med camping etter NM'er og ikke kreperer av alle de kinesiske gil-selgerne ;)

Endret av ath1337
Lenke til kommentar
Tror du bør spille mere enn til lvl 30 :>

 

Man trenger taktikker på alle encounters over UBRS. (evt taccs på drakki). Prøv å zerge ned Nefarian uten tactics, så skal vi se :<

6362013[/snapback]

Som om man i det hele tatt kommer så langt uten taktikker :p

6362024[/snapback]

 

Hehe, skulle bare sette poenget litt på spissen, vet ikke om engang lucifron ville gått ned med zerg. :tease:

Lenke til kommentar

Zythius: Jeg mente ikke at min mening var noe spesiell, men det virker som om det er få som våger å stå frem og kritisere WoW (igjen, nå leser ikke jeg noe på det offisielle WoW-forumet).

 

Jeg har også alltid likt Warcraft og Diablo, og jeg kan ikke legge skjul på at jeg hadde forventet mer av WoW. Det er en "perfekt" utgave av det som allerede finnes av online RPG-spill, men jeg syntes ikke det alene er så veldig interessant. Jeg sitter ennå og håper at det vil dukke opp et spill som kan revolusjonere de fremtidige onlinespillene.

 

Adey: Det er der jeg er uenig. :p Jeg er enig i at ordets betydning går ut på det å planlegge/utføre det angrepet som du mister minst på og tjener mest på, men... jeg føler at det er for åpenbart i WoW til å kreve konsentrasjon eller tenking. Dette går tydeligvis på personlige oppfatninger av ordet i praksis, så det er kanskje ikke så mye å diskutere. Jeg mener taktikk er noe som krever noe av spilleren. Om man har en blå og en rød ball og man har en blå og en rød kurv så er det ikke så vanskelig å vite hvor ballene skal? Okay, nå som jeg tenker over det så er det kanskje litt arrogant fra min side ettersom jeg vil selv påstå at jeg har veldig god erfaring med RPG-spill. Kanskje jeg bare mener dette fordi jeg "forstår" taktikker veldig lett nettopp fordi jeg har drevet med RPG-spill såpass mye. Så nå ble jeg faktisk litt usikker. Hmm... Skal se om jeg kan "redefinere" min utsagn om taktikk. Gi meg ti-tyve minutter.

 

ath1337: Kan nevne at jeg er enig angående HU.no-forumene, og jeg må legge til at det nye moderatorteamet som nå er innsatt har gjort stedet mye ryddigere enn det har vært tidligere. Satser på at de forbedrer reglene etterhvert.

 

Det neste avsnittet er det lite vits i at jeg svarer på siden jeg har svart på noe tilsvarende i 10 måneder nå :p

 

Mekanismene i WoW er kanskje enkle i forhold til en del andre rollespill, men det er veldig mye morsomere enn noen andre jeg har spilt i alle fall. Er det vanskelig for deg å akseptere at andre ikke er som deg, eller liker de samme tingene som deg?

 

Det der forstår jeg derimot ikke. Det der er hele bakgrunnen for at jeg startet WoW-diskusjonen, altså fordi andre rett og slett ikke godtok at jeg ikke glorifiserte spillet.

Endret av Phrozen
Lenke til kommentar
Mekanismene i WoW er kanskje enkle i forhold til en del andre rollespill, men det er veldig mye morsomere enn noen andre jeg har spilt i alle fall. Er det vanskelig for deg å akseptere at andre ikke er som deg, eller liker de samme tingene som deg?

 

Det der forstår jeg derimot ikke. Det der er hele bakgrunnen for at jeg startet WoW-diskusjonen, altså fordi andre rett og slett ikke godtok at jeg ikke glorifiserte spillet.

6362067[/snapback]

 

Da må jeg bare beklage på vegne av alle ignorante wow-fantaster som ikke aksepterer at spillet ikke passer for alle.

 

Min erfaring er dog at så fort man nevner wow i en diskusjon hvor det er personer som ikke spiller, er de veldig fort frampå med å rakke ned på spillet. Noe som kan bli irriterende i lengden. Jeg antok at du var en av dem, men det kan godt hende jeg tok feil.

 

edit: Det er forresten en grunn til at du har svart på argumenter lignende det andre avsnittet i min post lenger oppe 100 ganger før. Det er kanskje det eneste argumentet som får "anti-WoWerne" jeg nevnte over til å holde kjeft. Men sånn går det vel når de absolutt skal diskutere ting de ikke har greie på ^^

Endret av ath1337
Lenke til kommentar

ath1337: Null problem, jeg legger ikke skjul på at det er jævli lett å komme med "den type holdning du nevner" i en slik diskusjon, ihvertfall på internett ;) . Jeg liker spillet, virkelig, og hadde garantert spilt det hver dag om det hadde vært gratis. Jeg føler at noen av gratisalternativene har det WoW har og da spiller jeg like gjerne de enn så lenge, til WoW har fått noen oppgraderinger som virkelig får de til å skille seg ut av mengden. Jeg kunne jo forsåvidt spilt det graits, men de "gratisserverene" var jeg ikke fornøyd med....

 

----

 

Angående taktikktullet, tror det blir noe sånt:

 

Om noen definerer samarbeid som en form for taktikk, så er jeg med, men det er det eneste jeg er villig til å strekke meg til. :p

 

Når man slåss mot en skapning og finner en bra kombinasjon som dreper hurtig, så er sjansen 90% for at man kan gjøre nøyaktig det samme mot en annen skapning og at angrepet vil ha tilnærmet lik effekt. Taktikk for min del handler om at fiendene må ha forskjellige svakheter/sterke sider, noe de har på WoW, men ikke nok til å påvirke kampen interessant - med mindre det er en boss-skapning det er snakk om. Jeg har ihvertfall ikke opplevd å komme i en situasjon hvor "favorittangrepet mitt" plutselig streiker og jeg må finne en -annen taktikk- å ta skapningen med.

 

Og apropos bosser. Der er det jo åpenbart viktig med samarbeid, men siden man har classes og klare posisjoner så er det jo ikke vanskelig å vite hvilke oppgaver man har (jeg mener, med mindre man er 40 clerics ute på oppdrag). Så jeg velger allikevel å tro at under kamper mot bosser så går alt veldig automatisk iforhold til hva de forskjellige karakterene må gjøre. Den som må gjøre mest av taktikk under en slik kamp er nok de som står i bakgrunnen og bruker magi.

 

Skal ikke være lett...

 

EDIT: Men uansett, nå ble jeg lei og stikker. Ciao ;)

Endret av Phrozen
Lenke til kommentar
Og apropos bosser. Der er det jo åpenbart viktig med samarbeid, men siden man har classes og klare posisjoner så er det jo ikke vanskelig å vite hvilke oppgaver man har (jeg mener, med mindre man er 40 clerics ute på oppdrag). Så jeg velger allikevel å tro at under kamper mot bosser så går alt veldig automatisk iforhold til hva de forskjellige karakterene må gjøre. Den som må gjøre mest av taktikk under en slik kamp er nok de som står i bakgrunnen og bruker magi.

 

Her kommer nok den manglende endgame kunnskapen din inn. Bossfights er det ikke noe automatikk i. Som dps må du være påpasselig med hvor mye damage du gjør mtp threat, passe på overnuking osv osv.

 

Som healer må du heale på rett tidspunkt o.l. slik at han ikke er på 100% før du får castet ferdig. Slike ting.

 

Nei du, prøv endgame før du kan kommentere taktikk/bosser o.l.

 

:tease:

Lenke til kommentar
Og apropos bosser. Der er det jo åpenbart viktig med samarbeid, men siden man har classes og klare posisjoner så er det jo ikke vanskelig å vite hvilke oppgaver man har (jeg mener, med mindre man er 40 clerics ute på oppdrag). Så jeg velger allikevel å tro at under kamper mot bosser så går alt veldig automatisk iforhold til hva de forskjellige karakterene må gjøre. Den som må gjøre mest av taktikk under en slik kamp er nok de som står i bakgrunnen og bruker magi.

 

Her kommer nok den manglende endgame kunnskapen din inn. Bossfights er det ikke noe automatikk i. Som dps må du være påpasselig med hvor mye damage du gjør mtp threat, passe på overnuking osv osv.

 

Som healer må du heale på rett tidspunkt o.l. slik at han ikke er på 100% før du får castet ferdig. Slike ting.

 

Nei du, prøv endgame før du kan kommentere taktikk/bosser o.l.

 

:tease:

6362454[/snapback]

 

Og selv om man kjemper mot samme boss 2 ganger, kan man få 2 vidt forskjellige kamper. Tenker da issær på Chromaggus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...