Gå til innhold

WoW er et lett spill, og man trenger ingen taktikk


Anbefalte innlegg

Her kommer nok den manglende endgame kunnskapen din inn. Bossfights er det ikke noe automatikk i. Som dps må du være påpasselig med hvor mye damage du gjør mtp threat, passe på overnuking osv osv.

 

Som healer må du heale på rett tidspunkt o.l. slik at han ikke er på 100% før du får castet ferdig. Slike ting.

 

Nei du, prøv endgame før du kan kommentere taktikk/bosser o.l.

 

:tease:

6362454[/snapback]

 

Påpeker igjen at jeg spilte i en norsk guild, hvor norske uttrykk ble brukt. DPS, MTP og overnuking er ord jeg ikke jeg er kjent med.

 

Og nei, jeg faller ikke for noen "Høh, kan du ikke uttrykkene? Det betyr ihvertfall at du ikke har peiling!". Jeg spør fordi det er liten vits for meg å late som om jeg kan det og finne svaret via wikipedia eller google.

 

Jeg sa at support/defensiv karakterene må drive taktikk, så det angående healing er jeg jo enig i.

 

Jeg vil også påstå at hvis jeg hadde sagt jeg hadde hatt en karakter på lvl 60 så ville det plutselig vært noe annet "jeg hadde måtte gjort for å kunne kommentere WoW".

 

OMFG! N00b! Spill meir, bli lvl60, prøv alle instancene, og kom så tilbake til forumet. Kan du ikkje være litt meir sakelig og voksen mens du argumenterer, eg sier berre ffs noob. lær deg å skriv da mann...

6362462[/snapback]

 

Med all respekt... som ny bruker har jeg ikke lyst til å trå på tærne til noen andre, men det der var bare... vel, teit. Det du sa var jo greit nok, jeg tenker på den latterlige dialekta di. Neida, jeg tuller. :tease:

Endret av Phrozen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, vær så snill. La det bli forbudt å skrive nynorsk.

6362593[/snapback]

unskyld men det var litt frekt.

6362655[/snapback]

Haha, må si meg enig. Jeg har personlig ikke noe imot nynorsk (ellsworth), selv om jeg ikke er fan av at vi bokmålere "må" lære oss det.

Lenke til kommentar
Og apropos bosser. Der er det jo åpenbart viktig med samarbeid, men siden man har classes og klare posisjoner så er det jo ikke vanskelig å vite hvilke oppgaver man har (jeg mener, med mindre man er 40 clerics ute på oppdrag). Så jeg velger allikevel å tro at under kamper mot bosser så går alt veldig automatisk iforhold til hva de forskjellige karakterene må gjøre. Den som må gjøre mest av taktikk under en slik kamp er nok de som står i bakgrunnen og bruker magi.

 

Her kommer nok den manglende endgame kunnskapen din inn. Bossfights er det ikke noe automatikk i. Som dps må du være påpasselig med hvor mye damage du gjør mtp threat, passe på overnuking osv osv.

 

Som healer må du heale på rett tidspunkt o.l. slik at han ikke er på 100% før du får castet ferdig. Slike ting.

 

Nei du, prøv endgame før du kan kommentere taktikk/bosser o.l.

 

 

Nåja... Jeg vil si at "taktikker" i PvE er måter du klarer et objektiv på en fastsatt måte.

For. ex, Fase. 1 is en bosskamp..

Da skjer x og y, og du må gjøre det og det...

 

Fase. 2. Da skjer x og y, og du må gjøre det og det... Blabla. Hvis man følger samme greia, klarer man det _hver_ gang, siden de flese end-game bosser følger det samme mønsteret. De er programmert!

Noen bosser har derimot en litt smartere AI som kan føkke opp for deg. Da er det ikke taktikker, da er det evnen til å koordinere raidet...

 

I PvP har du faktisk du forskjellige ting, Strategi og taktikk...

Tenk på sjakk, så skjønner du kanskje litt sammelikningen.

 

P.S, kontroll av healing og dps/aggro ER automatikk.. I hvertfall når man kan ha en aggro-måler, noe ala DPS meter.. <.< Funker som juling, og gjør ting enkelt.

 

Det er derfor jeg ikke er så glad i PvE :/ Når man først har gjort noe, kan man gjøre det samme neste gang, og oppnå det samme neste gang...

I PvP spiller man mot.. ja, motstandere som kan tenke... -.-

Lenke til kommentar

Greit nok at du seier din meining om wow. Du vart lvl 30 sa du. Med kva klasse?

Prøvde du fleire ulike klasser?

Og du spelte i heil norsk guild? Det er iallefall kjedlig. Og visst du vil unngå 10-14åringer, hold deg for guds skyld unna heil norske guild. Iallefall i dei fleste tilfeller, finst gjerne unntak.

 

Veit ikkje om det var du eller noken andre som sa noke om historia til wow, men uanstt warcraft har ein av dei beste historia i eit dataspel noken gang. Og wow bygger jo vidare på den.

 

Når det kjem til forkortninger og sånt, greit nok at det kan vere litt irriterande. Men når du kjem opp i høg lvls instancer, har du gjerne ikkje tid til å skrive: ute av mana. Uansett kor rask du er på touch. Då er det lettare med oom = out of mana. Finst fleire eksempel på sånt.

 

Og taktikker, du har aldri tenk på at ein av grunnane til at alle end-game guild bruker teamspeak program? Eller det viste du kanskje ikkje.

Og utan noken form for taktikk i battlegrounds, taper du. Dersom det då ikkje er 15-5 t.d

Lenke til kommentar

Tror vedkommende tenker mer på i WoW styrer du ikke sverdet selv og alt er veldig automatisert etter din karakters statistikk. Det er din level samt utstyr som avgjør hvor bra du gjør det i en kamp. Det er det som er kjipt med WoW og som tvinger stakkarslige folk til å prøve seg på Rank 14 noe som er umenneskelig.

 

Jeg ser hvorfor folk blir hekta og tror det har noe med at WoW er veldig lett å spille og man kan ha noe å skryte over siden det er så mange som spiller det. Det folk ikke tenker over er om det virkelig er verdt å bruke tusenvis av timer i WoW for å ha noe å skryte over ? Tipper de fleste som når Rank 14 og alt det der slutter med WoW etterpå.

 

Når spill føles som en jobb, da bør man tenke seg litt om. MMORPG's føles som en jobb for min del og derfor jeg aldri har spilt en karakter til noe særlig høy level. Jeg orker ikke å kaste bort dagen min på ett slikt spill.

Lenke til kommentar

Det nytter ikke å argumentere mot WoW her på fanboi HQ Phrozen. Folk her er som regel blinde, og tror WoW er det største som har hendt siden oppskåret brød.

 

Men WoW hadde nok aldri blitt 1\12 så populært hadde det ikke vært for at Blizzards navn. WoW er et bra spill, men det er langt fra det beste mmo'et noensinne. Det har bare kopiert vellykkede elementer fra andre mmo. En annen grunn til at så mange spiller WoW var at spillet var i begynnelsen ment å være mye mer "casual" enn tidligere mmo's, med questing, og ingen tvungen grupping\raiding. Men vi vet hvordan det gikk, og WoW er nå blitt mer og mer en EQ klone.

 

Jeg, som mange andre jeg kjenner på serveren min, spiller WoW kun for det ikke er noe "bedre" alternativ for øyeblikket.

 

Taktikk i WoW?Muligens til du har tatt ned en boss, så er det over til farm modus. Wsg, druid tar flag, heal druid og løp i mål. AB, ta 3 noder, og forsvar. Gidder ikke nevne zerg valley engang.

 

WoW er et spill som tar den retningen de fleste spill har i dag. Alt skal dummes ned så mye at selv en dårlig trent ape hadde klart å trykke på knappene.

Lenke til kommentar

synes ikke vi burde slakte stakkars Phrozen her. Han har bare satt wow opp mot andre spill; sant, ikke, hvem vet.

det er jo disse 14år gamle-csspillence-jegerkulest-guttene som henger på HU som har sagt at wow bare er flaks og at ingenting er basert på taktikk

Lenke til kommentar

:roll: Har nettopp lest gjennom alle postene både på HU og HW. Syns det er fint at noen setter opp sine meninger om WoW, syns ikke at andre skal rakke noe ned på det. Selv ser jeg meg enig i mye av det Phrozen sier, WoW er ganske enklet, og det endrer seg ikke særlig mye.

 

Har spilt spill som:

FF7 (Playstation)

FF8 (Playstation)

SWG

AO

D2

Neverwinter Night

Flyff (gratis MMOPRG, lastes ned fra siden dems)

og m.m

 

Alle spillene har likhetstrekk men det er fordi de er RPG spill, folk ønsker å kunne velge classes, races, skills osv.

 

I MMORPG så ønsker jo alle å tjene inn Gull,$,gill eller hva penge enheten i spillet heter, for at det skal skapes et "marked" så må det yrker (Professions) til.

Dette fører til enda flere likheter, blir vansklig å ha et action MMORPG spill der det ikke er mulig å lage våpen fordi det ville gjort det for likt et annet spill. Sånn satt på spissen :)

 

Har spillt WoW en del, er med i en god helt norsk guild, men jeg spiller ikke bare WoW fordi det er det "Beste" MMORPG spillet. Jeg setter ikke noen av MMORPG spillene som best, jeg spiller for opplevelsen og for å sjekket ut verden spillet har skapt. Må legge til at jeg syns Flyff, er like bra som WoW og det er gratis.

 

Til de som bare har spillt WoW, såklart syns dere det er best... men det er verdt å prøve ut andre spill og! WoW ble nok så velykket fordi det var mye snakk om det før det ble laget, det var mange som ventet på spillet opp til fler år før det kom ut. Det blir som Ringenes Herre, utrolig bra film, folk ventet fler år på at den skulle bli ferdig.. men det finnes og mange andre filmer ut som er likebra om ikke bedre der ute og...

 

Når det gjelder lvl og opplevelse av WoW, så har Phrozen fått en veldig god oppfattning av hvordan WoW er selv om han bare er lvl 30.. WoW er en konstant grinding/farming av Gold,XP og items.. selv på lvl 60 farmer man hele tiden, eneste forskjellen er at fiendene tåler mer og dropper bedre items, når det gjelder end-game raiding, så er bare de første ecounterne som er taktikk, så går alt automatisk.. da er instancen satt til farm status..

Det som er ganske nytt er jo at Blizzard har kommet med nye forskjellige typer ecounters i WoW, som gjør at det må holdes en taktikk som man må regne med at noen gang feiler.. sånn som de nye bossene i AQ og nå Naxx..

 

PvP i WoW, krever egentlig ikke så mye taktikk, det har blitt ganske standar at Druids tar flagg i WSG, osv osv.. :) det som teller i PvP er hvor godt teamplay man har og gear (utstyr, Armor,våpen osv..)

 

WoW er veldig repetivt, i bunn og grunn..

 

Når det gjelder hva at det koster penger for å spille det, ja det er litt kjipt.. men hvordan hadde det gått om det ikke hadde hvert 24t service på serverne. Eller GM's (Gamemasters) som sitter klare for å hjelpe spillere med problemer. Sånne ting koster penger, samt med kjøling av servere, server vedlikehold.. og masse mer.. Sefølgelig tjener Blizzard godt på WoW, men er ikke det hele meningen ? Alle andre tjener penger på sine produkter, hvorfor skal ikke Blizzard få lov til det..

 

Cyp out :w00t:

 

For de som har lyst til å prøve Flyff, trykk her for å komme til hjemmesiden dems. Flyff er et MMORPG Anime spill, grafikken er ikke stort å skryte av men, jeg mener opplevelsen som teller :)

 

*Skrivefeil :roll:*

Endret av CyprieN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...