Gå til innhold

TES: Morrowind versus Oblivion - runde 2


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har spandert mange timer med Morrowind, og digger det!

Men dette var for en stund siden da.

Så tenkte jeg at jeg kanskje skal kjøpe Oblivion.

Men lurer litt på hva som er forskjellen?

Hva har skjedd, er det bedre og morsomere?

Er det vanskeligere?

Trenger å bli overbevist om å kjøpe Oblivion :D

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lets see. Alt som var dårlig med Morrowind er fiksa. Du kan fast travle (Morrowind er jo 80% løping), du har hest og mye bedere system på questene ect. Grafikken er jo også noe og kjøpe spillet for og artigt med random dungeons.

 

Selv syntes jeg dette spillet er mye bedere en Morrowind (liker ikke morrowind) så det er absolut verdt og kjøpe.

Lenke til kommentar

Mener det motsatte da... Morrowind var mye mer engasjerende enn oblivion!

 

I oblivion kan du vandre overalt uten å støte borti folk som banker livskiten ut av deg eller som du kan banke enkelt. Dette fjerner "mestringsfølelsen" fra rollespill, der du faktisk ser at karakteren blir bedre. Ser ikke den store forskjellen mellom lvl 5 og lvl 20 i oblivion.

 

Morrowind har siltstraiders og båter. Det var flere fraksjoner med "bedre" folk i. Morrowind var et spill man kunne skrevet en bokserie om, mens oblivion knapt strekker til et tegneserieblad...

 

 

Edit: om du kjøper oblivion, så sjekk ut mod-tråden her på forumet!

Endret av blackninja
Lenke til kommentar

Virker som om Oblivion, som så mange andre spill blir laga for folk som egentlig ikkje spiller spill, for på den måtten å innkludere alle.

Mi meining er at Oblivion blei for "simplisert" med "fast travel" og kart eller rettere sakt radar som viser vei over alt.

Pluss veldig kjedlig at simple landevei røvera blir uttstyrt med glass og daedric rustning etter vert som du går opp i level, ødlegger mye av den realismen spillet prøver å levere.

Å den fantastiske A.I'en dei snakka om var VELDIG overfladisk.

I kamp er A.I'en ikkje mye bedre en i Morrowind.

Lenke til kommentar

Jeg spilte det i ca 80 timer og runda det omkring da også(oblivion)... Var litt lei på slutten, men spillet er liksom for godt laget til at jeg bare skal legge det på hylla. skal starte på nytt igjen snart med ny karakter... denne gangen skal jeg prøve å få gjort absolutt alt som går an i spillet... er jo ikke noe stress med mq nå da jeg vet hva som skjer...

 

Men jeg er helt enig i at spillet er ikke like bra som morrowind... Spilte det spillet i mange år uten og egentlig bli skikkelig lei, tror ikke jeg kommer til å spille oblivion like lenge... Det tok meg sikkert 4 eller 5 måneder og runde morrowind første gangen til sammenlikning(litt spilling hver dag etter skolen + helgene)....Vet ikke hvor mange timer morrowind tok, men veldig mye mere enn 80 iallfall...

Lenke til kommentar

hvis du føler deg HELT ferdig med morrowind, anbefaler jeg at du kjøper deg oblivion. jeg begynte med oblivion når jeg var midt i morrowind. etter det ble morrowind liksom ødelagt :cry:

 

selv synes jeg at morrowind er best. det er liksom mer å gjøre der, oblivion blir du raskere lei av.

Lenke til kommentar
Hvis dere sier at dere har runda hele oblivion på 80 timer, med alle questene, så kan jeg godt sende en premie eller noe sånt i posten.

6350899[/snapback]

 

Hvis jeg får premie for å si det, så ja: jeg har runda det 110% ferdig på 80 timer:D

 

Men neida... jeg sa bare at jeg runda det på 80 timer og var da litt lei... men jeg skal snart starte opp igjen å runde det på nytt... Og denne dangen skal jeg runde det med alle questa osv... skal gjøre det ordentlig denne gangen:)

Lenke til kommentar

Tror det er like greit. Morrowind ga meg kun èn skuffelse(Questloggen var/er dårlig laget), men ellers var spillet så og si perfekt for min del(Sett bort i fra noen bugs). Oblivion er et helt greit spill det, men det mangler liksom det lille ekstra som morrowind har.

 

Knutj sitt innlegg forklarer egentlig alt om hva jeg syns er riktig i dette tilfellet:

 

hvis du føler deg HELT ferdig med morrowind, anbefaler jeg at du kjøper deg oblivion. jeg begynte med oblivion når jeg var midt i morrowind. etter det ble morrowind liksom ødelagt

 

selv synes jeg at morrowind er best. det er liksom mer å gjøre der, oblivion blir du raskere lei av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...