Gå til innhold

Skateboardkaféen - Løst og fast om skating


Anbefalte innlegg

Skatet mye før, men etter at brettet knakk og vonde knær ga jeg meg..

 

Noen som bor i trondheim og har et brett som de vil selge billig? PM meg :)

 

Har lyst til å starte, men orker ikke å kjøpe nytt..

 

Gud bedre. Er du ikke villig til å investere noen hudrelapper, så la det være. Evt dra til Trikkestallen og spør om noen vil selge deg et billig brukt brett.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Gleder meg til å skate igjen til sommeren nå!

 

Begynte å skate i 2002 eller noe, når jeg kjøpte meg et komplett brett til 2400 kr :\ (Visste ikke om noen billigere butikker da)

Begynte å bli ganske god i 2003/2004, men sluttet å være aktiv skater i 2005/2006, når de fleste vennene sluttet å skate, og det bare var meg og en kompis igjen som skata. Da klarte jeg 360 flip på forskjellige obstacles (trapper, hopp/pyramider osv), og crooked, smith grind osv..

Ble litt lei av å skate med samme personen hver dag, samtidig som jeg fikk nye venner med andre interesser.

I dag har jeg en kompis som skater, og vi planlegger å begynne å skate mer til sommeren (kjekt med en liten park med ganske stor og fin miniramp i nærheten, minirampen fikk nye plater i høst :new_woot:) Elsker å skate ramp, klarer mye grunnleggende hvertfall. Rock's, axle stals, 50-50's, 5-0's, osv.. Fakie revert rock reverts er morro :)

 

De siste årene har jeg skatet kun noen få ganger i løpet av en sessong, har hatt samme brett i et par år nå(kjøpte plata høsten 2005 om jeg husker riktig).

Plata har fortsatt grei pop, men nå gleder jeg meg egentlig til det knekker, så jeg får ta en tur til Oslo og handle inn en Plan B plate (tenkte jeg :))

 

Gleder meg så sykt til første droppen til våren, minirampen er så über digg nå! Testet den et par ganger etter at den fikk nye plater..

Har også noen planer om å bygge/fikse litt på skateparken her. Er ingen curbs eller ordentlige rails, kun en boks(2 paller høy, 2 paller lang) som jeg, pappa og en venn bygde for noen år siden, tenkte å legge nye finer plater utenpå og sette på vinkeljern. Tenkte også å flytte på en rail som står støpt i bakken, men som står ganske dårlig plassert, den hadde vært drit digg om den sto rett, og ikke i oppover/nedover bakke :p

 

Har en slags fetish for kule skate sko også, kjøpte for noen uker siden nye DC sko, Manteca 3 M SSE Black/Gold. Syns de er drit kule, og gleder meg til å teste hvordan de er å skate med..

dcmanteca3midblagld.jpg

 

Brettet jeg har nå består av:

Black Label plate (7.5 tror jeg)

Grind King trucks (blitt vandt med det, likte tyngre trucks før)

Alien Workshop hjul

Bones Reds kulelager

Tenkte jeg skulle legge ut bilde av plata snart, er ganske fornøyd med hele oppsettet..

 

 

 

EDIT: Lande, det brettet du la ut bilde av er det kuleste jeg har sett, falt i smak!

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
enjoi_rasta_02.jpg

Skal ihvertfall kjøpe det der.

 

EDIT2: Noen som vet om noen nye kule skate videoer ala Yeah Right, Flip Sorry, DC The Movie, Lakai Fully Flared osv? Så Lakai Final Flare i går, var en skuffelse når jeg fant ut at det var en "dokumentar" om Fully Flared og Lakai merket :p Er Extremely Sorry kommet ut?

Endret av iBrick
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

No e d snart bra nok vær til å skate. Vurderer veldig å kjøpe meg et brett, men e helt noob på d. Kan ikke en dritt :p Så hvilke merker e best? Kor e d best pris og utvalg å kjøpe fra? Helst vanlig butikk, men funker med nettbutikk. :)

 

Eneste eg kan på brettet e å kjøre ned fra små ramper. Drop eller ka d no heter :p prøvd et par ganger på ollie, men brettet bare flyr til H når eg prøver :p

Lenke til kommentar

Ja jeg skater, og det er noe jeg virkelig brenner for! Begynte i sommeren 2001 helt til høsten 2005 så begynte jeg å få andre venner og skateboarde ble lagt på hylla. På våren 2008 gikk jeg å kjøpte meg et komplett brett etter å bli så fristet av å spille så mye Skate på xbox, og har skata veldig aktivt siden da, men nå har jeg ikke skata på litt over 2 månder pga jeg knakk ankelen på frontside popshovit ned ei trapp så sitter bare å venter på den skal bli bra igjen sånn at jeg kan gå ut å skate igjen.. fy faen som jeg gleder meg!!

 

Noe av de triksa jeg kan er kickflip, hardlfip, switch heel, switch flip, nollie heel, crooked, 5-0, nosegrind, frontside noseslide å en del til.

 

Er det noen her som foresten får til crookedgrind backside revert off, og som kan gi meg tips ? har prøvt å prøvt på det trikse, men faen meg umulig å få til backside reverten på slutten! lander bare i bs smith av og til :S

 

Edit:

iBrick - den nye filmen til Flip har ikke kommet nei men kommer snart. Ellers så kommer den nye filmen til Alien Workshop - Mind Field den 6.februar, der har du smoothe skatere som Saari, Kalis, Taylor og Berra som kommer helt sikkert til å ha råe parter. Andre filmer som er verdt å skjekke ut er Forecast, Kayo, Blind - What If, Globe - Opinion(Chet Thomas sin part her, beste part noen sinne!), Darkstar - Battalion, Digital - Imagine. Transworld - In Bloom, P.J. Ladd's Wonderful Horrible Life.

Endret av Ally 87
Lenke til kommentar
iBrick - den nye filmen til Flip har ikke kommet nei men kommer snart. Ellers så kommer den nye filmen til Alien Workshop - Mind Field den 6.februar, der har du smoothe skatere som Saari, Kalis, Taylor og Berra som kommer helt sikkert til å ha råe parter. Andre filmer som er verdt å skjekke ut er Forecast, Kayo, Blind - What If, Globe - Opinion(Chet Thomas sin part her, beste part noen sinne!), Darkstar - Battalion, Digital - Imagine. Transworld - In Bloom, P.J. Ladd's Wonderful Horrible Life.

 

Hmm.. Den Alien Workshop filmen kan bli kul å se :) Du glemte å nevne Dyrdek og Dill ^^ Forecast og Kayo har jeg ikke sett, men resten hadde jeg sett.. De to filmene, hvilke teams er det?

Lenke til kommentar
iBrick - den nye filmen til Flip har ikke kommet nei men kommer snart. Ellers så kommer den nye filmen til Alien Workshop - Mind Field den 6.februar, der har du smoothe skatere som Saari, Kalis, Taylor og Berra som kommer helt sikkert til å ha råe parter. Andre filmer som er verdt å skjekke ut er Forecast, Kayo, Blind - What If, Globe - Opinion(Chet Thomas sin part her, beste part noen sinne!), Darkstar - Battalion, Digital - Imagine. Transworld - In Bloom, P.J. Ladd's Wonderful Horrible Life.

 

Hmm.. Den Alien Workshop filmen kan bli kul å se :) Du glemte å nevne Dyrdek og Dill ^^ Forecast og Kayo har jeg ikke sett, men resten hadde jeg sett.. De to filmene, hvilke teams er det?

 

Dyrdek og Dill begynner å bli gammle å stilen dems har blitt fucka synes jeg, derfår nevnte jeg ikke de to.

Forecast er en film av Paul Rodriguez, som er en av mine personlige favoritt skatere. Filmen er av han og hans venner(Ronson Lambert, Mike Mo og noen til), ikke noe team. Han kommer også snart ut med en ny film som skal hete Proof(skjekk ut teaser på youtube) som jeg gleder meg alle mest til i år. Kayo er det firma som lager DGK, Gold, LRG. Expedition One og Organika. De har satt sammen alle de teamene på en film, veldig mye rasta og gangster skating der hvis du liker det, uansett så må du få sitt parten til Wade Desarmo i den, verdens smootheste skater spør du meg!

Lenke til kommentar

Alle merker har ikke samme shape nei. Og du har forskjellig shape innenfor hvert merke.

Husker de eldre 'Girl' bretta fra 2003 eller når det var hadde veldig spiss tail.

 

Dra ned til den lokal skateshappa og se på brett. Finn det brettet du liker utrifra curve og bredde.

Endret av Sadfez
Lenke til kommentar

Kan anbefale Black Label, Black Market(om de selges fortsatt), Powell Mini-Logo.

Har dårlig erfaring med Flip, Zero og Alien Workshop.. (alle gode plater, men litt for krispy plater som knekker fort)

Ellers er det viktig å se etter et brett som ikke er for stort eller for lite i bredden, sett foten oppå og se hvor mye av tåa di som stikker ut, det beste er om litt av hælen og litt av tåa stikker ut.. Så se på hvor mye shape tailen og nosen har, så se på hvor mye shape det er på sidene, er best at det er litt bøy på sidene også..

Lenke til kommentar
Har ikke fått testet Plan B enda, men du kan kanskje fortelle litt om hva som gjør Plan B platene verdt å kjøpe? Holdbarhet, pop og shape? Digger designet, så har tenkt til å prøve det til sommeren.. Noen som vet hvilke merker som har felles produsent av platene som Plan B?

 

Liker planb for bretta har en fin holdbarhet, shapen er digg.

Lenke til kommentar

Begynte å skate i 2001.. skatet konstant i 4 år før det ble militæret. Nå har det de tre siste årene vært skole, og i den anledning flyttet jeg fra alt skate/bmx-folket mitt... Så nå er jeg en ensom flatland-skater som stikker innom rådhusplassen og diverse andre flisebelagte/asfalterte steder når det er fint vær i Oslo.

 

 

Liker å gjøre følgende triks:

Anti-Casper variasjoner med spins og slides

kickflips

varial kickflips

varial heel

360 kickflips

nollie kickflips

 

å gjør ting i banks er også kult.. Grinding gjør jeg ikke... slider en lav rail i blandt.

 

NB! Er du en gammel (20+ år) og avdanket skater I Oslo som ikke har noen å skate med, og som er sånn cirka på mitt nivå skillsmessig, så gjerne ta kontakt.

Lenke til kommentar

Så lenge du ikke bryr deg så er det vel ikke noe problem? Vet hvordan det er.. Er 18 år gammel, og ble slått av en 12 år gammel kid som såvidt hadde pop på triksa sine i "Game of S.K.A.T.E".. :p Men, husk at det ikke handler om hvem som er best, men bare det å ha det morro på et skateboard, det er det som er viktig ;) Det er kanskje noe som kommer med alderen og med erfaring. Før skata jeg mye og prøvde på å lære nye triks hele tiden, mens nå skater jeg ikke så ofte, og nå handler det ikke om å kunne inward heelflips osv, nå handler det om å bare ha det morro :)

 

Ble kanskje mye rot, er drit sliten etter årets første dag i snowboard parken :p

Lenke til kommentar

Haha :p

 

Jaja. Er egentlig ikke så gale på plassen jeg bor. Her har vi en skatehall ganske nært der eg bor. Er stort sett 7. klassinger som har skils som er der. Og det kunne vel egentlig ikke vært et bedre sted å lære seg å skate. Var i fysak en gang. Og der e det bare folk som har skikkelige skills. Tør faen ikke skate der. Kommer du i veien for noen der, så blir du sikkert drept :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...