Gå til innhold

Krise, virus prøver å sende massemail/logg vedlagt


Anbefalte innlegg

Hei, fikk en "morsom" mail med et vedlegg som Norton ga meg beskjed om at inneholdt virus. Plutselig så klikket hele pcen og skjermen ble fylt med informasjon om at norton scannet utgående mail.

 

Dette gjør så jeg ikke kan ha pcen koblet til nett, da går den helt i spinn og der er litt krise da jeg skal levere en viktig rapport i morgen tidlig...

 

Kan noen ta en titt på loggen å se hva jeg bør kjøre for å bli kvitt ormen? Ser mye mystifistisk under SYSTEM 32 folderen så det er vel noe av det som fukker opp.

 

Håper virkelig noen kan hjelpe...

 

Edit: Maskinen vil ikke starte i safe mode så håper vi kan løse det uten å gå i safe mode...

 

LOGG:

Slettet...

Endret av fredde
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynn med disse:

 

O4 - HKLM\..\Run: [ÿ_zskso`lvthln_tkjhba40inkrwksz_] c:\windows\system32\_zskwrkni04abhjkt_nlhtvl`os.exe

O4 - HKLM\..\RunServices: [ÿ_zskso`lvthln_tkjhba40inkrwksz_] c:\windows\system32\_zskwrkni04abhjkt_nlhtvl`os.exe

O4 - HKCU\..\Run: [shell] "C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Web Folders\ibm00001.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [ÿ_zskso`lvthln_tkjhba40inkrwksz_] c:\windows\system32\_zskwrkni04abhjkt_nlhtvl`os.exe

 

Kryss av i Hijackthis og fiks.

Se deretter om du finner filene nevnt i linjene og slett dem.

Mulig du ikke får slettet alle - da må du gjøre det i sikkermodus.

 

Kjør CCleaner (link i signatur). Omstart. Ny logg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...