Gå til innhold

"The Unholy Alliance" - Noen som skal?


Anbefalte innlegg

Hehe, det er alltid like gøy å høre folk snakke om konsertopplevelsene sine; Alle har nemlig stått helt foran, eller på andre rad. Lurer på hvor lange de rekkene må være for å få til noe sånt :p

 

Jeg sier ikke at de som sier det her ljuger, men bare tenk over det neste gang dere hører noen som snakker om en konsert. Dere kan banne på at alle har stått fremst :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe, det er alltid like gøy å høre folk snakke om konsertopplevelsene sine; Alle har nemlig stått helt foran, eller på andre rad. Lurer på hvor lange de rekkene må være for å få til noe sånt :p

 

Jeg sier ikke at de som sier det her ljuger, men bare tenk over det neste gang dere hører noen som snakker om en konsert. Dere kan banne på at alle har stått fremst :p

7304358[/snapback]

Det byttes veldig, tror du noen sto helt framme under hele konserten?

Jeg kom meg helt frem 1 gang, var der i kanskje 15 minutter før jeg ble skubbet lenger bak, sto ikke i crowden hele tiden heller

Lenke til kommentar
Selvfølgelig vet jeg det, men det sier folk aldri noe om. De "har stått helt fremst, og trommisen svetta på dem".  Det er jo kun det man hører.

7304537[/snapback]

 

Jeg sto helt fremst under hele Slayer-delen, og ble tørrjokka (noe a'la det hunder gjør) av en headbangende emojente med blod over hele trynet... vanligvis ville jeg fått traumer, men det var første rad, og Slayer.

 

Ribbeina mine verker enda av dyttinga :wee:

Lenke til kommentar

fy faen så rått det var! sto helt fremst også, så fikk en uforglemmelig opplevelse uten tvil! slik synes jeg det var:

 

Thine Eyes Bleed: Et helt ok oppvarmingsband. Bra trøkk, men noe usammenheng og rot i låtene og rimelig dårlig lyd. Kunne valgt andre låter med fordel, men synes de fikk satt stemningen brukbart for kvelden. (5/10)

 

Lamb Of God: Tungt og fett som faen! akkurat som forventet=) Leverte varene så det holder, og hadde en kompakt og fin lyd som trøkket helt nydelig. Savnet noen gromlåter da.

Høydepunkter for min del: Ruin, Laid To Rest, Walk With Me In Hell, Redneck. (8/10)

 

Children Of Bodom: Her tok det av. Her tok det av som faen! Folk ropte taktfast "bodom! bodom! bodom!" og stemningen ble elektrisk. Helt klart høydepunktet for min del, og det bandet jeg hadde sett absolutt mest frem til. Har nok sett dem levert enda bedre konserter, men da har også spilletiden vært mye lengre. 40 min for et slikt rått band er alt for lite. CoB leverte som faen helt fra åpningslåta Silent Night, Bodom Night til den magiske avslutningen med Downfall. Som den gitarguden Alexi er leverte han selvfølgelig varene, og hele bandet virket opplagt og i godt slag. Fikk øyekontakt med Roope flere ganger=)

Høydepunkter: Hele set listen var et eneste stort høydepunkt, men må jo selvfølgelig trekke frem Hate Me!, Living Dead Beat, Sixpounder og Angels Don't Kill. En helt sinnsykt bra og magisk opplevelse!

(10/10)

 

In Flames: Har likt In Flames rimelig bra en god stund nå, men her overrasket de meg jaggu enda mer med positivt fortegn. Riffene hamret seg inn i hjernebarken, og Fridén sang knallbra synes jeg. Savnet noen hits da, men alt i alt meget bra. Synes forresten Andres Fridén var kveldens beste frontmann. Fyren kunne jo vært stand up komiker=) lo godt av mange av kommentarene hans.

Høydepunkter for min del: Pinball Map, Cloud Connected, Only For The Weak, Take This Life. (9/10)

 

Slayer: Kan egentlig ikke si stort etter som jeg gikk etter 2-3 låter. Giddet ikke å ofre liv og helse fremst for å se dette sølet. Høydepunket må være oppsettingen av marshall forsterkerne i oppned-kors formasjon=) så tøft ut, men sier litt at det var det beste.....

Skal innrømmes at jeg kunne tenkt meg å få med meg Angel Of Death før jeg gikk, men nøyer meg med album versjonen.. kan fint leve med å ikke ha sett stort av "legendene" Slayer fortsatt...

Lenke til kommentar

Her kommer en del bilder fra konserten, er ikke verdens beste kvalitet for å si det sånn, men en del er greie. Jeg har ikke navngitt noen av bildene da det er litt vanskelig å se hva som er hva :p De fleste bildene er fra Slayer og In Flames hvertfall, de beste bandene ofc :)

De er tatt med mobilkamera, men er da noe =)

 

Edit: Bildekluss

post-59268-1163787795_thumb.jpg

post-59268-1163787878_thumb.jpg

post-59268-1163787894_thumb.jpg

post-59268-1163787910_thumb.jpg

post-59268-1163787928_thumb.jpg

post-59268-1163787965_thumb.jpg

post-59268-1163787983_thumb.jpg

post-59268-1163787996_thumb.jpg

post-59268-1163788008_thumb.jpg

post-59268-1163788020_thumb.jpg

post-59268-1163788033_thumb.jpg

post-59268-1163788048_thumb.jpg

post-59268-1163788058_thumb.jpg

post-59268-1163788070_thumb.jpg

post-59268-1163788079_thumb.jpg

Endret av ventura87
Lenke til kommentar
Hehe, det er alltid like gøy å høre folk snakke om konsertopplevelsene sine; Alle har nemlig stått helt foran, eller på andre rad. Lurer på hvor lange de rekkene må være for å få til noe sånt :p

 

Jeg sier ikke at de som sier det her ljuger, men bare tenk over det neste gang dere hører noen som snakker om en konsert. Dere kan banne på at alle har stått fremst :p

7304358[/snapback]

 

Over 5 millioner amerikanere svarte Ja på at de var på Woodstock-festivalen i 1969 i en større spørreundersøkelse. Men det var bare ca. 300.000 som faktisk var der.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Ingen som er enig med meg at Araya sin vokal blir bare bedre med årene?

7304215[/snapback]

Joda, her er vi enige. Har sett Slayer tre ganger nå; Roskilde, Spektrum for drøye to år siden, og nå på onsdag. Det jeg hørte nå var det klart beste jeg har hørt vokalmessig fra Tom. Jeg venter fortsatt på at han skal skrike (skrike, hyle ja, ikke brøle) i starten av Angel Of Death, det skriket har jeg bare hørt på originalinnspillingen. Men i forhold til de andre konsertene jeg har sett, pluss en del bootleg, tar han bare mer og mer i når han brøler og skriker i vei, og det er godt å se/høre.

 

Jeg tror Slayer er litt for gamle for dagens metallunger. Ikke at jeg er så gammel av meg, men det så ikke ut som mesteparten av publikum hadde noe særlig forhold til Slayer der de sto. Dog var det en fryd å se et ektepar på 55+ som sto og banga i urytme til Slayer. De snappet sikkert opp Slayer for 23 år siden, sånn skal det være!

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Ikke meninga å være kjip eller no sånt her nå, men fy faen så mye whining og bitching det er om at "mitt favorittband var best i verden og ditt sugde balle verre enn alt"! Det er ganske usaklig å komme med så subjektive "anmeldelser" av en konsert. Selv om musikk er subjektivt til en viss grad, er det fullt mulig å uttale seg fra et nøytralt ståsted, basert på de faktiske hendelser og ikke på bakgrunn av egne meninger.

 

Selv mener jeg både Slayer og Bodom, som er de to som blir hengt ut mest her, leverte meget bra, og basert på hvordan liveoptredenene dere var, mener jeg ingen av disse i det hele tatt fortjener noen dårlig karakter. Disse to leverte absolutt en meget bra konsert!

 

Er absolutt enig med de som sier at de som synes Slayer er bare bråk ikke er modne nok nok til å vurdere slik musikk. Men det samme mener jeg om de som sier at Bodom "suger balle" og slikt. Da er man rett og slett innstilt på at denne musikken er dårlig. Hvis noen her klarer å skrive hvorfor Slayer eller Children Of Bodom er dårlige på en saklig, objektiv måte, er det mer interresant å lese for oss andre som faktisk ikke er interresert i å høre på 3-4 stykker som krangler. ;)

Lenke til kommentar
Ikke meninga å være kjip eller no sånt her nå, men fy faen så mye whining og bitching det er om at "mitt favorittband var best i verden og ditt sugde balle verre enn alt"! Det er ganske usaklig å komme med så subjektive "anmeldelser" av en konsert. Selv om musikk er subjektivt til en viss grad, er det fullt mulig å uttale seg fra et nøytralt ståsted, basert på de faktiske hendelser og ikke på bakgrunn av egne meninger.

 

Selv mener jeg både Slayer og Bodom, som er de to som blir hengt ut mest her, leverte meget bra, og basert på hvordan liveoptredenene dere var, mener jeg ingen av disse i det hele tatt fortjener noen dårlig karakter. Disse to leverte absolutt en meget bra konsert!

 

Er absolutt enig med de som sier at de som synes Slayer er bare bråk ikke er modne nok nok til å vurdere slik musikk. Men det samme mener jeg om de som sier at Bodom "suger balle" og slikt. Da er man rett og slett innstilt på at denne musikken er dårlig. Hvis noen her klarer å skrive hvorfor Slayer eller Children Of Bodom er dårlige på en saklig, objektiv måte, er det mer interresant å lese for oss andre som faktisk ikke er interresert i å høre på 3-4 stykker som krangler. ;)

7309055[/snapback]

 

Synth soloer oppsumerer godt hvorfor jeg ikke liker de, men vi kan godt ligge til at jeg hater gitarwanking og foretrekker vokalister som kan skrike :) Når han i tillegg gjør seg til latter ved å banne likemye som en 13 åring som nettop har funnet ut så tøft det er, så hjelper ikke det på saken.

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar

Litt mye banning av Alexi ja, men han var konge. For min del syns jeg spesiellt Lamb Of God gjorde det sinnsykt bra. Liker det bandet bare mer og mer etter denne konserten. Selv om jeg må si In Flames var de beste. Jeg har spesiellt sans for Trash, men av forskjellige grunner måtte jeg gå etter at Slayer bare hadde spillt 3-4 sanger. Fortsatt fikk jeg kjøpt en av gensera doms :D

 

Fint å se så mange metalheads der, selv om noen ligna mere på Emo'er -.-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...