Gå til innhold

"The Unholy Alliance" - Noen som skal?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Post-Thrash

7350231[/snapback]

Post Thrash er da thrash det også, for metalcore er det ikke.

 

att folk i det hele tatt mener att det er nærmeste thrashen du kommer idag. Nei, nå setter jeg i nettverkskortet før jeg hører mer dumt her.

Ingen har sagt at Lamb of God er det nærmeste en kommer thrash. Men thrash det er det. Progressive thrash? Nei. Musikken er like hele tiden. Samme oppskrift, men den fungerer.

Lenke til kommentar

metalcore er det ikke. Der er kjennetegnet harde vers, så melodiske pusekatt refreng. Lamb Of God er mye mer "abstrakt" og følger ikke den typiske vers-refreng-vers-refreng formelen. Mye trash i tromming og riff, dessuten er de proggressive, med flere typer riff og takter i låtene. Altså en slags progressiv trash. Mer moderne, og ikke med hensikt å etterligne 80-tallstrashen.

Lenke til kommentar
Wow, da må det jo være riktig :-O

Om du skal følge wikipedia må du jo si deg enig i at det er post thrash også. Men metalcore er det ikke. Hør Killswitch. De er nesten en definisjon på metalcore og forsjellen mellom KSE og LoG er ganske store.

7350374[/snapback]

 

Bare kom med en tilleggsopplysning jeg, sa aldri at det var riktig. Jeg har selv sagt at det var Post-thrash tidligere i tråden, så det er jeg enig i ja. Men siden endel har sagt at det ikke er metalcore så..

Lenke til kommentar
Både Last.fm og wikipedia opererer med Metalcore på LoG

7350357[/snapback]

 

 

tror jeg stoler mer på hva bandet sier selv om musikken sin jeg da men.. dessuten enig med Nyhus i at KsE er det vi kan kalle metalcore. Det sammer er All That Remains, bare bedre :) Så typisk å kalle alle metal band fra USA for tiden for metalcore. Finnes mye av det ja, men ikke alt!!

Endret av FollowTheReaper
Lenke til kommentar

Sitter her og skifter stadig mellom Den Store (U)Hellige Thrash-Treenigheten (Darkness Descends, South of Heaven og Pleasure to Kill) og As the Palaces Burn. Hvor er innflytelsen fra NWOBHM og hardcore pønken? Bare grooveriffage her jo. Kanskje det er mine ører som etter mange år nå endelig begynner å svikte, men jeg hører det i alle fall ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...