Gå til innhold

Omtale av City Life (PC)


Anbefalte innlegg

SC4 var ganske fett det, men jeg fikk aldri skikkelig dreisen på det. SC2000 er ekstremt lett i forhold, så du må nok sitte og knote en stund før du får til noe.

 

Forresten, er det noen som vet om et sted hvor de selger ekspansjonspakken billig? Jeg har leita litt, men det er enten utsolgt eller for dyrt :(

6329952[/snapback]

 

Her er ekspansjonspakken billig: EDIT: http://www.cdon.com/main.phtml?prod=198806...04&page=product

 

Etter å ha spilt Rush Hour forsår man hvorfor politikerne er så hypp på å sette opp bomstasjoner :D

6330691[/snapback]

 

Utsolgt mann! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror ikke det er noen planer om noe mer SimCity med det første beklageligvis.

6329629[/snapback]

 

Nye SimCity har vært i utvilking en stund nå.

Finnes også noen screenshots av det tror jeg.

6330741[/snapback]

 

Jeg leita litt, men fant ikke noe om det på noen store gaming-sider. Det er kanskje bare rykter foreløpig eller? Fant noen screenshots også, men det var på et forum hvor de diskuterte om de faktisk var fra spillet eller ei (og mange mente at de ikke var det).

 

Husker du hvor du leste om det?

Lenke til kommentar
Vær OBS på at dette spillet er "beskyttet" med StarForce, merket det først etter at jeg kjøpte det. Heldigvis fikk jeg byttet det fordi jeg bestilte fra internett(14-dagers angrefrist uansett årsak)

6330604[/snapback]

 

HER kan man se en oppdatert liste på hvilke spill som inneholder starforce slik at man kan unngå å kjøpe slike spill i fremtiden :) og hvordan man kan bli kvitt det, hvis man først har fått det

 

edit skiftet link, da den første linken var litt tvilsom

Endret av nerd-light
Lenke til kommentar
Er det noen som vet om andre byggespill som er bra?

(Utenom Open Transport Tycoon Deluxe :) )

6331156[/snapback]

 

Locomotion, den offisielle oppfølgeren til transport tycoon

 

+ alle city builder spillene fra tilted mill etc

 

pharao + cleopatra, zeus + poseidon, children of the nile, emperor, caesar serien, etc

Lenke til kommentar
Synd hvis det er riktig at dette har slike DRM greier, jeg skulle uansett bestilt noe på cdon, og kunne ha smelt på den greien der... -Det er vel tryggest å ha en egen XP innstallasjon for det spillet da? Ikke vet jeg, men det kan godt være ett slik program finner ut at jeg gjør noe "mystisk" og restarter maskinen... Jeg har tross alt innstalert Virtual CD... Hva tror dere om dette og Vista da? Itavisen mente at spillet ikke lot seg kjøre på Vista... -Hva tror dere?

6331015[/snapback]

Det kommer sikkert oppdaterte ring 0-Starforcedrivere til Vista etterhvert.

6331067[/snapback]

 

Var ikke grunnen at Vista ikke uten videre tillot drivere å ha slike privilegier?

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg synes spillet virker interesant og krevende utifra demoen som jeg har spilt to ganger, men jeg må likevel sette spørsmålstegn ved noe av tenkegangen i spillet, for i motsetning til Simcity kan nemlig mye minne en om apartheid, nazi tyskland, søstads-usa før 1960 o.l. styreformer:

 

Folkene blir delt inn (rød, blå osv)

Rød kan ikke gå i blå resturant og motsatt.

Blå kan ikke gå i rød butikk og motsatt.

Det er egne bedrifter for "de røde", "de blå" o.l

Man bør ikke sette "røde" bedrifter nærmt "blå", da blir det bråk.

 

...hmm er dette ett spill for det 21. århundre?

Lenke til kommentar
Holder på å laste ned demoen nå, for dette høres spennende ut :)

 

Noen som vet når/om det kommer en ny SimCity? Eller event en ny pakke til SimCity4? -Eller er det slik at absolutt alle utviklerene deres holder på med The Sims?

6329527[/snapback]

 

 

De holder nok heller på med Spore for tiden.

Lenke til kommentar
Haha, Basse, utdyp! Hva er det de røde/blå skal representere?

6340221[/snapback]

Jeg tenkte først og fremst på hudfagren på folk, eller på religion. Men det kunne like gjerne vært noe politisk...

 

Uansett: Synes det er bra noen satset på byggespill, synes det er for få av dem pr i dag. Bransjen burde begynt å skjønne tegningen når folk på fritiden begynner å lage slike spill selv (les OTTD) hvilket tar sykt mye tid.

Endret av Kong Basse
Lenke til kommentar
Uten å ha prøvd spillet tipper jeg rød/blå er fattig/rik (overklasse/underklasse).

6344097[/snapback]

Du tar nok ganske feil, spillet er gruppert i seks klasser (fra slum til overklasse), men rød og blå er ca like rike.

Men om du hadde hatt rett: Ikke en gang i Sovjet var det bedrifter styrt av bare en klasse, det var folk uten utadanning, med utdanning og det var toppledelse som tjente litt mer og som hadde litt mer utdanning.

I dette spillet er bedrifter kun for en unik gruppe (f.eks blå), så dette minner mye mer om fabrikker hvor kun folk med sort hud, jøder eller kun kristne som kan jobbe. Ettersom det innad i en f.eks religøs gruppe finnes folk med all kunskap/erfaring fra arbeider via mellomleder og opp til toppledelsen.

Lenke til kommentar
Det kan godt være det, men hvorfor kan ikke folk med ulik politisk tilhørighet jobbe i samme fabrikk eller gå på samme resturant? Det gjør de jo i Norge....

Jeg tror poenget er at disse folkene ikke ønsker å gjøre de samme tingene, ikke at de ikke får lov. Det jeg tror spillet prøver å skildre er kulturforskjeller mellom samfunnsklassene.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...