Gå til innhold

Amiga 1200 - Hvor bør jeg kjøpe?


Anbefalte innlegg

Faderroillan! Hadde en A600 før, men drepte den ved hjelp av en kopp kakao på ville veier en sorgens kveld på midten av 90-tallet. Siden feriepengene tikket inn her om dagen så vurderer jeg sterkt å kjøpe en Amiga 1200! Vil helst ha "ny" A1200. HD er must.

 

Men hvor bør jeg kjøpe? Finnes det noen skandinaviske nettsjapper med komplett A1200-pakker elns?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 9 måneder senere...

Ah... Amiga. :)

 

Da jeg var 10 fikk jeg en Commodore64 i bursdagsgave av mamma. Da jeg var 14 erstattet jeg den med en A500, og to år senere en A1200. Den gangen var en Amiga state of the art, ja, man kunne ikke få bedre, og jeg anser meg selv for å være en Amiga-nostalgiker.

 

Meeeen, når det er sagt; hva i svarte skal dere med en Amiga nå? Det er jo nesten 15 år siden Amiga var det helt store....

Lenke til kommentar

Amigashop heter vel Amiga.no nå, det er egentlig Datakompaniet. Har kjøpt noe Amiga-utstyr der før. Det sto ingen 1200er til salgs der nå, men om man kontakter dem, har de kanskje en løsning?

 

Det er fortsatt en del aktive Amigabrukere, det være seg av klassiske Amigaer som 500,1200 eller 4000, som de mer moderne Amigakompatible (AmigaOne, PegasosPPC).

 

Ellers har man ressurser som dette: http://eab.abime.net/index.php , der er det ofte ting og tang til salgs.

Lenke til kommentar

Fordi dette!

 

 

 

 

Det ble henvist til en engelsk webshop av en som solgte sin Amiga for en liten stund siden. Der kostet en 1200 Amiga 1500 UK daler mener jeg.

 

 

Søk, og les igjennom den tråden. Var en som hadde kjøpt men ikke fikk Amiga'n til å fungere å ville ha pengene igjen. Selgeren hadde tråden her på HW

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hehe, Amiga er nostalgisk. Har selv min A500 arkivert med 6 store diskettboxer fulle ava gamle gode spill  :)

Hender jeg tar den fram for å mimre litt...

8219039[/snapback]

 

Ah.... jeg var akkurat inne på amigakit.com... tenkte jeg måtte ta en titt, for "gamle dagers skyld". Amiga er nesten som hun eks-kjæresten man ikke klarer å slutte å tenke på :!:

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...