Gå til innhold

Hvordan Låse opp sperret MOBIL?


Anbefalte innlegg

hei.

 

En kamerat av meg hadde en W800i som ble ødelagt, 2 dager etterpå fikk han en ny i posten pga idiotforsikring :)

 

Men nå fikk jeg fixa den gamle mobilen, mn på en eller aent måte er selveste MOBILEN sperret :hmm:

 

Prøvde med mitt simkort, å når jeg 'logger inn' kommer det opp at det opp en feilmld, å nettverket fynker ikke..

 

Hva kan jeg gjøre for å låse telefonen opp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke si jeg vet helt hva det kan være, men en tanke jeg har er at telefonen har blitt sperret siden han fikk en ny på forsikringen.. Skulle dette være tilfelle og du prøver å bruke den gamle så kan vel de se det og det kan se ut som en forsikringsvindel..

 

ps: Om dette er helt ute på jordet så ikke mobb meg! hehe

 

- hsds

Lenke til kommentar

Det kan være 2 problemer her..

Enten så er det sperre som sier, eller så har du vært uheldig å øderlagt "antenna"..

Jeg klarte å gjøre det når jeg skulle skifte dekslet på min K750i!

Når jeg skrudde på telefonen fikk den aldri kontakt med nettverket.. Den var låst til NetCom, men jeg hadde NetCom kort..

 

Men det er enkelt å låse opp denne telefonen så lenge du har USB kabelen!

Det koster deg tja ca 50KR, pga av du må kjøpe credits for å få flashet den!

 

Men du er helt sikker på at du ikke har kommet borti antenne "pluggen" på telefonen når du åpnet den?

Lenke til kommentar
Kan ikke si jeg vet helt hva det kan være, men en tanke jeg har er at telefonen har blitt sperret siden han fikk en ny på forsikringen.. Skulle dette være tilfelle og du prøver å bruke den gamle så kan vel de se det og det kan se ut som en forsikringsvindel..

 

ps: Om dette er helt ute på jordet så ikke mobb meg! hehe

 

- hsds

6319331[/snapback]

Har ikke no med antennen å gjøre..

Er at når jeg logger inn så står det en feil mld, så er det hvordan jeg fjerner sprerren ..

Lenke til kommentar
Dersom telefonen er eldre enn eitt år har du rett på gratis opplåsing av den operatøren du brukte. Kikk rundt på nettsidene til tele2/netcom/telenor/whatever du hadde, og du bør klare å finne fram til ein plass der du tastar inn IMEI-nr til telefonen og får ein beskrivelse på korleis du kan opne den.

6322914[/snapback]

 

Du har ikke krav på å få låst opp en telefon som er sperret fra leverandøren sin side.

Telefonen er mest sannsynlig sperret på GSMnettet, siden forsikringen er brukt for å få en ny telefon.

Lenke til kommentar

Tror dere misforstår han, samtidig som han forklarer problemet litt dårlig.

 

Men tror tlf er sperret på samme måte som den blir sperret når en tlf blir meld stjålet.

 

Jeg også fikk en tlf k750 av en kompis, som var møkka lei tlf og dårlig joystick, så han sa på jobben at den hadde gått i gulvet og fikk ny på idiot forsikringen. Den gamle fikk jeg, men etter ca 2 uker, så mista den dekningen og det sto noe om ett eller annet med at sim ikke var tillat.

 

Tror nok ikek det går ann å gjøre noe med disse telefoenen, eller?

Lenke til kommentar

ahh... da skjønner jeg litt mer..

Tror ikke at det er murlig å fikse det da, eller du kan jo finne en kar som kan skifte IEMI (eller hva det heter) nummeret!

Kanskje det funker!

 

Men da må du ha en "proff" kar til å gjøre, ettersom ikke jeg kan det så må man være proff :tease:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...