Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilke muligheter for trim til en Mondeo 1.8l ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Katalysatoren er der for å minske Co2 utslippet, og ved fjerning av den så blir ikke bilen eu-godkjent!'

 

Om du blir tatt i teknisk så sliter du!

 

1,8 litere er jo ``økonomimotorer`` så det er ikke så mye å hente ut av dem! (økonomi motorer snakker jeg nå om Mondeo)

 

Jeg ville ikke brukt så mye mer penger enn det jeg har ramset opp på ting som kunne vært verdt å skifte!

Skrevet
Trenger ikkeå gjøre noe mer, og mye effekt og fersk lapp er ikke å anbefale!

 

Sant det, kompisen min ble tatt 5 dager etter han fikk lappen.. For snart 2 uker siden.. Får ikke tatt opp igjen lappen før ved juletider x]

 

Men blir vel kanskje noe av det billigste som blir aktuelt ja!

Får heller si hva som ble aktuelt da/om jeg overtar bilen..

Skrevet (endret)
Katalysatoren er der for å minske Co2 utslippet, og ved fjerning av den så blir ikke bilen eu-godkjent!'

6327344[/snapback]

Feil, katalysatoren renser alle de skadelige utslippene som CO, NOx og slike ting.

C02 kan såvidt jeg vet ikke renses.

Endret av kremt
Skrevet

Katalysatoren øker faktisk CO2-utslippet. Hvorfor anbefaler du å ikke chippe? Chip alene gir lite på denne bilen, men sammen med andre ting gjør det litt for effekt og faktisk kanskje for forbruket også. Enkelte chipper til disse fjerner turtalssperra. Jeg har kjørt en Mondeo som passerte 8'000rpm, da turte ikke jeg mer.

Skrevet

Mest "bang for the buck" får du ikke ved å tukle med motoren (hadde det vært en turbomotor kunne du fått god uttelling for en chiptuning), men ved å ta for deg understell og bremser.

Skrevet

Ville senka den 40mm eller 60mm, om purken der du ikke bor bryr seg, så kan du gjøre det på den billige måten, men vil anbefale å kjøpe nye fjører og få det godkjent (tryggest det)

Skrevet

Nå har jeg trimma og modifisert biler en del år. Min erfaring med senking er at det ikke finnes noen grunn til å ikke kjøpe skikkelig godkjente fjærer. Kjøp godkjente fjærer, vis bilen på biltilsynet og få senkinga inn i vognkortet. Det har du mye igjen for senere. Ikke no tull i teknisk kontroll eller PKK og så trekker det opp prisen når du skal selge.

 

Realistisk sett på denne bilen er det vel å anbefale å kjøpe et K&N erstatningsfilter og borre et par ekstra hull nederst i luftfilterboksen. Helst kjøper du en slange eller et fleksirør og leder kald luft inn der. Et litt større eksosanlegg fra kat og bakover er også å anbefale. Det gir deg et par gamp ekstra og litt bedre gassrespons.

 

Kjører du sportslig er senking å anbefale. MEN... Jeg ville aldri satt på kortere og hardere fjærer uten å sette på kortere og hardere støtdempere samtidig. Senking uten skikkelige dempere gir dårligere veigrep og gjør at du unødvendig lett slår nedpå i dumper. Et sett Koni justerbare dempere vil gjøre underverker, spesiellt sammen med senkefjærer.

Skrevet

Da jeg senka Golfen til eksen monterte jeg justerbare dempere. På det mykeste var de som nye originale. Satte jeg dem på det hardeste kunne jeg ha 10km/t mer over fartsdumpene uten å slå nedpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...