Gå til innhold

HDTV/HD-ready - bare tull?


Anbefalte innlegg

Dessverre er HDTV/HD-Ready bare en stor hype her i Norge foreløbig.

 

Riktig nok får man HDTV i begrenset tilgang via Parabol. Dette kombinert med at man kan bruk den mot PC og noen få konsoller.

 

Men sannheten er at folk snakker om et digitalt bakkenett. Joda, flott er det, men dessverre er ikke det på plass før om mange år.

 

Med tanke på at tvsendingene idag stort sett IKKE kommer i widescreen format er også det en tankevekker. Jeg har hørt rykter om at NRK dagsrevyen vil sende 16:9 format fra 16.9.06 :) Men det er bare rykter.

 

Men HDTV er bra for de som

 

1) Må spille Xbox 360 og kommende konsoller

2) De som er tilkoblet PC

3) De som forhåndsbehandler bildet

4) De som har parabol

 

De aller aller fleste får dessverre dårligere bildekvalitet når de bytter ut sin gamle kloss mot noe flatt elegant på veggen :( Men som Lee påpeker kjøper de ikke flattv på bakgrunn av billedkvalitet og HD-merke.

 

Jeg sitter på gjerdet noen år til. For erfaring sier meg at dette tar tid, før det kommer. For noen år siden hørte vi rykter om at NRK skulle begynne med HDTV i 2006. Jeg tror vi snakker 2010 før vi ser noe fra den kanten.

 

Bare se på andre bransjer som moderniseres. Eks mobilnettet med 3g :whistle:

 

Men flott at folk handler så blodet spruter, for det senker prisene når jeg kjøper med flatskjerm i 2007-08 :)

 

Inntil da ser jeg film på en 720p projektor med hdmi og ferigbehandlet bilde :)

og ler høylytt av de som svir av 30k på en skjerm som koster 1k når bruksområdet endelig kommer til sin rett :fun:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dessverre er HDTV/HD-Ready bare en stor hype her i Norge foreløbig.

 

Riktig nok får man HDTV i begrenset tilgang via Parabol. Dette kombinert med at man kan bruk den mot PC og noen få konsoller.

Vil det komme meir HDTV til parabol i nærmaste framtid?

6313404[/snapback]

 

1. september skal Canal Digital starte en kampanje med HD-tunere. Selgeren fra CD sa det da ville bli 6 kanaler med HD signaler, han nevnte Discovery, Film-kanaler og en sportskanal som noen av kanalene som skal komme med hd sendinger.

Lenke til kommentar

De færreste flatskjemene på markedet er jo ekte HDTV-skjermer.

HD ready merkingen krever jo bare 720p i oppløsning, og det er dette de aller fleste skjermene opererer med pr dags dato her til lands. Ekte HDTV paneler har 1080p, men det er meget få slike modeller til salgs for øyeblikket. Forhåpentligvis vil dette bli standarden etterhvert.

 

De digitale tv-signalene vil vel bli sendt i full HD oppløsning? Da er det jo litt kjedelig å sitte med en 720 skjerm...

Lenke til kommentar
De færreste flatskjemene på markedet er jo ekte HDTV-skjermer.

HD ready merkingen krever jo bare 720p i oppløsning, og det er dette de aller fleste skjermene opererer med pr dags dato her til lands. Ekte HDTV paneler har 1080p, men det er meget få slike modeller til salgs for øyeblikket. Forhåpentligvis vil dette bli standarden etterhvert.

 

De digitale tv-signalene vil vel bli sendt i full HD oppløsning? Da er det jo litt kjedelig å sitte med en 720 skjerm...

6344282[/snapback]

 

Jeg trodde da de fleste nye skjermer var i 1080p, hvor har du dette fra at de bare kommer i 720? Referanser?

Lenke til kommentar
De færreste flatskjemene på markedet er jo ekte HDTV-skjermer.

HD ready merkingen krever jo bare 720p i oppløsning, og det er dette de aller fleste skjermene opererer med pr dags dato her til lands. Ekte HDTV paneler har 1080p, men det er meget få slike modeller til salgs for øyeblikket. Forhåpentligvis vil dette bli standarden etterhvert.

 

De digitale tv-signalene vil vel bli sendt i full HD oppløsning? Da er det jo litt kjedelig å sitte med en 720 skjerm...

6344282[/snapback]

 

Jeg trodde da de fleste nye skjermer var i 1080p, hvor har du dette fra at de bare kommer i 720? Referanser?

6346238[/snapback]

 

 

Noen ligger så langt bak i løypa at de faktisk tror de leder....

Lese litt fler innlegg denne i tråden kanskje?

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=592721&hl=

Endret av oivind_dahle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...